Bu dersin amacı, makro ekonomi konularında öğrencilere temel bilgiler vermek ve ülke ekonomisi hakkında analiz yapabilme yetisi kazandırmaktır.
Büyüme-Yatırım_GSH, Makroekonomik başarı kriterleri, GSMH’nın hesaplama Metotları, İstihdam Teorisi, Tüketim-Tasarruf İlişkileri, Makroekonomik Denge, Banka ve Para, Merkez Bankası-Para Yaratıcı İşlemler
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenim Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Makroekonomik teori ve modelleri açıklar. |
1 |
1 |
A |
2) Bir makroekonomik sorunu analiz eder ve çözüm önerir. |
2 |
1,2 |
A,C |
3) Mal ve para piyasaları genel denge analizi yapar. |
5 |
1,2,3 |
A,C |
4) Uluslar arası ticaretteki gelişmelerin iktisadi faaliyet üzerindeki etkilerini açıklar. |
12,14 |
1,2 |
A |
5) Ulusal ve uluslar arası göstergeleri takip eder. |
8,10 |
1,2,3 |
A,C |
6) Farklı makroekonomik perspektiflerin sonuçlarını karşılaştırır. |
1,2 |
1,2,3 |
A,C |
7) İktisadi birimlerin ekonomideki rolünü tanımlar |
20 |
1,2 |
A,C |
8) Bir ekonominin uzun dönem ve kısa dönem makroekonomik davranışının analiz eder ve bekleyişlerin rolünü açıklar. |
4 |
1,2 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Büyüme-Yatırım ve GSH |
|
2 |
Makroekonomik başarı kriterleri (GSH, Net Toplam Gelir, Halk Geliri) |
|
3 |
Makroekonomik başarı kriterleri (Toplam Şahıs Geliri, Tasarruf edilen Gelir) |
|
4 |
GSH’nın Hesaplama Metotları |
|
5 |
İstihdam Teorisi |
|
6 |
Toplam Üretim ve Toplam Talep |
|
7 |
Tüketim-Tasarruf İlişkileri |
|
8 |
Ortalama Marjinal Tüketim/Tasarruf Eğilimleri |
|
9 |
Vize Sınavı |
|
10 |
Yatırım ve Fonksiyon |
|
11 |
Makroekonomik Denge (Klasik ve Keynesyen Teoriler) |
|
12 |
Çarpan Katsayısı ve Ekinliği |
|
13 |
Banka ve Para |
|
14 |
Merkez Bankası-Para yaratıcı işlemler, Devlerin Rolü |
|
15 |
Örnek Uygulamalar |
|
16 |
Final Sınavı |
|
Kaynaklar
Ders Kitabı |
Makroökonomie; Oliver Blanchard; 2006 |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Skriptler ve güncel makaleler |
Ödevler |
Makale analizi |
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
80 |
Kısa Sınav |
|
|
Ödev |
1 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Uluslararası İşletme Yönetimi temel bilgilerini, kuramsal ve uygulamalı olarak, özellikle küresel ölçekte faaliyet gösteren işletmelerin problemlerini belirleme, modelleme ve çözüm yolları getirmede kullanabilir. |
|
|
|
|
X |
|
2 |
Uluslararası İşletme Yönetimi ile ilgili çağdaş kavram, teori ve modelleri, alan bilgisini sürekli geliştirmek için gerekli kaynaklara nasıl ulaşacağını ve alanının tarihsel gelişimini bilir, alanı ile ilgili konularda problem çözmek, analiz ve araştırma yapmak için alana özgü araştırma yöntemlerini kullanabilir. |
|
|
|
|
X |
|
3 |
Uluslararası İşletme Yönetimini çevreleyen hukuki, siyasi, ekonomik, sosyal ve psikolojik konularda uluslararası boyutta temel bilgiye sahip olduğunu gösterebilir. |
|
|
|
X |
|
|
4 |
Kendi alanında hangi bilgiyi nerede bulacağını bilir, bağımsız araştırma ve çalışma yapabilir, araştırdığı konu ile ilgili kapsamlı bir rapor hazırlayabilir. |
|
|
|
|
X |
|
5 |
Uluslararası İşletme Yönetimi bilgilerini diğer alanlardan gelen bilgilerle ilişkilendirebilir, bütünleştirerek yorumlayabilir, yeni bilgiler oluşturabilir ve disiplinlerarası etkileşimi anladığını gösterebilir |
|
|
|
|
X |
|
6 |
Uluslararası İşletme Yönetimi ile ilgili proje veya uygulamalı çalışmalarda yürütücü veya takım üyesi olarak üzerine düşen sorumlulukları yerine getirebilir. |
|
|
|
X |
|
|
7 |
Kurum veya örgüt için hedef ve amaç belirleyebilir, bunlara yönelik veya performans iyileştirici proje tasarımı ve planlaması yapabilir. |
|
|
X |
|
|
|
8 |
Uluslararası İşletme Yönetimi’nde edindiği bilgileri eleştirel olarak değerlendirebilir, sahip olduğu bilginin yeterliliğini ve öğrenme gereksinimlerini tespit edebilir, eksikliklerini gidermek için öğrenmesini yönlendirebilir. |
|
|
|
|
X |
|
9 |
Kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin ve sürekli öğrenmenin önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
X |
|
|
10 |
Hızla değişen küresel koşullarda, profesyonel hayatta başarılı olmak için esnek düşünebilmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
X |
|
11 |
Uluslararası kurumsal düzeyde, etkin, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde Almanca bilgisine sahip olduğunu gösterebilir |
|
|
|
X |
|
|
12 |
Kendi alanındaki küresel dinamikleri anlayabilecek, takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde Almanca bilgisine sahip olduğunu gösterebilir. |
|
|
|
|
X |
|
13 |
Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, alanındaki veya başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak ve açık ve net bir şekilde Türkçe ve Almanca olarak ifade edebilir, sunabilir, paylaşabilir. |
|
|
|
|
X |
|
14 |
Kültürler ve bireyler arasındaki farklılıkları değerlendirebilir, bu farklılıklara saygı gösterilmesinin önemini anladığını gösterebilir, farklı kültürlerden bireylerin oluşturduğu sosyal veya profesyonel ortamlarda gerekli saygı ve empatiyi göstererek iletişim kurabilir, bu ortamlarda takım çalışmalarına yürütücü veya takım üyesi olarak katkıda bulunabilir |
|
|
|
X |
|
|
15 |
Kendi alanında geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
|
X |
|
|
|
|
16 |
Bireysel ve profesyonel etik kavramları anlar, bu kavramların sosyal ve profesyonel hayattaki uygulamalarını değerlendirebilir, bireyin bu ilkelere uygun davranmasının içinde bulunduğu topluma değer katmak için ne derece önemi olduğunu anladığını gösterebilir. |
|
|
|
X |
|
|
17 |
Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini anladığını gösterebilir. |
|
|
X |
|
|
|
18 |
Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
X |
|
|
19 |
Kurumsal sürdürülebilirlik için kalite yönetiminin, iş sağlığı ve güvenliğinin, kurumsal sosyal sorumluluğun, profesyonel ve kültürel saygının ve kurumsal etik prensiplerinin önemini anladığını gösterebilir |
|
|
X |
|
|
|
20 |
Küresel ve toplumsal çerçevedeki temel işletme çözümlerinin özellikle yönetim ve finans sorunlarına katkılarını değerlendirebilir. |
|
|
|
X |
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
2 |
6 |
12 |
Ödev |
1 |
3 |
3 |
Final |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
124 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4.96 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |