Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ATD 316
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 

Öğrencilerin, dünyadaki ekonomik gelişmeleri ve arkasındaki sistematiği anlamasına katkıda bulunmak, ekonomik coğrafya üzerinden analiz yeteneğini pekiştirmek

Dersin İçeriği: 
Bir Araştırma Alanı olarak Ekonomik Coğrafya ’nın temel kavram, süreç, yaklaşım ve çağdaş sorunlarının tartışılması. 

 

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuvar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları             Program Learning Outcomes Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1.Cografya ile insanın iktisadi faaliyetleri ilişkisini anlar.     4,9,11 1,2,3 A, C
2.Dünya ekonomisindeki gelişmelere ilişkin eleştiriel bir bakış açısı kazanır      6,8,12 1,2,3 A, C
3. Kümelenme, gelişme, uluslararası ticaret ve ÇUŞ’ler gibi olguların dünya ekonomisindeki, rol ve önemini değerlendirebilir.      15,16,8 1,2,3 A, C
4. Ülkeler, bölgeler ve şehirler arasındaki ilişkileri analiz edebilecek bir çerçeveye sahip olur.     8,11,13 1,2,3 A, C
5-Rekabetin oluşumu ve şartlarını tartışır     4,8,12 1,2,3 A, C
6-Sanayi, Hizmetler, IT sektörlerini ülkelere göre yorumlar     8,13,17 1,2,3 A, C
           

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ekonomik Coğrafyaya Giriş: Temel Sorunlar, Kavramlar ve Çerçeveler. Brakman, Garretsen, and Marrewijk (2009).

Mackinnon and Cumbers (2019): Chp.1

The World Bank (2009)

2 Coğrafya ve İktisat Teorisi Brakman, Garretsen, Marrewijk (2009) Chp.2

Mackinnon and Cumbers (2019): Chp.2

3 Coğrafya ve İktisat Teorisi  S. Brakman, H. Garretsen, C. Marrewijk (2009) Chp.2.

Mackinnon and Cumbers (2019): Chp.3

4 Kalkınmanın Coğrafi Dinamikleri I (Üretim ve Tüketim Alanları) Mackinnon and Cumbers (2019): Chp4

Knox, Agnew, McCarthy (2014).

5 Kalkınmanın Coğrafi Dinamikleri II  Mackinnon and Cumbers (2019): Chp4

Knox, Agnew, McCarthy (2014).

6 Kentsel Ekonomi ve Tarihsel Gelişimi I Knox, Agnew, McCarthy (2014).

Mackinnon and Cumbers (2019): Chp. 8

7 Kentsel Ekonomi ve Tarihsel Gelişimi II Knox, Agnew, McCarthy (2014).

Mackinnon and Cumbers (2019): Chps. 9 & 10

8 Uluslararası Finans ve Yatırımların Coğrafi Dağılımı Mackinnon and Cumbers (2019): Chp. 4
9 Devlet ve Değişen Yönetişim Biçimleri Mackinnon and Cumbers (2019): Chp.5
10 Çokuluslu Şirketlerin Değişen Coğrafyaları Mackinnon and Cumbers (2019): Chp4
11 Coğrafya ve Emek Piyasalarında Gelişmeler Mackinnon and Cumbers (2019): Chp7
12 Bilgi Temelli Ekonomi: Teknolojik Yenilikler, Yaparak-Öğrenme, Kümelenme Teorisi Mackinnon and Cumbers (2019): Chp8
13 Küresel Üretim Ağları ve Tedarik Zincirleri Mackinnon and Cumbers (2019): Chp9.

Coe, Kelly and Yeung (2013): Chp.8

14 Ekonomik Coğrafya ve Çevre  Mackinnon and Cumbers (2019): Chp.12

Coe, Kelly and Yeung (2013): Chp.5

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
 
  • Danny Mackinnon and Andrew Cumbers (2019): An Introduction to Economic Geography, Globalization, Uneven Development and Place, Second Edition, Routledge. Edward Elgar.
  • Paul Knox, John Agnew and Linda McCarthy (2014): The Geography of the World Economy,Routledge.
  • Neil M. Coe, Philip F. Kelly and Henry W.C. Yeung (2013): Economic Geography: A Contemporary Introduction. Wiley
  • Frederick P. Stuts and Barney Warf (2012): The World Economy: Geography, Business and Development, Pearson
  • The World Bank (2009): Reshaping Economic GeographyWorld Development Report.
  • Steven Brakman, Harry Garretsen and Charles van Marr (2009): The New Introduction to Geographical Economics, Cambridge University Press 

 

 

Materyal Paylaşımı

 

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar X
Ödevler X
Sınavlar X

 

Değerlendirme Sistemi

 

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 80
Kısa Sınav    
Ödev 1 20
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100
DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri

 

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İşletme hakkında temel terimlere hakim olmak ve bunu kurumlara, iş yönetimine ve uygulamalara yoğunlaşmasını sağlamak. Bu sayede sorunları analiz edip çözüm üretebilmek.   x        
2 Sosyal davranış, kişilik ve kurum kültürü gibi konuların küresel düzeyde etkisini yorumlayabilmek ve öngörülebilir fırsatların geçerlilik kazanmasını sağlamak. x          
3 Öğrenilen bilgileri sahada uygulayabilme ve bunların yetkin bir şekilde kullanılabilirliğini sağlamak. x          
4 İşletmelerin ekonomik ve hukuki problemlerini inceleme ve onlara çözüm üretebilmek.   x        
5 Dış ticaret üzerinde devletin etkisini fırsatlar perspektifinde doğru araştırıp, yorumlayabilmek.     x      
6 Küresel düzeni, ekonomik ve siyasi açıdan doğru analiz edebilme ve coğrafi özelliklerin etkisini bu perspektiften yorumlayabilmek. x          
7 Işletmelerde etik dışı durumlarda sorunu önceden görebilme ve önleme kabiliyetine sahip olmak ile bunu çeşitli işlevsel alanlarda uygulayabilme becerisini kazanmak.     x      
8 Dünya’nın büyük ekonomilerini analiz edebilme ve küresel mali tablonun şekillenmesinde çok-uluslu ve finans şirketlerinin hangi ölçü ve katma değer ile yer aldığını incelemek. x          
9 Uluslararası pazarlara giriş kaidelerini gösterme ve faaliyet alanı dahilinde markalaşma ve iletişim stratejileri geliştirebilme yetisi sağlamak

 

x          
10 Yönetim, kontrol ve karar alma yeteneği kazandırma ve bunu sosyal ve mesleki ilişkilerde kullanabilmek     x      
11 Ülkelerin uluslararası ekonomi politikalarının dış politika ve bölgeler kapsamında değerlendirilmesini sağlamak. x          
12 Istatistiki bilgileri öğrenme ve pratike dökme becerisi kazandırma ile bunu projelendirmek     x      
13 Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamasında toplumsal sorumluluk bilinciyle etik ilkeleri anlayabilme ve uygulayabilmek.         x  
14 Ürettiği projeleri toplum yararına kullanabilme ve duyarlılıkla paylaşabilmek   x        
15 Kültürlerarası farklılığın Uluslararası ticarette meydana getirdiği ötekileştirme üzerinde stratejik karar alabilme ve uygulayabilmek   x        
16 Uluslararası ilişkiler bağlamında Türkiye'nin dış siyasetini analiz edebilme ve katma değer sağlayabilmek. Bu bağlamda uluslararası ve uluslar üstü kurumların politikalarını yorumlayabilmek     x      
17 Öğrenilen bilgilerin bilgisayar ortamında uygulama ortamı verilerek bunların fonksiyonel değerlerini görebilme ve analiz edebilme becerisini  sağlamak       x    
18 Ulusal ve uluslararası pazara hakim olma ve tüketicinin pazar değerlendirmesi üzerindeki etkisi analiz etme becerisi sağlamak. Doğru tüketici tercihlerini belirleyebilmek.     x      

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav      
Ödev 1 25 25
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü     160
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6,4
Dersin AKTS Kredisi     6

 

3