Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
İşletmelerin müşteri ve süreç odaklı yönetim modelleri benimsedikleri günümüzde, CRM’in temel süreçlerini anlama, Bilişim Sistemlerinin kullanımını öğrenme
Dersin İçeriği:
Elektronik CRM de yeni yöntemler, kullanılan temel bilişim sistemleri
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Benzetim, 5: Vaka
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B:Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuvar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
CRM’in tanımını yapar | 2,3 | A,C |
CRM çeşitlerini sıralar | 2,3 | A,C |
CRM stratejisi nasıl geliştirilir anlatır | 2,3,8 | A,C |
CRM deki farklı aktiviteleri listeler | 2,3,8 | A,C |
CRM’in gerçekleştirilmesinde bilişimin rolü, önemini açıklar | 2,3,8 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1) | CRM konseptini anlamak | |
2) | Bilgi Teknolojileri ile veri toplama | |
3) | Müşteri Kazanma Stratejileri | |
4) | Müşteri Sadakati | |
5) | Geri Kazanma ve Kazanç Stratejileri | |
6) | Müşteri Hizmetlerinin Değerlendirilmesi | |
7) | Vize | |
8) | Salesforce Platformu | |
9) | Özelleştirme Alanları ve Nesne | |
10) | Özelleştirme Alanları ve Nesne | |
11) | SF Organizasyonunu Kullanıcılar için Hazırlama | |
12) | Raporlar ve Gösterge Tabloları | |
13) | Otomasyon | |
14) | Verileri Yönetme | |
15) | Final |
Kaynaklar
Ders Notu | Payne, Adrian (2006), Handbook of CRM: Achieving Excellence in Customer Management. Elsevier. |
Diğer Kaynaklar |
Swift, Ronald (2001), Accelerating Customer Relationships. Using CRM and Relationship Techniques. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
Kumar V., and Werner J. Reinartz (2006), Customer Relationship Management: A Databased Approach. John Wiley & Sons, Inc. Goldenberg Barton (2002), CRM Automation. Prentice Hall: PTR. Dyche, Jill (2002), The CRM Handbook. Upper Saddle River, NJ: Addison Wesley. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar
Ders notları
Ödevler
Vakalar
Sınavlar
Ara sınav, Final
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Dönem projeleri | ||
Ödev | 2 | 30 |
Toplam | 60 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||||||
1 | E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, güncel e-Ticaret ortamını tanımlama | X | |||||||||
2 | E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, konu ve terminolojiyi işlem ve yönetim kararları içerisinde gözden geçirme | X | |||||||||
3 | E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, javaScript, JScript, DHTML, CSS, ASP, XML dökümanlarını kullanabilecek teknikleri uygulama | X | |||||||||
4 | E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, transform ve sunum dillerinin gösterimini anlama | X | |||||||||
5 | E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, e-Ticaretin çıktıları, sınırlılıkları, çıkarımları ve risklerini belirleme | X | |||||||||
6 | E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık; uluslararası standartların ve yöntemlerin bilinmesi. | X | |||||||||
7 | E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||||||
8 | E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, belirlenen gereksinimleri karşılayacak bir bilişim sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisi. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
Hiçbiri