Dersin Dili:
Fransızca
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, strateji, jeostrateji ve uluslararası güvenlik hakkında gerekli bilgileri öğrencilere aktarmak ve bu konular üzerine tartışmaktır. |
Dersin İçeriği:
Bu derste, uluslararası güvenlik ile ilgili temel konular ele alındıktan sonra tarihten günümüze geliştirilen ve kullanılan savaş ve güvenlik stratejileri işlenecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenim Çıktıları | Öğrenim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | ||
Uluslararası İlişkilede strateji ve jeostrateji kavramlarını inceler. | 1,3,8 | 1,2,3 | A, C | ||
Uluslararası güvenlik hakkında teorik bir perspektif takip eder. | 1,3,8 | 1,2,3 | A, C | ||
Uluslararası gğvenlik meseleleri arasında ilişki kurar. | 1,3,8 | 1,2,3 | A, C | ||
Jeostrateji ve Uluslararası Güvenlikle ilgili konularda disiplinlerarası bakış açısı kazanır. | 1,3,8 | 1,2,3 | A, C | ||
Uluslararası güvenlik meselelerine yönelik eleştirel bir vizyon geliştirir. | 1,3,8 | 1,2,3 | A, C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | |
1 | Giriş ve dersin tanıtımı | |
2 | Strateji ve Jeostrateji nedir? | |
3 | Güvenlik nedir? Güvenliğin ulusal ve uluslararası boyutları | |
4 | Kavram olarak güç ve Küreselleşme koşulları altındaki nitelikleri ve unsurları | |
5 | Uluslararası İlişkiler Teorilerinde Güvenlik Yaklaşımları: idealist/liberal ve realist paradigmalar | |
6 | Sosyal İnşacı, Marksist ve Eleştirel Güvenlik Yaklaşımları | |
7 | Uluslararası İlişkilerde Başlıca Güvenlik Ekolleri | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Uluslararası İlişkilerde Güvenlik Teorileri-I | |
10 | Uluslararası İlişkilerde Güvenlik Teorileri-II | |
11 | Uluslararası Örgütlerin Güvenlik Yaklaşımları: BM, NATO, AB, AGİT ve ŞİÖ | |
12 | Temel Uluslararası Güvenlik Meseleleri | |
13 | Öğrenci sunumları ve Sınıfta tartışma-I | |
14 | Öğrenci sunumları ve Sınıfta tartışma-II | |
15 | Öğrenci sunumları ve Sınıfta tartışma-III | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |||
Ders Kitabı | 1. Michael E. Brown ... [et al.] (ed.), Theories of war and peace : an international security reader, Cambridge, Mass. : MIT Press., 1998, (Yeditepe Bilgi merkezi referans no : 0075984 ; JZ 1305 .T44 1998 KAT-1) 2. Beril Dedeoğlu, Uluslararası Güvenlik ve Strateji, Yeni Yüzyıl Yayınları, İstanbul, 2014 (Yeditepe Bilgi merkezi referans no : 0112729 ; JZ 5588.U49 D2992 2008 ; KAT-1) | ||
Diğer Kaynaklar | Notes préparées par le responsable du cours (en Word ou Powerpoint diffusé après chaque séance via Google Classroom) Mustafa Aydın, Kostos Ifantis (ed.), International security today : Understanding change and debating strategy, Ankara : SAM, 2006 (Yeditepe Bilgi merkezi referans no : 0084964 ; JZ 5588.I58 2006 ; KAT-1) |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |||
Dokümanlar | |||
Ödevler | |||
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR | SAYI | KATKI YÜZDESİ | ||
Ara Sınav | 1 | 40 | ||
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) | 0 | 0 | ||
Ödevler | 0 | 0 | ||
Toplam | 40 | |||
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 60 | ||
Yıl İçinin Başarıya Oranı | 60 | |||
Toplam | 100 | |||
DERS KATEGORİSİ | Seçmeli Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde, Fransızca ve Türkçe dillerinde yazılı ve sözlü ifade becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Türkiye'nin siyasal ve toplumsal yapısını öğrenip, uluslararası sistem içindeki konumu ve önemi üzerine görüşlerini savunur. | X | ||||
3 | Iş birliği ve grup çalışmalarına dayalı, yaratıcı ve analitik düşünme ve araştırma yapma becerilerini geliştirir. | X | ||||
4 | Alanının etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarını anlar ve kullanır. | X | ||||
5 | Sosyal sorumluluk projeleri ve etkinliklerine katılır ve toplumsal problemlere ilişkin farkındalık kazanır. | X | ||||
6 | Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini kullanarak bilimsel düşünme becerisini kavrar, sözlü sunum yapar ve bitirme tezi yazar. | X | ||||
7 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini değerlendirir ve mesleki gelişime açık olur. | X | ||||
8 | Ulusal, uluslararası kurumların yapısını bilir, işleyişlerini kavrar, ve alanının kavram ve kuramlarını kullanarak problemlere çözümler üretir. | X | ||||
9 | Sosyal adalet ve hukukun evrenselliği kavramlarını içselleştirir, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabetin önemini kavrar ve siyasal sistemler arasındaki benzerlik ve farklılıkları analiz eder. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | ||||
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 | |
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 | |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | |
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) | 0 | 0 | 0 | |
Ödev | 10 | 1 | 10 | |
Final | 1 | 20 | 20 | |
Toplam İş Yükü | 130 | |||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,2 | |||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri