Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Öğrencilere organizasyonları, organizasyon yapılarını ve süreçlerini anlamak için gerekli bilgi, beceri ve yetenekleri kazandırmak.
Dersin İçeriği:
Organizasyonlar, organizasyon yapıları ve süreçleri ile ilgili temel bilgileri anlamak, organizasyon yapısının temellerini, etkili organizasyon tasarımının belirleyicilerini ve yöneticilerin bu tasarımdaki koşulları uygulayabilecekleri yapısal tasarımların altını çizmek
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Soru-Cevap 3. Tartışma 4. Sunum 5. Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Sunum, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrencilere organizasyon teorileri, organizasyon yapıları ve organizasyonel süreçler hakkında temel bilgiler kazandırmak. | 2, 3 | 1, 2, 3, 4 | A, B, C |
Öğrencilerin organizasyon yapılarının temel unsurları, etkin organizasyonun koşulları, yapısal tasarım seçenekleri ve gereksinimleri konusunda bilgi edinmelerini ve beceri geliştirmelerini sağlamak. | 2, 3 | 1, 2, 3, 4 | A, B, C |
Öğrencilerin organizasyon yapısının çeşitli boyutlarını ve organizasyonun yapısal özelliklerini etkileyen büyüklük, teknoloji, çevre, hedefler, stratejiler ve kültür gibi faktörleri tanımalarına, analiz etmelerine ve bu konularda bilgi ve beceri kazanmalarına yardımcı olmak. onları geleceğin yöneticileri olarak nasıl kullanabiliriz? | 2, 3 | 1, 2, 3, 4 | A, B, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kursa Genel Bakış ve Giriş | |
2 | Organizasyonlar Nelerdir ve Özellikleri | |
3 | Kapalı Sistemlerden Açık Sistemlere Organizasyonlara İlişkin Perspektifler | |
4 | Strateji, Örgütsel Tasarım ve Örgütsel Etkililik Bölüm | |
5 | Organizasyon Yapısının Temelleri | |
6 | Dış Çevre | |
7 | Vize Sınavı | |
8 | Organizasyonlararası İlişkiler | |
9 | Uluslararası Çevre için Organizasyonların Tasarlanması | |
10 | Organizasyon Büyüklüğü, Yaşam Döngüleri ve Düşüş | |
11 | Karar verme süreci | |
12 | Organizasyon kültürü ve etik değerler | |
13 | Yenilik ve değişim | |
14 | Genel Tekrar | |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Kitap | “Organization Theory and Design. An International Perspective”, Richard L. Daft, Jonathon Murphy, Hugh Willmott, South - Western |
Diğer Kaynaklar | Konu başlıkları ile ilgili vakalar, makaleler |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Konu başlıkları ile ilgili vakalar, makaleler |
Ödevler | Güncel konular ile ilgili projeler |
Sınavlar | Sınıf içi yazılı vize ve final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Vize | 1 | 25 |
Dönem Projesi Raporu | 1 | 25 |
Final | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme fonksiyonlarına ilişkin tüm bilgileri tanımlayabilir. | X | ||||
2 | İşletme alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | X | ||||
3 | Kavram, düşünce ve vakaları bilimsel yöntemlerle açıklayabilir, nitel ve nicel verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir ve çözüm önerileri geliştirebilir. | X | ||||
4 | İş yaşamında çeşitli iletişim kanallarını etkin bir biçimde kullanabilir. | X | ||||
5 | Etik değerleri benimser ve uygulayabilir. | X | ||||
6 | Sosyal sorumluluk ve aktif vatandaşlık anlayışıyla hareket edebilir. | X | ||||
7 | Edindiği bilgi ve becerileri, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | ||||
8 | Kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş güvenliği ve sürdürülebilirlik konularını yorumlayabilir. | X | ||||
9 | Takım içerisinde etkin olarak çalışabilir ve takımın başarısı için inisiyatif alabilir. | X | ||||
10 | Çeşitliliği yönetebilir ve savunabilir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Vize Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Dönem Projesi | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
2