Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Ders, kültürel değerlerin ulusal ve uluslararası yönetimsel süreçler üzerindeki etkisine vurgu yaparak, bu farklılıkları yönetmeyi öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği:
Kültür kavramı, Kültürün evreleri, kültürel değerler, alt kültür kavramı, Ulusal kültür üzerindeki etkiler, Kültürel profillerin oluşturulması, Dünyadaki Farklı Kültürler ve Yönetim Tarzları |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Kısa Sınav (Quiz)
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler ulusal kültürler ve konu hakkında çeşitli akademisyenlerin yaptığı çalışmalarını inceleyerek kültür konusundaki bilgilerini zenginleştireceklerdir. | 9,13,15 | 1,2,3,4 | A,B,C,E |
Öğrenciler çeşitli kültürel boyutlar hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu boyutların çeşitli ülkelerdeki yansımalarını öğreneceklerdir | 2,3,4 | 1,2,3,4 | A,B,C,E |
Derse katılan öğrenciler kültürel farklılıkların yönetilmesine yönelik bilgi sahibi olacaklardır. | 1,2,10,15 | 1,2,3,4 | A,B,C,E |
Öğrenciler kültürel boyutların çeşitli kurumsal yapılar ile etkileşimi hakkında bilgi sahibi olacaklardır | 1,2,3,4,5 | 1,2,3,4,5 | A,B,C,E |
Değişik kültürlerden gelen çalışanlar ve farklı ülke çalışanları ile yapılan toplantılarda iletişimin önemini ve yönetilmesini öğreneceklerdir | 1,2,3,5 | 1,2,3,5 | A,B,C,E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kültür Kavramına Giriş | Ders Kitabı |
2 | Kültürün Anlamı | Ders Kitabı |
3 | Kültürler Arası Farklılıklar | Ders Kitabı |
4 | Kluckhohn ve Strodtbeck’in Yaklaşımarı | Ders Kitabı |
5 | Hofstede’nin Araştırması ve Kültürel Boyutlar | Ders Kitabı/Notlar |
6 | Schwartz’ın Değerler Araştırması | Ders Kitabı |
7 | Trompenaars’ın Kültürel Boyutları | Ders Kitabı/Notlar |
8 | Hofstede, Trompenaars ve GLOBE Karşılaştırması | Ders Kitabı |
9 | Kurumsal ve Ulusal Kültür | Ders Kitabı |
10 | Kültür ve Kurumsal Yapılar | Ders Kitabı/ Internet Araştırması |
11 | Kültürlerarası iletişim | Ders Kitabı |
12 | Farklı Kültürlerde Çalışanların Motivasyonu | Ders Kitabı |
13 | Farklı Kültürlerde Liderlik | Ders Kitabı |
14 | Dersin Genel Olarak Değerlendirilmesi | Ders Kitabı |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Thomas, D. C. & Peterson M. F. (2018) Cross-Cultural Management: Essential Concepts. 4thEdition. Sage Publications. California |
Diğer Kaynaklar | Deresky, H. (2017). International Management: Managing Across Borders and Cultures, Text and Cases, Global Edition, 9/E. Fourth Edition. Prentice Hall, New Jersey |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Öğrencilere Yönelik Hazırlanan Power Point Sunumları |
Ödevler | Dönem Projesi ve ilgili konularda makaleler |
Sınavlar | Örnek projeler üzerinden sunum tekniklerine yönelik çalışmalar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Kısa Sınav | 1 | 30 |
Ara Sınav | 2 | 35 |
Ödev/Sözlü Sunum | 3 | 35 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | KATKI | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme hakkında temel terimlere hakim olmak ve bunu kurumlara, iş yönetimine ve uygulamalara yoğunlaşmasını sağlamak. Bu sayede sorunları analiz edip çözüm üretebilmek. | x | ||||
2 | Sosyal davranış, kişilik ve kurum kültürü gibi konuların küresel düzeyde etkisini yorumlayabilmek ve öngörülebilir fırsatların geçerlilik kazanmasını sağlamak. | x | ||||
3 | Öğrenilen bilgileri sahada uygulayabilme ve bunların yetkin bir şekilde kullanılabilirliğini sağlamak. | x | ||||
4 | İşletmelerin ekonomik ve hukuki problemlerini inceleme ve onlara çözüm üretebilmek. | x | ||||
5 | Dış ticaret üzerinde devletin etkisini fırsatlar perspektifinde doğru araştırıp, yorumlayabilmek. | x | ||||
6 | Küresel düzeni, ekonomik ve siyasi açıdan doğru analiz edebilme ve coğrafi özelliklerin etkisini bu perspektiften yorumlayabilmek. | x | ||||
7 | İşletmelerde etik dışı durumlarda sorunu önceden görebilme ve önleme kabiliyetine sahip olmak ile bunu çeşitli işlevsel alanlarda uygulayabilme becerisini kazanmak. | x | ||||
8 | Dünya’nın büyük ekonomilerini analiz edebilme ve küresel mali tablonun şekillenmesinde çok-uluslu ve finans şirketlerinin hangi ölçü ve katma değer ile yer aldığını incelemek. | x | ||||
9 | Uluslararası pazarlara giriş kaidelerini gösterme ve faaliyet alanı dahilinde markalaşma ve iletişim stratejileri geliştirebilme yetisi sağlamak. | x | ||||
10 | Yönetim, kontrol ve karar alma yeteneği kazandırma ve bunu sosyal ve mesleki ilişkilerde kullanabilmek. | x | ||||
11 | Ülkelerin uluslararası ekonomi politikalarının dış politika ve bölgeler kapsamında değerlendirilmesini sağlamak. | x | ||||
12 | İstatistiki bilgileri öğrenme ve uygulama becerisi kazandırma ve bunu projelendirmek. | x | ||||
13 | Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamasında toplumsal sorumluluk bilinciyle etik ilkeleri anlayabilme ve uygulayabilmek. | x | ||||
14 | Ürettiği projeleri toplum yararına kullanabilme ve duyarlılıkla paylaşabilmek. | x | ||||
15 | Kültürlerarası farklılığın Uluslararası ticarette meydana getirdiği ötekileştirme üzerinde stratejik karar alabilme ve uygulayabilmek. | x | ||||
16 | Uluslararası ilişkiler bağlamında Türkiye'nin dış siyasetini analiz edebilme ve katma değer sağlayabilmek. Bu bağlamda uluslararası ve uluslar üstü kurumların politikalarını yorumlayabilmek. | x | ||||
17 | Öğrenilen bilgilerin bilgisayar ortamında uygulama ortamı verilerek bunların fonksiyonel değerlerini görebilme ve analiz edebilme becerisini sağlamak. | x | ||||
18 | Ulusal ve uluslararası pazara hakim olma ve tüketicinin pazar değerlendirmesi üzerindeki etkisi analiz etme becerisi sağlamak. Doğru tüketici tercihlerini belirleyebilmek. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 15 | 1 | 15 |
Ödev/Sunum | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
4