Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ECON 222
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Dersin amacı, dersi alan öğrencilerin farklı makroiktisadî yaklaşımları eleştirel bir biçimde değerlendirebilmelerinin sağlanmasıdır.

Dersin İçeriği: 

Dersin, ve genel olarak makroekonominin, merkezinde Keynes’in İstihdam, Faiz ve Paranın Genel Teorisi vardır. Keynesyenizmin ortaya çıkışı neoklasik yaklaşımın başarısızlığı nedeniyle olduğu için, Keynesci devrimin anlaşılması neoklasik iktisadın anlaşılmasını gerektirir. Bu nedenle ders neoklasik teorinin incelenmesiyle başlar ve Keynes iktisadının detaylı bir incelemesiyle devam eder. Ders ilerledikçe, Keynes’in Büyük Bunalımın ortasında, iktisadî düşünceyi nasıl temelinden değiştirdiğini ve 1929 Bunalımı'nın geçmesinden sonra düşüncelerinin nasıl neoklasik analize yeniden uydurulduğunu göreceksiniz. Keynes'in analizini tartıştıktan sonra Monetarizm, Rasyonel Beklentiler Okulu ve Yeni Keynesci Makroekonomi, makroiktisadın Keynes sonrası gelişmeleri olarak tartışılacaktır

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma; 4: Benzetim; 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program

Öğrenim Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme

Yöntemleri

Temel makroiktisadî sorunların anlaşılması.

1, 2, 6, 7

1, 2, 3

A

Genel olarak iktisadî analizin özel olarak da makroiktisadî analizin sistematik ve mantıkî yöntemlerinin geliştirilmesi.

1, 2, 6, 7

1, 2, 3

A

20 yüzyıl boyunca makroiktisadî analizin gelişiminin anlaşılması.

1, 2, 6, 7

1, 2, 3

A

Makroiktisatta farklı yaklaşımların eleştirel olarak değerlendirilmesi

1, 2, 6, 7

1, 2, 3

A

Küresel ve millî iktisadî sorunların takibi ve önerilen çözümlerin değerlendirilmesi.

1, 2, 6, 7

1, 2, 3

A

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Neoklasik Hasıla ve İstihdam Teorisi

Froyen, 3. ve 4. Bölümler

2

Neoklasik Hasıla ve İstihdam Teorisi

Froyen, 3. ve 4. Bölümler

3

Keynes’in Hasıla ve İstihdam Teorisi: Toplam Etkin Talebin İşlevi

Froyen, 5. Bölüm; Ünsal, 6. Bölüm

4

Keynes’in Hasıla ve İstihdam Teorisi: Toplam Etkin Talebin İşlevi

Froyen, 5. Bölüm; Ünsal, 6. Bölüm

5

Keynes’in Anaakım Yorumu, Bölüm I: IS-LM Sistemi

Froyen, 6. & 7. Bölümler; Ünsal, 7. & 8. Bölümler

6

Keynes’in Anaakım Yorumu, Bölüm I: IS-LM Sistemi

Froyen, 6. & 7. Bölümler; Ünsal, 7. & 8. Bölümler

7

DÖNEM ORTASI SINAVI

 

8

Keynes’in Ana Akım Yorumu Bölüm II: Neoklasik Sentez (Toplam Arz ve Talep Analizi)

Froyen, 8. Bölüm; Ünsal, 9. Bölüm

9

Keynes’in Ana Akım Yorumu Bölüm II: Neoklasik Sentez (Toplam Arz ve Talep Analizi)

Froyen, 8. Bölüm; Ünsal, 9. Bölüm

10

Yeni Neoklasik Yaklaşım I: Monetarism

Froyen, 9. & 10. Bölümler; Ünsal, 10.1, 10.3 & 11.6. Bölümler

11

Yeni Neoklasik Yaklaşım I: Monetarism

Froyen, 9. & 10. Bölümler; Ünsal, 10.1, 10.3 & 11.6. Bölümler

12

Yeni Neoklasik Yaklaşım II: Rasyonel Beklentiler

Froyen, 11. Bölüm; Ünsal, 10.4. Bölüm

13

Yeni Keynesci Makroiktisat

Froyen 12. Bölüm: Ünsal, 10.5. Bölüm

14

Dönem Sonu Aktivitileri

Froyen 13. Bölüm

15

Final sınavı

Tüm Konular

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

Richard Froyen Macroeconomics, Theories and Policies, 10. Baskı, Ağustos 2012, Erdal Ünsal, Makroiktisat, İmaj Yayıncılık, 9. Baskı, 2011

Diğer Kaynaklar

Ders notları.

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

Ev ödevleri, Dönem projesi için yönerge ve not, Çeşitli makaleler

Ödevler

Ev ödevleri

Sınavlar

Ara sınav ve Final sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

ADET

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

60

Ödev

6

20

Dönem projesi

1

20

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

60

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

40

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Türkiye ve Dünya’daki güncel ekonomik gelişmeleri uluslararası politik ekonominin ışığında takip ve analiz ederek Türkiye ekonomisinin Dünya ekonomisiyle etkileşimini inceleyebilir.

 

 

 

 

X

2

İktisadi düşüncenin gelişiminin ve birikiminin farkında olarak, güncel iktisadi sorunların analizinde kullanılabilecek farklı iktisat kuramlarını test etmeye yönelik kalitatif ve kantitatif bilgi ve yöntemlere hakim olur.

 

 

 

 X

 

3

İktisat alanında geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanmayı öğrenerek istatistiksel ve ekonometrik analizler yapabilir.

X

 

 

 

 

4

İktisat alanında öğrenmeyi öğrenerek konusuyla ilgili Türkçe ve İngilizce kaynaklar kullanarak bireysel veya takım şekilde araştırma ve çalışma yapabilir.

 

 

 

 

5

Etik değerlerin bilincinde olarak sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir ve bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini anladığını gösterebilir.

X

 

 

 

 

6

Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, alanındaki veya başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak açık ve net bir şekilde Türkçe veya İngilizce olarak ifade edebilir, sunabilir, paylaşabilir.

 

 

 

 

7

Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir.

 

 

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

15

4

90

Ara Sınav

1

5

20

Ödev

0

0

0

Final

1

10

20

Toplam İş Yükü

 

 

175

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

7

Dersin AKTS Kredisi

 

 

7

 
2