Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu ders ticaret öğrencilerine kurumlarda etkin ve başarılı finansal kararlar vermek için gerekli temel kavramları, metodları ve teknik araçları tanıtmak amacıyla tasarlanmıştır.
Dersin İçeriği:
Derste işlenen başlıca konular şöyledir: finansal yönetime genel bakış; finansal tablolar ve varlıklardan yaratılan kaynaklar; finansal planlama ve finansal tabloların analizi; paranın zaman değeri; piyasalar; değerleme yöntemleri; menkul kıymetlerin değerlemesi; faizler ve faizleri etkileyen faktörler; etkin piyasalar; pay sahiplerine ödemeler; uzun vadeli yatırım kararlarının planlanması ve değerlendirilmesi; sermaye yapısı ve sermayenin maliyeti; yatırım riski ve getirisi ve ilgili modeller.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kurumların etkin finansman ve yatırım kararları verirken ihtiyaç duyduğu temel finansal kavramları ve metodları iyi derece anlamış olmak. | 1,3,12,17 | 1, 2, 3, 4 | A, C |
2. Derste öğrenilen kavram ve teknikleri gerçek kurumsal finans kararları verirken uygulayabilmek. | 1,3,4,10,12,17 | 1, 2, 3 | A, C |
3. Paranın zaman değeri ile ilgili metodları gerçek yaşam problemlerini çözmede kullanabilmek. | 1,3,12,17 | 1, 2, 3 | A, C |
4. Çeşitli finansal varlıkların ve yatırım projelerinin değerlemesini yapabilmek. | 1,3,4,10,12,17 | 1, 2, 3 | A, C |
5. Finansal planlama prosedürleri ve büyüme için ihtiyaç duyulan kaynakların belirleme metodları hakkında bilgi sahibi olmak. | 1,3,4,10,12 | 1, 2, 3 | A, C |
6. Kurumsal yatırım projelerini ve firma performansını etraflıca değerlendirebilmek. | 1,3,10,12 | 1, 2, 3 | A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Finansal Yönetime Genel Bakış | Ders Kitabı 1. Bölüm |
2 | Finansal Tablolar ve Varlıklardan Yaratılan Kaynaklar | Ders Kitabı 2. Bölüm |
3 | Finansal Planlama | Ders Notları |
4 | Finansal Tabloların Analizi | Ders Kitabı 3. Bölüm |
5 | Finansal Tabloların Analizi | Ders Kitabı 3. Bölüm |
6 | Paranın Zaman Değeri | Ders Kitabı 4. Bölüm |
7 | Gelecekteki Kaynakların ve Ödemelerin Değerlemesi | Ders Kitabı 5. Bölüm |
8 | Faizler ve Tahvil ve Değerleme | Ders Kitabı 6. Bölüm |
9 | Faizler ve Tahvil ve Değerleme | Ders Kitabı 6. Bölüm |
10 | Piyasalar ve Hisse Senedi ve Değerleme | Ders Kitabı 7. Bölüm |
11 | Uzun Vadeli Yatırımlar | Ders Kitabı 8. Bölüm |
12 | Uzun Vadeli Yatırımlar | Ders Kitabı 9. Bölüm |
13 | Risk, Getiri ve Sermayenin Maliyeti | Ders Kitabı 10-12.Bölümler |
14 | Risk, Getiri ve Sermayenin Maliyeti | Ders Kitabı 10-12.Bölümler |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | Kurumsal Finansın Temel Unsurları (Essentials of Corporate Finance), Ross, Westerfield and Jordan, 7e, McGraw-Hill. |
Diğer Kaynaklar | Ders websitesi, ders notları, finansal piyasalar laboratuvarı, sanal portföy yönetimi programı, bilimsel hesap makinesi, online kaynaklar, excel tipi yazılım programı. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Ders notları ve ev ödevleri için yönerge ve ekstra örnekler, sanal portföy yönetimi programı. |
Ödevler | Ev Ödevleri |
Sınavlar | Ara Sınav ve Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | ADEDİ | KATKI YÜZDESİ |
Haftalık ev ödevleri ve ilgili kısa sunumlar | 14 | 66 |
Ara Sınavlar | 1 | 34 |
Total | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Total | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme hakkında temel terimlere hakim olmak ve bunu kurumlara, iş yönetimine ve uygulamalara yoğunlaşmasını sağlamak. Bu sayede sorunları analiz edip çözüm üretebilmek. | X | |||||
2 | Sosyal davranış, kişilik ve kurum kültürü gibi konuların küresel düzeyde etkisini yorumlayabilmek ve öngörülebilir fırsatların geçerlilik kazanmasını sağlamak. | X | |||||
3 | Öğrenilen bilgileri sahada uygulayabilme ve bunların yetkin bir şekilde kullanılabilirliğini sağlamak. | X | |||||
4 | İşletmelerin ekonomik ve hukuki problemlerini inceleme ve onlara çözüm üretebilmek. | X | |||||
5 | Dış ticaret üzerinde devletin etkisini fırsatlar perspektifinde doğru araştırıp, yorumlayabilmek. | X | |||||
6 | Küresel düzeni, ekonomik ve siyasi açıdan doğru analiz edebilme ve coğrafi özelliklerin etkisini bu perspektiften yorumlayabilmek. | X | |||||
7 | Işletmelerde etik dışı durumlarda sorunu önceden görebilme ve önleme kabiliyetine sahip olmak ile bunu çeşitli işlevsel alanlarda uygulayabilme becerisini kazanmak. | X | |||||
8 | Dünya’nın büyük ekonomilerini analiz edebilme ve küresel mali tablonun şekillenmesinde çok-uluslu ve finans şirketlerinin hangi ölçü ve katma değer ile yer aldığını incelemek. | X | |||||
9 | Uluslararası pazarlara giriş kaidelerini gösterme ve faaliyet alanı dahilinde markalaşma ve iletişim stratejileri geliştirebilme yetisi sağlamak | X | |||||
10 | Yönetim, kontrol ve karar alma yeteneği kazandırma ve bunu sosyal ve mesleki ilişkilerde kullanabilmek | X | |||||
11 | Ülkelerin uluslararası ekonomi politikalarının dış politika ve bölgeler kapsamında değerlendirilmesini sağlamak. | X | |||||
12 | Istatistiki bilgileri öğrenme ve pratike dökme becerisi kazandırma ile bunu projelendirmek | X | |||||
13 | Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamasında toplumsal sorumluluk bilinciyle etik ilkeleri anlayabilme ve uygulayabilmek. | X | |||||
14 | Ürettiği projeleri toplum yararına kullanabilme ve duyarlılıkla paylaşabilmek | X | |||||
15 | Kültürlerarası farklılığın Uluslararası ticarette meydana getirdiği ötekileştirme üzerinde stratejik karar alabilme ve uygulayabilmek | X | |||||
16 | Uluslararası ilişkiler bağlamında Türkiye'nin dış siyasetini analiz edebilme ve katma değer sağlayabilmek. Bu bağlamda uluslararası ve uluslar üstü kurumların politikalarını yorumlayabilmek | X | |||||
17 | Öğrenilen bilgilerin bilgisayar ortamında uygulama ortamı verilerek bunların fonksiyonel değerlerini görebilme ve analiz edebilme becerisini sağlamak | X | |||||
18 | Ulusal ve uluslararası pazara hakim olma ve tüketicinin pazar değerlendirmesi üzerindeki etkisi analiz etme becerisi sağlamak. Doğru tüketici tercihlerini belirleyebilmek. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 2 | 15 | 30 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6.8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
3