Öğrencilerin Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarını bilerek yazılı ve sözlü anlatımda doğru ve etkili kullanma becerilerini geliştirmek
Türkçenin sözvarlığı, edebi metinlerin incelenmesi, resmî yazışma ve bilimsel araştırma yazım kuralları ve uygulamaları, sözlü anlatım türleri ve uygulamaları
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) ) Bilgilendirici ve kurgusal metinlerde konuyu, konuya bakış açısını ve ana düşünceyi anlamayı sağlamak, |
7,11 |
1 |
1 |
2) Türkçenin anlatım olanaklarını kavramalarını sağlamak, |
7,11 |
1 |
1 |
3) Bilgilendirici ve kurgusal metinleri anlama, yorumlama ve uygulama becerilerini geliştirmek, |
7,11 |
1 |
1 |
4) Dilekçe, özgeçmiş, rapor, tutanak, iş mektuplarının yazışma kurallarını öğrenmelerini sağlamak, |
7,11 |
1 |
1 |
5) Yazılı ve sözlü anlatım becerilerini geliştirmelerini sağlamak. |
7,11 |
1 |
1 |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Tanışma, dersin içeriği ve işlenişi hakkında bilgi |
İlgili okumalar |
2 |
Bilgilendirici ve kurgusal yazılar; metinde konu, bakış açısı, plan, ana fikir |
İlgili okumalar |
3 |
Sözcük türleri, paragraf, anlatım biçimleri |
İlgili okumalar |
4 |
Dilekçe yazımı, özgeçmiş hazırlama |
İlgili okumalar |
5 |
Yazılı anlatım türleri: anı, gezi, günlük, mektup |
İlgili okumalar |
6 |
Yazılı anlatım türleri: Makale, deneme, köşe yazısı, eleştiri |
İlgili okumalar |
7 |
Rapor, tutanak |
İlgili okumalar |
8 |
Ara sınav. |
İlgili okumalar |
9 |
Bilimsel araştırma, özet çıkarma, not alma, kaynakça ve dipnot kuralları |
İlgili okumalar |
10 |
Türkçenin sözvarlığı (yerli ve yabancı sözcükler, deyimler) |
İlgili okumalar |
11 |
Türkçenin sözvarlığı (atasözleri, kalıp sözler, ikilemeler…) |
İlgili okumalar |
12 |
Türkçenin söz dizimi ve semantik yönleri |
İlgili okumalar |
13 |
Kurgusal anlatım türleri (roman, öykü, tiyatro) |
İlgili okumalar |
14 |
Sözlü anlatım türleri |
İlgili okumalar |
Kaynaklar
Kaynaklar |
Aksan, Doğan (1999), Anlambilim, Ankara, Engin yayınevi Aksan, Doğan(1987), Her Yönüyle Dil, Ana Çizgileriyle Dilbilim,3 cilt , Ankara Aksan, Doğan(1996), Türkçenin Sözvarlığı, Ankara, Engin Yayınevi Aksan, Doğan (2000), Türkiye Türkçesinin Dünü, Bugünü, Yarını, Ankara, Bilgi yayınevi Atay, Falih Rıfkı (2004), Çankaya, İstanbul, Pozitif yayınları Atay, Oğuz (2012), Bir Bilim Adamının Romanı Mustafa İnan,36.b., İstanbul,İletişim Yay. Atay, Oğuz(2013), Günlük,16. b., İstanbul, İletişim Yay. Boysan, Aydın(1997), Yollarda, Dünyadan Gezi Yazıları, 2. b., Ankara, Bilgi Yayınevi Çotuksöken, Yusuf (2007), Uygulamalı Türk Dili, İstanbul,Papatya Yayıncılık Kongar, Emre (2008), Kızlarıma Mektuplar Yaşamdan Satırbaşları, 45.b., İstanbul, Remzi Kitabevi Korkmaz, Zeynep ve diğerleri (1995), Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Ankara, Yüksek Öğretim Kurulu Matbaası Özdemir, Emin (2008), Sözlü Yazılı Anlatım Sanatı Kompozisyon, İstanbul, Remzi Kitabevi Özdemir, Emin (1994), Yazınsal Türler, 2. b.,Ankara, Ümit Yayıncılık Tanpınar, Ahmet Hamdi (2004), Saatleri Ayarlama Enstitüsü, İstanbul, Dergah Yayınları Türkçe Ders Notları -TKL 202 (Haz. Bedri Selimhocaoğlu) Türk Dili,Yazılı Anlatım-Sözlü Anlatım (2009), (Ed.Nurettin Demir, Emine Yılmaz),Ankara, Nobel Yayın Dağıtım Türkçe Sözlük (2011), Türk Dil Kurumu Yayınları, 11. b., Ankara Yazım Kılavuzu (2009), Türk Dil Kurumu Yayınları, 26. b., Ankara |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Ders öncesi dağıtılan fotokopiler |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
ADET |
KATKI YÜZDESİ |
|
Vize |
1 |
50 |
|
Finalin Başarıya Oranı |
1 |
50 |
|
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
|
Toplam |
|
100 |
|
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Kamu Yönetiminin evrensel ilkeleri ve Türk Kamu Yönetiminin yapı ve süreçlerininin bilgisine sahip olması |
|
|
|
|
|
|
2 |
Hukukun üstünlüğüne ve hukukun evrensel ilkelerine inanan ve Türk Hukuk sistemini bilmesi |
|
|
|
|
|
|
3 |
Çevreye duyarlı ve bu konuda kamu politikaları geliştirebilecek ve uygulayabilecek niteliğe sahip olması |
|
|
|
|
|
|
4 |
Atatürkçü düşüncenin bilimin yol göstericiliğine verdiği önemi kavraması |
|
|
|
|
|
|
5 |
Türkiye’nin sosyo-politik tarihini ve yapısını bilen yönetici adayları yetiştirilmesi |
|
|
|
|
|
|
6 |
Teknolojik gelişmeleri takip eden ve teknolojinin kamu ile özel sektör alanlarında etkin kullanımını sağlama yeteneklerinin geliştirilmesi |
|
|
|
|
|
|
7 |
İletişim ve liderlik becerilerinin kazandırılması |
|
|
|
|
x |
|
8 |
Mezunların İngilizce ve Türkçe ifade yeteneklerinin geliştirilmesine özellikle önem verilmesi |
|
|
|
|
|
|
9 |
AB müktesebatının öğretilmesi |
|
|
|
|
|
|
10 |
Küresel ve bölgesel gelişmelerin farkındalığı |
|
|
|
|
|
|
11 |
Sanatın işlevinin kavranışı temel çıktı hedefleridir |
|
|
|
|
x |
|
12 |
Programın esnekliğine, yan-dal ve anadal olanaklarına bağlı olarak kamu yöneticiliği yanısıra özel sektörde yarışabilecek |
|
|
|
|
|
|
13 |
Uluslararası ilişkiler ve idare hukuku alanında mesleki fırsatları yakalayabilecek bir program çıktısı hedeflenmiştir. |
|
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
2 |
30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
1 |
15 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
- |
- |
- |
Ödev |
1 |
1 |
1 |
Final |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
|
|
50 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
2 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
2 |