Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
AFN 419
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Finansal hizmetler sektöründe kullanılan pazarlama stratejileri hakkında bilgi vermek, bu piyasada aşılması gereken gerçek-zamanlı engeller ve potansiyel kariyer yolları hakkında anlayış geliştirmek.

Dersin İçeriği: 

Finansal hizmetler ortamı: engeller ve fırsatlar; Finansal hizmetler müşterisi: finansal karar alma; Kişisel kredi pazarlaması; Bireysel bankacılık pazarlaması; Finansal hizmetlerin dağıtımı ve teslimatında teknolojinin rolü; Fiyatlandırma ve fiyat-bazlı rekabet; Müşteri karlılığı: veri ve analiz.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1. Hizmet ve ürün pazarlaması arasındaki farkları anlamayı ve eleştirel olarak tartışmayı sağlar.

1,8 

1,2,3

A,B

2. Finansal hizmetler ortamını anlama ve tartışma imkanı sunar.

1,2,4,5,7,10

1,2,3,5

A,B

3. Finansal karar alan finansal müşterileri bekleyen problemleri anlamayı ve tartışmayı sağlar.

1,3,9,10

1,2,3,5

A,B

4. Finansal hizmetler için kullanılan pazarlama girişimlerini eleştirel olarak değerlendirebilmeyi sağlar.

1,3,5,8,9,10

1,2,3,5

C

5. Yeni ürün geliştirme, fiyatlandırma, iletişim ve müşteri ilişkileri, ve dağıtım kanalı yönetimini de içeren ürün niteliklerine dikkate alan stratejiler dizayn ettirir.

1,2,3,9,10

2,3,4,5

B,C,D

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Finansal hizmetlerin rolü, katkıları ve koşulları

Ders Kitabı-Giriş

2

Finansal hizmetler piyasası

Ders Kitabı, Makale

3

Finansal hizmetler pazarlaması: genel bakış

Ders Kitabı, Vaka Çalışması

4

Stratejik planlama ve pazarlama planlaması

Vaka Çalışması

5

Pazarlama ortamının analizi

Ders Kitabı, Makale,  Vaka Çalışması

6

Finansal hizmetler müşterisini anlamak

Ders Kitabı, Makale

7

Vize Sınavı

 

8

Segmantasyon, hedef koyma ve konumlandırma

Ders Kitabı, Vaka Çalışması

9

Finansal hizmetler için uluslararasılaştırma stratejileri

Vaka Çalışması

10

Müşteri edinme ve pazarlama karması

Ders Kitabı, Makale

11

Ürün ve müşteri ihtiyaçları

Ders Kitabı, Makale,  Vaka Çalışması

12

İletişim, promosyon ve dijitalleşmenin etkisi

Ders Kitabı, Makale,  Vaka Çalışması

13

Fiyat ve müşterinin maliyeti

Ders Kitabı

14

Müşteri ilişkileri yönetimi: Temeller ve uygulamalar

Ders Kitabı, Makale,  Vaka Çalışması

15

Final Sınavı

 

 

 

 

Kaynaklar

Ders Kitabı

Financial Services Marketing: An International Guide to Principles and Practice, 3rd edition, 2017, Routledge, by Ennew, Waite, Waite.

Diğer Kaynaklar

Ders web sitesi, Vaka çalışmaları, Makaleler.

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

Grup ve kişisel projeler için yönerge ve not, Makaleler

Ödevler

 Vaka Çalışmaları

Sınavlar

 Ara sınav ve Final sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

ADET

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

40

Vaka çalışmaları

6

40

Dönem projesi

1

20

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

 

 

 

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

 

1

2

3

4

5

 

 

1. Finansın temel ilkelerini anlamak ve bunları ulusal ve uluslararası düzeyde uygulayabilmek

 

 

 

X

 

 

 

2. Finansal problemlere modern bilgi teknolojilerini ve güncel finansal araçları etkin bir şekilde kullanarak çözüm üretebilmek

 

X

 

 

 

 

 

3. Etik ve sosyal sorumluluk bazlı düşünmeyi gerektiren sorunlarda paydaşları belirleyip alternatif çözümleri karşılaştırarak olası en iyi sonuca karar verebilmek

 

 

 

X

 

 

 

4. Çok kültürlü ve çok dilli ortamlarda çalışabilmek için gerekli altyapıyı geliştirebilmek

 

X

 

 

 

 

 

5. Finansal piyasalardaki gelişmeleri, yorumlayarak ve onları etkileyen faktörleri tespit ederek analiz edebilmek

 

 

X

 

 

 

 

6. Çokuluslu şirketlere özgü yönetim araç ve modellerini tanımak ve gerektiği yerlerde bunları uygulayabilmek.

 

 

 

 

 

 

 

7. Global ekonomik sistemin yapısını anlamak ve yeni gelişmelerin bu yapıyı nasıl etkileyeceğini analiz edebilmek.

 

X

 

 

 

 

 

8. Karar alma sürecinde eleştirel düşünme yeteneğini kullanabilmek.

 

 

X

 

 

 

 

9.  Yaşam boyu öğrenme sürecine aktarılabileceği liderlik, takım çalışması ve iletişim becerileri geliştirmek ve göstermek.

 

 

 

X

 

 

 

10. Kalite yönetim süreçlerini uygulayarak çevre ve sürdürülebilirlik konularını yorumlamak.

 

 

 

X

 

 

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

15

2

30

Ara Sınav

1

5

5

Vaka çalışmaları hazırlığı ve sunumu

6

12

72

Final

1

8

8

Toplam İş Yükü

 

 

160

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

6.4

Dersin AKTS Kredisi

 

 

6

 
4