Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Kurumsal işletmelerde kullanılan yazılım sistemlerini öğrenme
Dersin İçeriği:
Kurumsal kaynak planlaması (ERP) yazılımlarının bileşenlerini, gömülü iş süreçlerini tanıtarak işletmelerin gereksinimlerini nasıl karşıladıklarını ve yazılımın gerçekleştirilmesi projelerini örnekler vererek anlatmak
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Sunum C: Ödev, D: Ödev, E: Laboratuvar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | ProgramÖğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1)Kurumsal bilişim sistemlerinin bileşenlerini anlama | 2,3 | 1,2,3 | A,C |
2)Kurumsal bilişim sistemlerinin gerçekleştirilmesi sürecini tanıma | 2,3 | 1,2,3 | A,C |
|
2,3,8 | 1,2,3,12 | A,C |
|
2,3,8 | 1,2,3,12 | A,C |
|
2,3,8 | 1,2,3,12 | A,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1) | Kurumsal sistemlerin yönetimine giriş | |
2) | Bilişim sistemlerinin entegrasyonu | |
3) | Kurumsal sistemlerin mimarisi | |
4) | Kurumsal sistemlerin geliştirme yaşam döngüsü | |
5) | Kurumsal sistemlerin gerçekleştirme stratejisi | |
6) | Vize | |
7) | Yazılım ve firma seçimi | |
8) | Operasyonlar ve gerçekleştirme sonrası | |
9) | Proje yönetimi | |
10) | Organizasyonel değişin ve iş süreçlerinin yeniden yapılanması | |
11) | Etik ve güvenlik yöntimi | |
12) | Tedarik zinciri yönetimi | |
13) | Vaka sunumları |
Kaynaklar
Ders Notu | “Enterprise Systems for Management”, 2/E, by Motiwalla / Thompson. |
Diğer Kaynaklar | Vakalar |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Ders notları |
Ödevler | Vakalar |
Sınavlar | |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Ödev | 2 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||||||||
1 | Bilişim sistemleri mezunu gelişen bilgisayar teknolojileriyle ortaya çıkan çoklu ortamlarda görsel ara yüzlerin tasarlanması ve geliştirilmesi için gerekli sistemlerin oluşturulması konusunda bilgi sahibidir. | |||||||||||||
2 | Bilişim sistemleri mezunu gelişen bilgisayar teknolojileriyle ortaya çıkan çoklu ortamlarda kullanıcılara amaçlarına uygun bilgisayar uygulamalarının tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanılabilmesi için gerekli sistemlerin oluşturulması konusunda ileri bilgi sahibidir. | X | ||||||||||||
3 | Bilgisayar biliminin temel işleyişini ve problemlerini soyut matematik çerçevesi içinde çözebilmek için gerekli algoritma veri yapılarını tasarlayabilen, geliştirilebilen ve uygulayabilen bilgi ve beceriye sahiptir. | X | ||||||||||||
4 | Bilişim mezunu günümüze kadar geliştirilen yapısal yazılım geliştirme araçlarıyla amacına uygun yazılım mantığını tasarlayabilme, bu yazılımları geliştirebilme ve farklı donanım ortamlarında uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. | X | ||||||||||||
5 | Bilişim mezunu günümüze kadar geliştirilen nesne yönelimli yazılım geliştirme araçlarıyla amacına uygun yazılım mantığını tasarlayabilme, bu yazılımları geliştirebilme ve farklı donanım ortamlarında uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. | X | ||||||||||||
6 | Bilişim mezunu bilgisayarların temel bileşeni işletim sistemlerinin işleyiş mantığını, sistemde işlerin ve kullanıcı yetkilerinin yönetimi için komutların geliştirilmesi ve farklı donanımsal ortamlarda uygulanmasını bilir. | X | ||||||||||||
7 | Bilişim mezunu veri kavramı, yapıları, modelleri ile veritabanı uygulamalarını kullanma ve ilişkisel veritabanlarında veriyi erişim ve işleme araçlarını tasarlama, geliştirme ve uygulama hakkında bilgi ve becerilere sahiptir. | X | ||||||||||||
8 | Bilişim mezunu ticari amaçlı yazılımların veri depolarının modellenmesi, yazılımdan bağlanarak(aracılığıyla) veriye erişim, verilerin işlenmesi konularında ilgili yazılım araçlarıyla geliştirme ve uygulayabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. | X | ||||||||||||
9 | Bilişim mezunu bilgisayar ağlarının temellerini, ağ sistemin tasarlanması ve yapılandırılması, bakımı ve sorunlarını çözebilmek için gerekli ve yeterli bilgi birikimine sahip olmak. | X | ||||||||||||
10 | Bilişim mezunu günümüzün en büyük bilgisayar ağ olan internete özel olarak görsel ara yüzlerin ve çoklu katmanlı istemci/sunucu mimarisinde çalışabilecek yazılımların tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanabilmesi gerekli bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. | X | |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 15 |
15
|
Kısa Sınav | |||
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.60 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
4