Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ETT 322
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

İşletmelerin müşteri ve süreç odaklı yönetim modelleri benimsedikleri günümüzde, CRM’in temel süreçlerini anlama, Bilişim Sistemlerinin kullanımını öğrenme

Dersin İçeriği: 

Elektronik CRM de yeni yöntemler, kullanılan temel bilişim sistemleri

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Benzetim, 5: Vaka
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B:Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuvar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
CRM’in tanımını yapar 2,3 A,C
CRM çeşitlerini sıralar 2,3 A,C
CRM stratejisi nasıl geliştirilir anlatır 2,3,8 A,C
CRM deki farklı aktiviteleri listeler 2,3,8 A,C
CRM’in gerçekleştirilmesinde bilişimin rolü, önemini açıklar 2,3,8 A,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1) CRM konseptini anlamak  
2) Bilgi Teknolojileri ile veri toplama  
3) Müşteri Kazanma Stratejileri  
4) Müşteri Sadakati  
5) Geri Kazanma ve Kazanç Stratejileri  
6) Müşteri Hizmetlerinin Değerlendirilmesi  
7) Vize  
8) Salesforce Platformu  
9) Özelleştirme Alanları ve Nesne  
10) Özelleştirme Alanları ve Nesne  
11) SF Organizasyonunu Kullanıcılar için Hazırlama  
12) Raporlar ve Gösterge Tabloları  
13) Otomasyon  
14) Verileri Yönetme  
15) Final  

Kaynaklar

Ders Notu Payne, Adrian (2006), Handbook of CRM: Achieving Excellence in Customer Management. Elsevier.
Diğer Kaynaklar Swift, Ronald (2001), Accelerating Customer Relationships. Using CRM and Relationship Techniques. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.

Kumar V., and Werner J. Reinartz (2006), Customer Relationship Management: A Databased Approach. John Wiley & Sons, Inc.

Goldenberg Barton (2002), CRM Automation. Prentice Hall: PTR.

Dyche, Jill (2002), The CRM Handbook. Upper Saddle River, NJ: Addison Wesley.

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

Ders notları

Ödevler

Vakalar

Sınavlar

Ara sınav, Final

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Dönem projeleri    
Ödev 2 30
Toplam   60
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, güncel e-Ticaret ortamını tanımlama   X      
2 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, konu ve terminolojiyi işlem ve yönetim kararları içerisinde gözden geçirme   X      
3 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, javaScript, JScript, DHTML, CSS, ASP, XML dökümanlarını kullanabilecek teknikleri uygulama         X
4 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, transform ve sunum dillerinin gösterimini anlama         X
5 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu,  e-Ticaretin çıktıları, sınırlılıkları, çıkarımları ve risklerini belirleme   X      
6 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık; uluslararası standartların ve yöntemlerin bilinmesi.   X      
7 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi.         X
8 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, belirlenen gereksinimleri karşılayacak bir bilişim sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisi.         X

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü     115
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,6
Dersin AKTS Kredisi     6
Hiçbiri