Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Dersin amacı ekonominin temel bilgilerinin öğrenciye aktarılması ve iktisadi düşünme sisteminin benimsetilmesidir.Öğrencileri özellikle milli gelir, enflasyon, işsizlik, ekonomik büyüme ve ekonomik politikaların kısa ve uzun dönemli etkileri konularında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği:
Ders makro ekonominin giriş aşamasındaki temel kavramları içermektedir. Ekonomide yaşanan güncel sorunlara ilişkin olarak milli gelir, işsizlik, enflasyon, büyüme , para ve maliye politikalrı başlıca konuları oluşturmaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Deney C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenim Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Milli gelir kavramını ve hesaplanma yöntemlerini öğretir. | 1, 10 | 1,2,3 | A,C |
TÜFE kavramını ve buna bağlı olarak enflasyon hesaplaması konusunda bilgilendirir | 1,2,3 | A,C | |
İşsizlik kavramını ve emek piyasasının işleyişi konusunda bilgi verir | 1 | 1,2,3 | A,C |
Parasal sistem ve enflasyon ilişkisini anlatır | 1, 10 | 1,2,3 | A,C |
Maliye ve para politikalarının ekonomi üzerindeki etkilerini anlatır | 10 | 1,2,3 | A,C |
Ekonomik büyüme kavramı ve kaynaklarını öğretir | 1, 10 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ekonomik döngü ve küresel ekonomi | Bade&parkin Foundations of Economics , Chapter 2(Pearson,sixth Edition) |
2 | Milli gelir ve yaşam standardı | Bade&parkin Foundations of Economics , Chapter 21(Pearson,sixth Edition) |
3 | TÜFE ve yaşam maliyeti | Bade&parkin Foundations of Economics , Chapter 22(Pearson,sixth Edition) |
4 | İşsizlik | Bade&parkin Foundations of Economics , Chapter 23(Pearson,sixth Edition) |
5 | Potansiyel GSMH ve doğal işsizlik | Bade&parkin Foundations of Economics , Chapter 24(Pearson,sixth Edition) |
6 | Vize | |
7 | Ekonomik büyüme | Bade&parkin Foundations of Economics , Chapter 25(Pearson,sixth Edition |
8 | Yatırım, tasarruf ve faiz oranı | Bade&parkin Foundations of Economics , Chapter 26(Pearson,sixth Edition) |
9 | Parasal sistem | Bade&parkin Foundations of Economics , Chapter 27(Pearson,sixth Edition) |
10 | Para, faiz ve enflasyon | Bade&parkin Foundations of Economics , Chapter 28(Pearson,sixth Edition) |
11 | Toplam arz toplam talep ve işçevrim kuramı | Bade&parkin Foundations of Economics , Chapter 29(Pearson,sixth Edition) |
12 | Toplam harcamalar | Bade&parkin Foundations of Economics , Chapter 30(Pearson,sixth Edition) |
13 | Kısa ve uzun dönem Philips eğrileri | Bade&parkin Foundations of Economics , Chapter 31(Pearson,sixth Edition) |
14 | Maliye ve para politikaları | Bade&parkin Foundations of Economics , Chapter 32-33(Pearson,sixth Edition) |
Kaynaklar
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar | Bade&parkin Foundations of Economics , (Pearson,sixth Edition) |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | Her konu hakkında konun anlaşıldığını test etmek üzerine verilen ödevler |
Sınavlar | Vize ve final olmak üzere çoktan seçmeli ve klasik sorulardan oluşan sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | %50 |
Kısa Sınav | 2 | %20 |
Ödev | 10 | %30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | %60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Zorunlu Bölüm Dersi |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ve etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarına hâkim olduğunu gösterir. | X | |||||
2 | Ulusal, uluslararası ve ulus-ötesi oluşumların yapısını, kurumlarını ve işleyişlerini, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kavram ve kuramları kullanarak yorumlar ve gerektiğinde çözümler içeren projeler üretebilir. | X | |||||
3 | İnsan toplulukları ve siyasal sistemler arasında benzerlik ve farklılıkları anlayıp, yorumlayacak düzeyde karşılaştırmalı, analitik ve disiplinlerarası bir bakış açısına sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
4 | Program sürecinde ekip veya bağımsız araştırma projeleri, staj, tez gibi yöntemlerle sorumluluk alma ve ekip çalışması bilinç ve becerilerini geliştirir. | X | |||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olduğunu gösterir. | X | |||||
6 | Uluslararası ve ülke içi dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin, yaşam boyu öğrenmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. | X | |||||
7 | Analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla siyaset bilimi alanında edindiği bilgileri ve kendi eksikliklerini değerlendirebilir, böylelikle eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. | x | |||||
8 | Akademik ve profesyonel ortamlarda, İngilizce ve Türkçe, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanabilir. | X | |||||
9 | Uluslararası kuramsal düzeyde ve küresel dinamikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma bilgi ve becerisine sahip olduğunu gösterebilir. | X | |||||
10 | Kamuda, özel sektörde istihdam edilebilecek ya da akademik kariyere devam edebilecek deneyim ve sosyal niteliklere sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
11 | Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati ve saygı geliştirmiş olduğunu gösterebilir. | X | |||||
12 | Sosyal Bilimlerde geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | X | |||||
13 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüş belirtebilir ve olayları yorumlayabilir. | X | |||||
14 | Toplumsal, bireysel ve akademik etik kurallarına riayet eder. | X | |||||
15 | Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık ve hemşehrilik görevlerini anladığını gösterebilir. | X | |||||
16 | Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal-siyasal, hukuki hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 2 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 167 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6.68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
1