Uluslararası finansal bir düzende çalışan bir ekonomide para politikasının makroiktisadî etkilerinin incelenmesi.
Para politikasının amaçları, araçları ve yöntemleri üzerine yoğunlaşarak, merkez bankacılığının ve para arzının incelenmesi. Para teorisinin gelişiminin incelenmesi.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1. Merkez bankası operasyonlarının ve dünyada merkez bankacılığı uygulamalarının anlaşılması. |
1, 2, 3, 4, 7 |
1,2,3 |
A,C |
2. Para politikasının temel ögelerinin analitik olarak kavranması. |
1, 2, 3, 7 |
1,2,3 |
A,C |
3. Farklı para politikalarının etkilerinin ayırdedilmesi ve eleştirel bir gözle irdelenmesi. |
1, 2, 3, 7 |
1,2,3 |
A,C |
4. Döviz piyasalarının nasıl işlediğinin anlaşılması. |
1, 2, 3, 7 |
1,2,3 |
A,C |
5. Para teori ve politikasının makroiktisadî analize eklemlenmesi. |
1, 2, 3, 7 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş ve Para Nedir? |
Ders Kitabı-Giriş |
2 |
Miktar Kuramı, Enflasyon ve Para Talebi |
Ders Kitabı |
3 |
Merkez Bankaları: Küresel Bir Perspektif |
Online kaynaklar |
4 |
Para Arz Süreci I |
Ders Kitabı, Online kaynaklar |
5 |
Para Arz Süreci II |
Ders kitabı, Makale |
6 |
Para Politikasının Araçları |
Ders Kitabı |
7 |
Para Politikasının Amaçları, Stratejisi ve Taktikleri |
Ders Kitabı, Online kaynaklar |
8 |
Vize Sınavı |
Ders Kitabı |
9 |
Döviz Piyasası |
Ders Kitabı |
10 |
IS Eğrisi |
Ders Kitabı |
11 |
Para Politikası ve Toplam Talep Eğrileri |
Ders Kitabı, Online kaynaklar, Ders Notu |
12 |
Toplam Talep ve Toplam Arz Analizi I |
Ders Kitabı, Online kaynaklar |
13 |
Toplam Talep ve Toplam Arz Analizi II |
Ders Kitabı, Online kaynaklar, Ders Notu |
14 |
Uluslararası Finansal Sistem |
Ders Kitabı |
15 |
Final Sınavı |
|
Kaynaklar
Kitap |
The Economics of Money, Banking and Financial Markets, Frederic Mishkin, Pearson, 11th Edition, 2016. |
Ders Notu |
Ev ödevleri, Dönem projesi için yönerge ve not, Makaleler |
Diğer Kaynaklar |
Ümit Akçay, Para, Banka, Devlet: Merkez Bankası Bağımsızlaşmasının Ekonomi Politiği, Sosyal Araştırmalar Vakfı, İstanbul, 2009. Ders notları, gazete ve dergi makaleleri, ulusal ve uluslararası veriler, tekrarlama notları. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Ev ödevleri, Dönem projesi için yönerge ve not, Çeşitli makaleler |
Ödevler |
Bir yazılı ödev |
Sınavlar |
Ara sınav ve Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
80 |
Ödev |
6 |
0 |
Dönem projesi |
1 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Türkiye ve Dünya daki güncel ekonomik gelişmeleri uluslararası politik ekonominin ışığında takip ve analiz ederek Türkiye ekonomisinin Dünya ekonomisiyle etkileşimini inceleyebilir. |
|
|
|
|
X |
2 |
İktisadi düşüncenin gelişiminin ve birikiminin farkında olarak, güncel iktisadi sorunların analizinde kullanılabilecek farklı iktisat kuramlarını test etmeye yönelik kalitatif ve kantitatif bilgi ve yöntemlere hakim olur. |
|
|
|
X |
|
3 |
İktisat alanında geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanmayı öğrenerek istatistiksel ve ekonometrik analizler yapabilir. |
|
|
|
||
4 |
İktisat alanında öğrenmeyi öğrenerek konusuyla ilgili Türkçe ve İngilizce kaynaklar kullanarak bireysel veya takım şekilde araştırma ve çalışma yapabilir. |
|
|
|
X |
|
5 |
Etik değerlerin bilincinde olarak sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir ve bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
||
6 |
Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, alanındaki veya başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak açık ve net bir şekilde Türkçe veya İngilizce olarak ifade edebilir, sunabilir, paylaşabilir. |
|
|
|
X |
|
7 |
Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
X |
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
5 |
75 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Ödev |
1 |
5 |
5 |
Final |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
145 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5.8 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |