Bu ders, gayrimenkul değerleme yapabilmek için gerekli alt yapıyı kapsayacak şekilde dizayn edilmiştir.
Gayrimenkul Değerleme ile İlgili Kanunlar:İmar Kanunu, Tapu ve Kadastro kanunu, Kamulaştırma, Değerleme Teknikleri, Alternatif Finansman Teknikleri, Örnek Değerleme Raporları
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Learning Outcomes |
Program Learning Outcomes |
Teaching Methods |
Assessment Methods |
1. Gayrimenkul Piyasasının Temel kavramlarını anlamak |
6,8 |
1,2,3 |
A,C |
2. Gayrimenkul Değerleme Tekniklerini Uygulayabilmek |
12,17 |
1,2,3 |
A,C |
3. Gayrimenkulun hukuksal boyutuna hakim olmak |
3,10,12,17 |
1,2,3 |
A,C |
4. Gayrimenkul alım satımında sağlıklı karar verebilmek |
3,10,12,17 |
1,2,3 |
A,C |
5. Gayrimenkul Değerleme Raporunu Yorumlayabilmek |
1,3,10 |
1,2,3,12 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Gayrimenkul Değerleme |
Ders Kitabı |
2 |
Resmi Değerleme Süreci |
Ders Kitabı |
3 |
Değerleme Yaklaşımı : Emsal (Satış Karşılaştırma Yöntemi)
|
Ders Kitabı |
4 |
Değerleme Yaklaşımı:Gelir İndirgeme Yöntemi
|
Ders Kitabı |
5 |
Değerleme Yaklaşımı:Maliyet Yöntemi |
Ders Kitabı |
6 |
Hukuk ve Düzenlemeler: İmar Kanunu |
Ders Kitabı |
7 |
Hukuk ve Düzenlemeler:Kamulaştırma |
Ders Kitabı |
8 |
Hukuk ve Düzenlemeler:Tapu ve Kadastro Kanunu |
Ders Kitabı |
9 |
Ders Tekrarı ve Ara Sınav |
Ders Kitabı |
10 |
Gayrimenkul Finansmanının Yapısı |
Ders Kitabı |
11 |
Mortgage |
Ders Kitabı |
12 |
Gayrimenkul Değerleme ile ilgili Özel Konu Başlıkları |
Ders Kitabı |
13 |
Gayrimenkul Değerleme Raporu |
Değerleme Örnek Raporları |
14 |
Uygulamalar |
Değerleme Örnek Raporları |
15 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
Kaynaklar
Ders Notu |
The Appraisal of Real Estate Appraisal Institute Twelfth Edition
|
Diğer Kaynaklar |
Real Estate Finance Theory and Practice Clauretie&Sirmans Thomson Fifth Edition
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Gayrimenkulun Hukuksal Boyutu ile ilgili Dökümanlar |
Ödevler |
Örnek Gayrimenkul Değerleme Raporları |
Sınavlar |
Arasınav ve Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
50 |
Kısa Sınav |
2 |
30 |
Ödev |
1 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
İşletme hakkında temel terimlere hakim olmak ve bunu kurumlara, iş yönetimine ve uygulamalara yoğunlaşmasını sağlamak. Bu sayede sorunları analiz edip çözüm üretebilmek. |
|
|
X |
|
|
|
2 |
Sosyal davranış, kişilik ve kurum kültürü gibi konuların küresel düzeyde etkisini yorumlayabilmek ve öngörülebilir fırsatların geçerlilik kazanmasını sağlamak. |
|
|
X |
|
|
|
3 |
Öğrenilen bilgileri sahada uygulayabilme ve bunların yetkin bir şekilde kullanılabilirliğini sağlamak. |
|
|
|
|
X |
|
4 |
İşletmelerin ekonomik ve hukuki problemlerini inceleme ve onlara çözüm üretebilmek. |
X |
|
|
|
|
|
5 |
Dış ticaret üzerinde devletin etkisini fırsatlar perspektifinde doğru araştırıp, yorumlayabilmek. |
|
X |
|
|
|
|
6 |
Küresel düzeni, ekonomik ve siyasi açıdan doğru analiz edebilme ve coğrafi özelliklerin etkisini bu perspektiften yorumlayabilmek. |
|
|
|
X |
|
|
7 |
Işletmelerde etik dışı durumlarda sorunu önceden görebilme ve önleme kabiliyetine sahip olmak ile bunu çeşitli işlevsel alanlarda uygulayabilme becerisini kazanmak. |
|
|
|
|
|
|
8 |
Dünya’nın büyük ekonomilerini analiz edebilme ve küresel mali tablonun şekillenmesinde çok-uluslu ve finans şirketlerinin hangi ölçü ve katma değer ile yer aldığını incelemek. |
|
|
|
X |
|
|
9 |
Uluslararası pazarlara giriş kaidelerini gösterme ve faaliyet alanı dahilinde markalaşma ve iletişim stratejileri geliştirebilme yetisi sağlamak
|
|
|
X |
|
|
|
10 |
Yönetim, kontrol ve karar alma yeteneği kazandırma ve bunu sosyal ve mesleki ilişkilerde kullanabilmek |
|
|
|
X |
|
|
11 |
Ülkelerin uluslararası ekonomi politikalarının dış politika ve bölgeler kapsamında değerlendirilmesini sağlamak. |
|
|
|
X |
|
|
12 |
Istatistiki bilgileri öğrenme ve pratike dökme becerisi kazandırma ile bunu projelendirmek |
|
|
|
X |
|
|
13 |
Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamasında toplumsal sorumluluk bilinciyle etik ilkeleri anlayabilme ve uygulayabilmek. |
|
X |
|
|
|
|
14 |
Ürettiği projeleri toplum yararına kullanabilme ve duyarlılıkla paylaşabilmek |
|
X |
|
|
|
|
15 |
Kültürlerarası farklılığın Uluslararası ticarette meydana getirdiği ötekileştirme üzerinde stratejik karar alabilme ve uygulayabilmek |
|
|
|
|
|
|
16 |
Uluslararası ilişkiler bağlamında Türkiye'nin dış siyasetini analiz edebilme ve katma değer sağlayabilmek. Bu bağlamda uluslararası ve uluslar üstü kurumların politikalarını yorumlayabilmek |
|
|
X |
|
|
|
17 |
Öğrenilen bilgilerin bilgisayar ortamında uygulama ortamı verilerek bunların fonksiyonel değerlerini görebilme ve analiz edebilme becerisini sağlamak |
|
|
|
X |
|
|
18 |
Ulusal ve uluslararası pazara hakim olma ve tüketicinin pazar değerlendirmesi üzerindeki etkisi analiz etme becerisi sağlamak. Doğru tüketici tercihlerini belirleyebilmek. |
|
|
|
X |
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
4 |
60 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
|
|
|
Ödev |
1 |
20 |
20 |
Final |
1 |
15 |
15 |
Toplam İş Yükü |
|
|
150 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6.0 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |
|
|
|
|