Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Öğrencilerin, dünyadaki ekonomik gelişmeleri ve arkasındaki sistematiği anlamasına katkıda bulunmak, ekonomik coğrafya üzerinden analiz yeteneğini pekiştirmek
Dersin İçeriği:
Bir Araştırma Alanı olarak Ekonomik Coğrafya ’nın temel kavram, süreç, yaklaşım ve çağdaş sorunlarının tartışılması. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuvar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Learning Outcomes | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | |||
1.Cografya ile insanın iktisadi faaliyetleri ilişkisini anlar. | 4,9,11 | 1,2,3 | A, C | |||
2.Dünya ekonomisindeki gelişmelere ilişkin eleştiriel bir bakış açısı kazanır | 6,8,12 | 1,2,3 | A, C | |||
3. Kümelenme, gelişme, uluslararası ticaret ve ÇUŞ’ler gibi olguların dünya ekonomisindeki, rol ve önemini değerlendirebilir. | 15,16,8 | 1,2,3 | A, C | |||
4. Ülkeler, bölgeler ve şehirler arasındaki ilişkileri analiz edebilecek bir çerçeveye sahip olur. | 8,11,13 | 1,2,3 | A, C | |||
5-Rekabetin oluşumu ve şartlarını tartışır | 4,8,12 | 1,2,3 | A, C | |||
6-Sanayi, Hizmetler, IT sektörlerini ülkelere göre yorumlar | 8,13,17 | 1,2,3 | A, C | |||
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | |||||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |||
1 | Ekonomik Coğrafyaya Giriş: Temel Sorunlar, Kavramlar ve Çerçeveler. |
Brakman, Garretsen, and Marrewijk (2009).
Mackinnon and Cumbers (2019): Chp.1 The World Bank (2009) |
|||
2 | Coğrafya ve İktisat Teorisi |
Brakman, Garretsen, Marrewijk (2009) Chp.2
Mackinnon and Cumbers (2019): Chp.2 |
|||
3 | Coğrafya ve İktisat Teorisi |
S. Brakman, H. Garretsen, C. Marrewijk (2009) Chp.2.
Mackinnon and Cumbers (2019): Chp.3 |
|||
4 | Kalkınmanın Coğrafi Dinamikleri I (Üretim ve Tüketim Alanları) |
Mackinnon and Cumbers (2019): Chp4
Knox, Agnew, McCarthy (2014). |
|||
5 | Kalkınmanın Coğrafi Dinamikleri II |
Mackinnon and Cumbers (2019): Chp4
Knox, Agnew, McCarthy (2014). |
|||
6 | Kentsel Ekonomi ve Tarihsel Gelişimi I |
Knox, Agnew, McCarthy (2014).
Mackinnon and Cumbers (2019): Chp. 8 |
|||
7 | Kentsel Ekonomi ve Tarihsel Gelişimi II |
Knox, Agnew, McCarthy (2014).
Mackinnon and Cumbers (2019): Chps. 9 & 10 |
|||
8 | Uluslararası Finans ve Yatırımların Coğrafi Dağılımı | Mackinnon and Cumbers (2019): Chp. 4 | |||
9 | Devlet ve Değişen Yönetişim Biçimleri | Mackinnon and Cumbers (2019): Chp.5 | |||
10 | Çokuluslu Şirketlerin Değişen Coğrafyaları | Mackinnon and Cumbers (2019): Chp4 | |||
11 | Coğrafya ve Emek Piyasalarında Gelişmeler | Mackinnon and Cumbers (2019): Chp7 | |||
12 | Bilgi Temelli Ekonomi: Teknolojik Yenilikler, Yaparak-Öğrenme, Kümelenme Teorisi | Mackinnon and Cumbers (2019): Chp8 | |||
13 | Küresel Üretim Ağları ve Tedarik Zincirleri |
Mackinnon and Cumbers (2019): Chp9.
Coe, Kelly and Yeung (2013): Chp.8 |
|||
14 | Ekonomik Coğrafya ve Çevre |
Mackinnon and Cumbers (2019): Chp.12
Coe, Kelly and Yeung (2013): Chp.5 |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | X |
Ödevler | X |
Sınavlar | X |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 80 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1 | İşletme hakkında temel terimlere hakim olmak ve bunu kurumlara, iş yönetimine ve uygulamalara yoğunlaşmasını sağlamak. Bu sayede sorunları analiz edip çözüm üretebilmek. | x | ||||||
2 | Sosyal davranış, kişilik ve kurum kültürü gibi konuların küresel düzeyde etkisini yorumlayabilmek ve öngörülebilir fırsatların geçerlilik kazanmasını sağlamak. | x | ||||||
3 | Öğrenilen bilgileri sahada uygulayabilme ve bunların yetkin bir şekilde kullanılabilirliğini sağlamak. | x | ||||||
4 | İşletmelerin ekonomik ve hukuki problemlerini inceleme ve onlara çözüm üretebilmek. | x | ||||||
5 | Dış ticaret üzerinde devletin etkisini fırsatlar perspektifinde doğru araştırıp, yorumlayabilmek. | x | ||||||
6 | Küresel düzeni, ekonomik ve siyasi açıdan doğru analiz edebilme ve coğrafi özelliklerin etkisini bu perspektiften yorumlayabilmek. | x | ||||||
7 | Işletmelerde etik dışı durumlarda sorunu önceden görebilme ve önleme kabiliyetine sahip olmak ile bunu çeşitli işlevsel alanlarda uygulayabilme becerisini kazanmak. | x | ||||||
8 | Dünya’nın büyük ekonomilerini analiz edebilme ve küresel mali tablonun şekillenmesinde çok-uluslu ve finans şirketlerinin hangi ölçü ve katma değer ile yer aldığını incelemek. | x | ||||||
9 |
Uluslararası pazarlara giriş kaidelerini gösterme ve faaliyet alanı dahilinde markalaşma ve iletişim stratejileri geliştirebilme yetisi sağlamak
|
x | ||||||
10 | Yönetim, kontrol ve karar alma yeteneği kazandırma ve bunu sosyal ve mesleki ilişkilerde kullanabilmek | x | ||||||
11 | Ülkelerin uluslararası ekonomi politikalarının dış politika ve bölgeler kapsamında değerlendirilmesini sağlamak. | x | ||||||
12 | Istatistiki bilgileri öğrenme ve pratike dökme becerisi kazandırma ile bunu projelendirmek | x | ||||||
13 | Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamasında toplumsal sorumluluk bilinciyle etik ilkeleri anlayabilme ve uygulayabilmek. | x | ||||||
14 | Ürettiği projeleri toplum yararına kullanabilme ve duyarlılıkla paylaşabilmek | x | ||||||
15 | Kültürlerarası farklılığın Uluslararası ticarette meydana getirdiği ötekileştirme üzerinde stratejik karar alabilme ve uygulayabilmek | x | ||||||
16 | Uluslararası ilişkiler bağlamında Türkiye'nin dış siyasetini analiz edebilme ve katma değer sağlayabilmek. Bu bağlamda uluslararası ve uluslar üstü kurumların politikalarını yorumlayabilmek | x | ||||||
17 | Öğrenilen bilgilerin bilgisayar ortamında uygulama ortamı verilerek bunların fonksiyonel değerlerini görebilme ve analiz edebilme becerisini sağlamak | x | ||||||
18 | Ulusal ve uluslararası pazara hakim olma ve tüketicinin pazar değerlendirmesi üzerindeki etkisi analiz etme becerisi sağlamak. Doğru tüketici tercihlerini belirleyebilmek. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | |||
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
3