Bu dersin amacı öğrencilerin Türk hukukunun temellerini pratik ve teoride öğrenmelerini sağlamaktır.
Temel hukuk prensipleri, hukuk anlayışı ve hukuk muhakemesinin esasları, genel hukuk prensipleri, adalet ve eşitlik kavramları, hukukun kaynakları, hukukun ortaya çıkışı, işlevi, düzenleyici karakteri, hukukun meşruluğu, sosyal düzen kavramı hukuk başlangıcı dersinin konusunu oluşturmaktadır. Ders, hukuk metodolojisinin temel prensiplerine özet niteliğinde bir girişle desteklenmektedir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Bu ders, sosyal düzenin kurallarını ve sosyal kuralların karşılaştırmasını yapar. |
|
1,2,3 |
A,C |
2) Bu ders, hak kavramını ve hukukta yaptırım olgusunu belirler. |
|
1,2,3 |
A |
3) Bu ders, kamu ve özel hukuk ayırımı yapar. |
|
1,2,3 |
A |
4) Bu ders, hakkın öznesini açıklar. |
|
1,2,3 |
A |
5) Bu ders, hakların devlet eliyle ve hak sahipleri vasıtası ile nasıl korunacağını açıklar. |
|
1,2,3 |
A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
SOSYAL DÜZEN KURALLARI, SOSYAL KURAL TÜRLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI |
SOSYAL DÜZEN KURALLARI |
2 |
HUKUK KURALLARININ ANALİZİ, HUKUKTA YAPTIRIM |
HUKUK KURALLARININ ANALİZİ |
3 |
ÖRF ve ADET HUKUKU, YAZILI HUKUK-‐UYGULAMA BAKIMINDAN YAZILI HUKUK KURALLARI, ANAYASA, MİLLETLERARASI SÖZLEŞMELER, KANUN |
ÖRF-‐ADET HUKUKU VE YAZILI HUKUK |
4 |
KANUNLAŞTIRMA HAREKETLERİ, İDARENİN İŞLEMLERİ, İÇTİHAT HUKUKU |
KANUNLAŞTIRMA |
5 |
ÖZEL HUKUK, KAMU HUKUKU |
ÖZEL-‐KAMU HUKUKU AYIRIMI |
6 |
KAMU HUKUKU –ÖZEL HUKUK AYRIMININ ÖLÇÜTÜ HUKUKUN TEMELİ, KANUNLARIN UYGULANMASI, ÖĞRETİ |
ÖZEL-‐KAMU HUKUKU AYIRIMI ÖLÇÜTÜ |
7 |
ARA SINAV |
|
8 |
HUKUKSAL İLİŞKİ VE HAK KAVRAMI, HAKLARIN TÜRLERİ, HAK SAHİBİ |
HUKUKİ İLİŞKİ VE HAK KAVRAMI |
9 |
TÜZEL KİŞİLERİN NİTELİKLERİ VE DOĞUŞLARI-‐TÜRLERİ |
TÜZEL KİŞİLER |
10 |
HAKKIN KONUSU |
HAKLAR |
11 |
HAKLARIN KAZANILMASI VE YİTİRİLMESİ |
HAKLARIN KAZANILMASI VE YİTİRİLMESİ |
12 |
HUKUKSAL İŞLEM VE EYLEMLER |
HUKUKSAL İŞLEMLER VE EYLEMLER |
13 |
HAK SAHİBİ ELİYLE KORUNMA |
HAKLARIN KORUNMASI |
14 |
DEVLET ELİYLE KORUNMA |
HAKLARIN KORUNMASI |
15 |
GENEL TEKRAR |
|
16 |
DÖNEM SONU SINAVI |
|
Kaynaklar
Ders Notu KEMAL GÖZLER, HUKUKA GİRİŞ KİTABI, EKİN YAYINEVİ, BURSA.
Materyal Paylaşımı
Dokümanlar Mahkeme kararları, resmi gazete, kanunlar |
Ödevler-‐-‐-‐-‐-‐-‐-‐-‐-‐-‐-‐-‐ |
Sınavlar Vize /Final/Bütünleme |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Finalin Başarıya Oranı |
1 |
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|
|||
N o Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
||
1 2 3 4 5 |
|
|||
Kendi alanında hangi bilgiyi nerede bulacağını bilir, bağımsız araştırma 1 yapabilir, lisans bitirme tezi konusu ile ilgili kapsamlı bir araştırma ve çalışma x hazırlayabilir. |
|
|||
2 Profesyonel iş hayatında, çalışacakları alanda, hedef ve amaç belirleyebilir, strateji ve proje planlaması yapabilir. |
x |
|
|
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirebilir, sahip 3 olduğu bilginin yeterliliğini ve öğrenme gereksinimlerini tespit edebilir, eksikliklerini gidermek için öğrenmesini yönlendirebilir, ve bu sayede, yaşam boyu öğrenmenin önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
x |
|
Uluslararası ve ülke içi dinamikleri çok boyutlu analiz edebilir, profesyonel 4 hayatta başarılı olmak için esnek düşünebilmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir |
|
x |
|
|
Öğrenciler,uluslararası kurumsal düzeyde, etkin, yazılı ve sözlü iletişim 5 kurabilecek düzeyde Fransızca bilgisine sahip olduklarını gösterebilirler, x Fransızca yetilerini geliştirerek, çalışacakları alanlarda rekabet güçlerini geliştirebilirler. |
|
||||
6 Programda eğitim gören öğrenciler, 2. Bir yabancı dil öğrenerek, çalışma alanlarını genişletme imkanı bulabilirler. |
|
||||
Kültürler ve bireyler arasındaki farklılıklara saygı gösterilmesinin önemini 7 anladığını gösterebilir, farklı kültürel ortamlarda gerekli saygı ve empatiyi göstererek iletişim kurabileceğini gösterebilir. |
|
||||
8 Sosyal bilimlerde yaygın bir şekilde kullanılan, nicel ve nitel araştırma tekniklerini, bilgisayar destekli kullanabilir. |
|
||||
Bireysel, profesyonel ve toplumsal etik değer ve kavramları anlar, bireylerin 9 davranışlarında bu etik kavramların ne kadar önemli olduğunu ve bu ilkeler doğrultusunda davranılmasının topluma değer katan etmenler olduğunu anlar. |
|
|
x |
|
|
Alanında edindiği bilgiler çerçevesinde, sosyal sorumluluk kavramının 10 bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir; bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini anladığını, toplumsal değer ve ilkelere sahip çıkılması gerekliliğini anladığını gösterebilir. |
|
|
x |
|
|
Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal hakların evrenselliği ve sosyal 11 adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
x |
|
|
Kurumsal sürdürülebilirlik için kalite yönetiminin, iş sağlığı ve güvenliliğinin; 12 profesyonel hayatta, çalışacağı kurum ve kuruluşlarda, kurumsal sosyal sorumluluğun, profesyonel ve kültürel saygının ve kurumsal etik ilkelerinin ve kurallarının önemini anladığını gösterebilir. |
x |
|
|
|
|
Sosyal, siyasi, hukuki ve ekonomik konular ile ilgili kavram, teori ve modelleri, disiplinler arası ve çok boyutlu bir bakış açısı ile, bilimsel 13 araştırma yöntemlerini kullanarak özümser, bu alanlar ile ilgili konularda, araştırma, yorum ve analiz yapabilme yetkinliğine sahip olduğunu gösterebilir. |
|
|
|
x |
|
Türkiye’nin siyasal sistemini, iç ve dış siyaset düzeninin işleyişini öğrenerek, 14 Türkiye’de yaşanan siyasal ve sosyal olguları daha gerçekçi bir şekilde analiz etme yetilerini geliştirebilir |
|
|
|
x |
|
Devletlerin, uluslararası sistem içerisindeki tutum ve davranış modellerini, uluslararası siyasi ve ekonomik sistemin işleyişini, uluslararası ilişkilerde 15 ortaya çıkan sorunları, alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgiler aracılığı ile yorumlayabilir, analitik bir düşünce yetisine sahip olduğunu gösterebilir. |
|
x |
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav |
1 |
6 |
6 |
Final |
1 |
14 |
14 |
Toplam İş Yükü |
|
|
100 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |