Uluslararası finansal bir düzende çalışan bir ekonomide para politikasının makroiktisadî etkilerinin incelenmesi.
Para politikasının amaçları, araçları ve yöntemleri üzerine yoğunlaşarak, merkez bankacılığının ve para arzının incelenmesi. Para teorisinin gelişiminin incelenmesi.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenim Çıktıları |
Öğrenim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
||
Merkez bankası operasyonlarının ve dünyada merkez bankacılığı uygulamalarının anlaşılması. |
1, 2, 3, 4, 7 |
1, 2, 3 |
A, C |
||
Para politikasının temel ögelerinin analitik olarak kavranması. |
1, 2, 3, 7 |
1, 2, 3 |
A, C |
||
Farklı para politikalarının etkilerinin ayırt edilmesi ve eleştirel bir gözle irdelenmesi. |
1, 2, 3, 7 |
1, 2, 3 |
A, C |
||
Döviz piyasalarının nasıl işlediğinin anlaşılması. |
1, 2, 3, 7 |
1, 2, 3 |
A, C |
||
Para teori ve politikasının makroiktisadî analize eklemlenmesi. |
1, 2, 3, 7 |
1, 2, 3 |
A, C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
|
1 |
Giriş ve Para Nedir? |
|
|
2 |
Miktar Kuramı, Enflasyon ve Para Talebi |
|
|
3 |
Merkez Bankaları: Küresel Bir Perspektif |
|
|
4 |
Para Arz Süreci I |
|
|
5 |
Para Arz Süreci II |
|
|
6 |
Para Politikasının Araçları |
|
|
7 |
Para Politikasının Amaçları, Stratejisi ve Taktikleri |
|
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
9 |
Döviz Piyasası |
|
|
10 |
IS Eğrisi |
|
|
11 |
Para Politikası ve Toplam Talep Eğrileri |
|
|
12 |
Toplam Talep ve Toplam Arz Analizi I |
|
|
13 |
Toplam Talep ve Toplam Arz Analizi II |
|
|
14 |
Uluslararası Finansal Sistem |
|
Kaynaklar
Ders Kitabı |
The Economics of Money, Banking and Financial Markets, Frederic Mishkin, Pearson, 11th Edition, 2016. |
||
Diğer Kaynaklar |
Ümit Akçay, Para, Banka, Devlet: Merkez Bankası Bağımsızlaşmasının Ekonomi Politiği, Sosyal Araştırmalar Vakfı, İstanbul, 2009. Ders notları, gazete ve dergi makaleleri, ulusal ve uluslararası veriler, tekrarlama notları. |
Materyal Paylaşımı
Dokümanlar |
|
||
Ödevler |
Bir yazılı ödev |
||
Sınavlar |
Bir vize ve bir final |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
||
Ara Sınav |
1 |
80 |
||
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) |
0 |
|
||
Ödevler |
1 |
20 |
||
|
Toplam |
100 |
||
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
||
Yıl İçinin Başarıya Oranı |
|
50 |
||
|
Toplam |
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Türkiye ve Dünya daki güncel ekonomik gelişmeleri uluslararası politik ekonominin ışığında takip ve analiz ederek Türkiye ekonomisinin Dünya ekonomisiyle etkileşimini inceleyebilir. |
|
|
|
|
x |
2 |
İktisadi düşüncenin gelişiminin ve birikiminin farkında olarak, güncel iktisadi sorunların analizinde kullanılabilecek farklı iktisat kuramlarını test etmeye yönelik kalitatif ve kantitatif bilgi ve yöntemlere hakim olur. |
|
|
|
|
x |
3 |
İktisat alanında geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanmayı öğrenerek istatistiksel ve ekonometrik analizler yapabilir. |
|
|
|
|
|
4 |
İktisat alanında öğrenmeyi öğrenerek konusuyla ilgili Türkçe ve İngilizce kaynaklar kullanarak bireysel veya takım şekilde araştırma ve çalışma yapabilir. |
|
|
|
x |
|
5 |
Etik değerlerin bilincinde olarak sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir ve bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
|
6 |
Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, alanındaki veya başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak açık ve net bir şekilde Türkçe veya İngilizce olarak ifade edebilir, sunabilir, paylaşabilir. |
|
|
|
x |
|
7 |
Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
x |
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
5 |
75 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
5 |
5 |
Final |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
145 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,8 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |