Dersin Dili:
Fransızca
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Dersin amacı temel siyasal iletişim teorilerini ve siyasal iletişimin siyasetteki önemini anlamaktır.
Dersin İçeriği:
Derste temel siyasal iletişim teorileri, propaganda ve siyasi söylem şekilleri, kamuoyu yoklamaları ve kamusal alan oluşumu ve siyasal iletişimin temel araçları olan siyasal reklam ve pazarlama konuları incelenmektedir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Deney, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenim Çıktıları | Öğrenim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | ||
1) Siyasal iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla Fransızca dilinde tartışabilir ve yorumlayabilir | 1,3,6,7,9,13 | 1,2,3 | A,C | ||
2) Geleneksel ve yeni Kitle iletişim araçlarının çeşitleri ve kullanımı hakkında genel bir bilgiye sahip olur. | 3,11,13 | 1,2,3 | A | ||
3) Egemen ideolojilerin dünyada ve Türkiye’de iletişim stratejilerini nasıl şekillendirdiğini anlar | 1,7,9,10,11,13 | 1,2,3 | A,C | ||
4) Dünyada ve Türkiye’de iletişim stratejilerinin kamu oyunu şekillendirmedeki rolünü anlar | 3,7,9,10,11 | 1,2,3 | A | ||
5) Siyasal partilerin seçmenleri ikna çalışmalarında kullandıkları iletişim stratejilerini analiz edebilir. | 3,7,9,10,11 | 1,2,3 | A,C | ||
6) Turkiye'deki ve dunyadaki farkli secim kampanyalari ve propagandalari hakkinda bilgiye sahip olur | 1,3,7,9,10,11 | 1,2,3 | A |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | |
1 | Giriş ve tanımlar | |
2 | Siyasal İletişim teorileri | |
3 | Siyasal İletişim çalışmalarında uygulanan metod ve teknikler | |
4 | Siyasal söylem ve kitle propagandası | |
5 | Kamuoyu ve kamuoyu yoklamaları | |
6 | Siyasal reklam ve pazarlama | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Türkiye’de medya-siyaset ilişkileri | |
9 | Siyasal partiler ve siyasal iletişim I | |
10 | Siyasal partiler ve siyasal iletişim II | |
11 | Türkiye’de seçim kampanyaları I (1950-1980) | |
12 | Türkiye’de seçim kampanyaları II (1980-2018) | |
13 | Siyasal iletişim üzerine öğrenci sunumları | |
14 | SONUÇ | |
15 | SORU-CEVAP | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |||
Ders Kitabı |
Gerstlé, Jacques, La Communication politique, Paris, Armand Colin, 2007. |
||
Diğer Kaynaklar | Çaha, Ömer & Guida, Michelnagelo, Türkiye’de Seçim Kampanyaları, Istanbul: Orion Kitapevi, 2011. Brian McNair, An Introduction to Political Communication, Routledge, London, 2003 John Keane, Medya ve Demokrasi, Ayrıntı yay., İstanbul, 1993 La Communication Politique, Les essentiels d’Hermes, CNRS Editions, Paris, 2008 Georges Balandier, Le pouvoir sur scène, Paris, Balland, 1980
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |||
Dokümanlar | Dersin okumalari fotokopiden temin edilebilir | ||
Ödevler | |||
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR | SAYI | KATKI YÜZDESİ | ||
Ara Sınav | 1 | 30 | ||
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) | 1 | 20 | ||
Ödevler | 0 | 0 | ||
Toplam | 50 | |||
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |||
Yıl İçinin Başarıya Oranı | 50 | |||
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde, Fransızca ve Türkçe dillerinde yazılı ve sözlü ifade becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Türkiye'nin siyasal ve toplumsal yapısını öğrenip, uluslararası sistem içindeki konumu ve önemi üzerine görüşlerini savunur. | X | ||||
3 | Iş birliği ve grup çalışmalarına dayalı, yaratıcı ve analitik düşünme ve araştırma yapma becerilerini geliştirir. | X | ||||
4 | Alanının etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarını anlar ve kullanır. | X | ||||
5 | Sosyal sorumluluk projeleri ve etkinliklerine katılır ve toplumsal problemlere ilişkin farkındalık kazanır. | X | ||||
6 | Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini kullanarak bilimsel düşünme becerisini kavrar, sözlü sunum yapar ve bitirme tezi yazar. | X | ||||
7 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini değerlendirir ve mesleki gelişime açık olur. | X | ||||
8 | Ulusal, uluslararası kurumların yapısını bilir, işleyişlerini kavrar, ve alanının kavram ve kuramlarını kullanarak problemlere çözümler üretir. | X | ||||
9 | Sosyal adalet ve hukukun evrenselliği kavramlarını içselleştirir, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabetin önemini kavrar ve siyasal sistemler arasındaki benzerlik ve farklılıkları analiz eder. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | ||||
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 | |
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 | |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | |
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) | 1 | 10 | 10 | |
Ödev | 0 | 0 | 0 | |
Final | 1 | 20 | 20 | |
Toplam İş Yükü | 130 | |||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,2 | |||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri