Dersin Dili:
Fransızca
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı siyasal kültürün temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve güncel siyasal kültür çalışmalarını öğrencilere aktarmaktır.
Dersin İçeriği:
Bu ders kapsamında, siyasal kültürün genel bir çerçevesi verildikten sonra, farklı yazarların görüşleri ekseninde siyasal kültür incelenmekte ve güncel saha araştırmaları sonucunda elde edilen verilere yer verilmektedir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Durum
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, C: Ödev, KS: Kısa Sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenim Çıktıları | Öğrenim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | ||
1) Siysal kulturun tanımlarını ve kuramları açıklar. | 1,2,4,7,8,9 | 1,2,3 | A | ||
2) 20 Ve 21. Yüzyılda farklı yazarlarınsiyasal kulture dair görüş ve teorilerini açıklar. | 1,2,4,7,8,9 | 1,2,3 | A | ||
3) Sosyal ve siyasal konuları teorik bir çerçevede açıklar. | 1,2,4,7,8,9 | 1,2,3 | A | ||
4) Toplum yapısını, işleyişini ve değerlerini açıklar. | 1,2,4,7,8,9 | 1,2,3 | A | ||
5) Bireyin toplum ve siyasate arası ilişkilerini açıklar. | 1,2,4,7,8,9 | 1,2,3 | A | ||
6) Toplumu, toplumsal ve siyasal değerleri yorumlama ve eleştirme becerisi kazandırır. | 1,2,4,7,8,9 | 1,2,3 | A |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | |
1 | GİRİŞ : SİYASAL KÜLTÜR TANIMLARI | |
2 | SİYASAL KÜLTÜR TEORİLERİ I (Inglehart, Werlzel) | |
3 | SİYASAL KÜLTÜR TEORİLERİ II (Putnam, Huntington) | |
4 | MODERNLEŞME VE KÜLTÜR | |
5 | KÜRESELLEŞME VE KÜRESEL KÜLTÜR | |
6 | DEMOKRASİ, VATANDAŞLIK VE KÜLTÜR | |
7 | ARA SINAV | |
8 | SİYASAL KÜLTÜRÜN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ I | |
9 | SİYASAL KÜLTÜRÜN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ II | |
10 | SİYASAL KÜLTÜR VE TOPLUMSALLAŞMA | |
11 | SİYASAL KÜLTÜR VE SEÇİMLER | |
12 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI | |
13 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI | |
14 | SONUÇ | |
15 | SORU-CEVAP | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |||
Ders Kitabı | |||
Diğer Kaynaklar | Norris, Pippa. 2008. ‘The Globalization of Comparative Public Opinion Research.’ For the Sage Handbook of Comparative Politics Eds. Neil Robinson and Todd Landman. London: Sage Publications. Welzel, Christopher, Ronald Inglehart and Hans‐Dieter Klingemann. 2003. ‘The theory of human development: A cross‐cultural analysis.’ European Journal of Political Research 42(3): 341‐379. DOI: 10.1111/1475‐6765.00086 Huntington, Samuel P. 1993. ‘The Clash of Civilizations?’ Foreign Affairs. 72(3):22‐49. Ilter Turan, "The Evolution of Political Culture in Turkey," in Ahmet Evin, Modern Turkey: Continuity and Change, (Berlin: Leske Verlag and Budrich, 1984): 84-112 Frederick W. Frey, "Patterns of Elite Politics in Turkey," in G. Lenczowski (ed.) Political Elites in the Middle East, (Washington D.C.: American Enterprise Institute for Public Policy Research, 1975) pp. 41-82. Ersin Kalaycioglu, "Political Culture and Regime Stability: The Case of Turkey," Bogazici University, Journal of Economic and Administraitve Studies, vol. 2, no. 2, (Summer 1988): pp. 149-79. Ustun Erguder, Yilmaz Esmer, and Ersin Kalaycioglu, Turk Toplumunun Degerleri (Istanbul, TUSIAD, 1991): passim. Yilmaz Esmer, Devrim, Evrim, Statuko: Turkiye de Sosyal, Siyasal ve Ekonomik Degerler, (Istanbul: TESEV, 1999), passim. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |||
Dokümanlar | Okumalar fotokopiden teslim alınacaktır | ||
Ödevler | Sunumlar | ||
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR | SAYI | KATKI YÜZDESİ | ||
Ara Sınav | 1 | 100 | ||
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) | 0 | 0 | ||
Ödevler | 0 | 0 | ||
Toplam | 100 | |||
Finalin Başarıya Oranı | 70 | |||
Yıl İçinin Başarıya Oranı | 30 | |||
Toplam | 100 | |||
DERS KATEGORİSİ |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde, Fransızca ve Türkçe dillerinde yazılı ve sözlü ifade becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Türkiye'nin siyasal ve toplumsal yapısını öğrenip, uluslararası sistem içindeki konumu ve önemi üzerine görüşlerini savunur. | X | ||||
3 | Iş birliği ve grup çalışmalarına dayalı, yaratıcı ve analitik düşünme ve araştırma yapma becerilerini geliştirir. | X | ||||
4 | Alanının etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarını anlar ve kullanır. | X | ||||
5 | Sosyal sorumluluk projeleri ve etkinliklerine katılır ve toplumsal problemlere ilişkin farkındalık kazanır. | X | ||||
6 | Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini kullanarak bilimsel düşünme becerisini kavrar, sözlü sunum yapar ve bitirme tezi yazar. | X | ||||
7 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini değerlendirir ve mesleki gelişime açık olur. | X | ||||
8 | Ulusal, uluslararası kurumların yapısını bilir, işleyişlerini kavrar, ve alanının kavram ve kuramlarını kullanarak problemlere çözümler üretir. | X | ||||
9 | Sosyal adalet ve hukukun evrenselliği kavramlarını içselleştirir, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabetin önemini kavrar ve siyasal sistemler arasındaki benzerlik ve farklılıkları analiz eder. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | ||||
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 | |
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 | |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | |
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) | 1 | 10 | 10 | |
Ödev | 0 | 0 | 0 | |
Final | 1 | 15 | 15 | |
Toplam İş Yükü | 130 | |||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5 | |||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri