Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
SPRI 421
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
Fransızca
Dersin Amacı: 

Bu dersin temel amacı, lisans tezi yazımını ve sosyal bilimlerde metot ve araştırma yöntemlerini ele almaktır.

Dersin İçeriği: 

Bu derste ele alınacak konular arasında sosyal olgu, çalışma hedefi, temel araştırma sorusu, sorunsallar, hipotezler, seçim teoremi, araştırma yöntemleri ve analiz teknikleri bulunmaktadır.

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 9: Simülasyon, 12: Vaka çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenim Çıktıları Öğrenim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Makale ve metinler incelenir. 1, 8 1,2,3,9,12 A,C
2) Konularla ilgili soruların cevapları verilir. 5 1,2,3,9,12 A,C
3)Kelimeler açıklanır ve eşanlamları verilir. 1, 8 1,2,3,9,12 A,C
 

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Introduction au programme : méthodologie de recherche
2 Domaine, Objet et Problématique de recherche I
3 Problématique de recherche II et Hypothèses 
4 Structure générale du mémoire et Plan à élaborer
5 Résumé, Introduction et Conclusion
6 Cadre théorique et Contexte de recherche
7 PARTIEL
8 Méthodologie de recherche I: Recherche qualitative et analyse
9 Méthodologie de recherche II: Recherche quantitative et analyse
10   Références bibliographiques et Citations
11 Introduction au projet de mémoire I
12 Introduction au projet de mémoire III
13 Introduction au projet de mémoire III
14 Soutenance de mémoire
15 Conclusion et Discussion
16 FINAL
 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı Guide de mémoire de licence, Université Yeditepe, Science Po FR, EE, 2019
Diğer Kaynaklar "BARDIN L. (1999), L’analyse de contenu, (1e éd.1977), PUF, Paris
BEAUD M. (2006), L’art de la thèse : Comment préparer et rédiger un mémoire de master, une thèse de doctorat ou tout autre travail universitaire à l'ère du Net, La Découverte, Paris
BECKER H., (2002), Les ficelles du métier : comment conduire sa recherche en sciences sociales, La Découverte (Repères), Paris
BLANCHET A. et GOTMAN A. (1992), L’enquête et ses méthodes : l’entretien, Nathan, Paris
De SINGLY F. (1992), L’enquête et ses méthodes : le questionnaire, Nathan, Paris
MOSCOVICI S. et BUSCHINI F. (2003), Les méthodes des sciences humaines, PUF, Paris"
 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dokümanlar Metinler üzerinde çalışma. Görsel anlama için belgesellerin izlenmesi.
Ödevler Sunumların hazırlanması.
Verilen makalelerin hazırlanması.
Kompozisyonların hazırlanması.
Sınavlar Ara Sınav, Dönem Sonu Sınavı ve Bütünleme Sınavı
 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) 0 0
Ödevler 1 0
  Toplam 100
Finalin Başarıya Oranı   70
Yıl İçinin Başarıya Oranı   30
  Toplam 100
DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 2 3 4 5
1 Uluslararası alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde, Fransızca ve Türkçe dillerinde yazılı ve sözlü ifade becerisi kazanır.          X
2 Türkiye'nin siyasal ve toplumsal yapısını öğrenip, uluslararası sistem içindeki konumu ve önemi üzerine görüşlerini savunur.     X    
3 Iş birliği ve grup çalışmalarına dayalı, yaratıcı ve analitik düşünme ve araştırma yapma becerilerini geliştirir.          X
4 Alanının etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarını anlar ve kullanır.     X    
5 Sosyal sorumluluk projeleri ve etkinliklerine katılır ve toplumsal problemlere ilişkin farkındalık kazanır.   X      
6 Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini kullanarak bilimsel düşünme becerisini kavrar, sözlü sunum yapar ve bitirme tezi yazar.         X
7 Alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini değerlendirir ve mesleki gelişime açık olur.      X    
8 Ulusal, uluslararası  kurumların yapısını bilir,  işleyişlerini kavrar, ve  alanının kavram ve kuramlarını kullanarak problemlere çözümler üretir.          X
9 Sosyal adalet ve hukukun evrenselliği kavramlarını içselleştirir, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabetin önemini kavrar ve siyasal sistemler arasındaki benzerlik ve farklılıkları analiz eder.      X    

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik   Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati)   15 3 45
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)   15 3 45
Ara Sınav   1 35 35
Kısa Sınav   (yoklama, sözlü, sunum, vs)   0 0 0
Ödev   0 0 0
Final   1 45 45
Toplam İş Yükü       170
Toplam İş Yükü / 25 (s)       6,8
Dersin AKTS Kredisi       7
 
2