Bu dersin amacı temelde batı felsefesinin temel metin ve konularına derinlemesine bir giriş yapmaktır.
Siyaset felsefesinin temel kavramlarına kuramsal bir bakış açısı kazandırmak amacıyla düşünürlerin fikir ve yaklaşımları üzerinde durulmaktadır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenim Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Siyasal düşüncelerin temel kavramlarını tanımlayacaktır. |
1 |
1,2,6,8 |
A,C |
Adalet, toplum ve devlet gibi siyaset biliminin temel kavramları üzerine üretilmiş temel kuramları sınıflandıracaktır. |
1 |
1,2 |
A |
Devlet-toplum ilişkileri hakkında farklı düşünceleri çözümleyecektir. |
1 |
1,2 |
A,D |
Antik Çağ ve Aydınlanma gibi farklı çağların vizyonlarını karşılaştırabilecek donanıma sahip olacaktır. |
11 |
1,2 |
A,D |
İnsan doğası ile ilgili kuramların gelişimini değerlendirecektir. |
1 |
1,2 |
A,D |
Devlet olgusunun ortaya çıkışıyla ilgili kuramları karşılaştıracaktır. |
1,2 |
1,2 |
A,D |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
GİRİŞ |
|
2 |
Antik Yunan Siyasal ve Düşünce Sistemi: Plato Devlet |
Ebenstein & Ebenstein Kitabının ilgili bölümleri |
3 |
Antik Yunan Siyasal ve Düşünce Sistemi: Aristotales Politika |
Ebenstein & Ebenstein Kitabının ilgili bölümleri |
4 |
Orta Çağ İslam Felsefesi: Ibn-i Haldun Mukaddime |
Mukaddime’nin ilgili bölümleri |
5 |
Hıristiyan Felsefesi: Aziz Augustine & Aziz Akinolu Thomas Tanrı Devleti & |
Ebenstein & Ebenstein Kitabının ilgili bölümleri |
6 |
Antik Yunan felsefesinin İslam ve Hıristiyan felsefesi üzerine etkilerinin tartışması. İdeal devlet tartışması |
|
7 |
Vize Sınavı |
|
8 |
Rönesans I: Machiavelli Prens |
Ebenstein & Ebenstein Kitabının ilgili bölümleri |
9 |
Rönesans II: Thomas Hobbes Leviathan |
Ebenstein & Ebenstein Kitabının ilgili bölümleri |
10 |
Aydınlanma I: John Locke Yönetim Üzerine İki Deneme |
Ebenstein & Ebenstein Kitabının ilgili bölümleri |
11 |
Aydınlanma II: Jean Jacques Rousseau Toplumsal Sözleşme |
Ebenstein & Ebenstein Kitabının ilgili bölümleri |
12 |
Toplumsal Sözleşme Tartışması |
Ebenstein & Ebenstein Kitabının ilgili bölümleri |
13 |
Endüstrileşme ve Modern Çağ I: John Stuart Mill Özgürlük Üzerine |
Ebenstein & Ebenstein Kitabının ilgili bölümleri |
14 |
Endüstrileşme ve Modern Çağ I: Karl Marx & Freidrick Engels Komünist Manifesto |
Ebenstein & Ebenstein Kitabının ilgili bölümleri |
15 |
Ders sonu analizi |
Kaynaklar
Ders Notu |
Ebenstein, W.; Ebenstein, A. (2000) (6th ed.) Great Political Thinkers: Plato to the Present, US: Wadsworth. |
Diğer Kaynaklar |
Haldun, Ibn (2009) (6th ed.) Mukaddime: 1, İstanbul: Dergâh Yayınları Tunçay, M. (2008) (2nd ed.) Batı’da Siyasal Düşünceler Tarihi, Istanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları (Relevant parts of the three volumes). Sabine, G. (1973) A History of Political Theory, Illinois: Dreyden Press. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
Öğrenciler ders konularına dahil olan düşünürlerden biri üzerine ekip olarak sunum yapacaklardır. |
Sınavlar |
Vize ve final sınavlarında kompozisyon yazılacaktır. |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Sunum |
1 |
10 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ve etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarına hâkim olduğunu gösterir. |
X |
|||||
2 |
Ulusal, uluslararası ve ulus-ötesi oluşumların yapısını, kurumlarını ve işleyişlerini, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kavram ve kuramları kullanarak yorumlar ve gerektiğinde çözümler içeren projeler üretebilir. |
X |
|||||
3 |
İnsan toplulukları ve siyasal sistemler arasında benzerlik ve farklılıkları anlayıp, yorumlayacak düzeyde karşılaştırmalı, analitik ve disiplinlerarası bir bakış açısına sahip olduğunu gösterir. |
X |
|||||
4 |
Program sürecinde ekip veya bağımsız araştırma projeleri, staj, tez gibi yöntemlerle sorumluluk alma ve ekip çalışması bilinç ve becerilerini geliştirir. |
X |
|||||
5 |
Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olduğunu gösterir. |
X |
|||||
6 |
Uluslararası ve ülke içi dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin, yaşam boyu öğrenmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. |
X |
|||||
7 |
Analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla siyaset bilimi alanında edindiği bilgileri ve kendi eksikliklerini değerlendirebilir, böylelikle eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. |
X |
|||||
8 |
Akademik ve profesyonel ortamlarda, İngilizce ve Türkçe, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanabilir. |
X |
|||||
9 |
Uluslararası kuramsal düzeyde ve küresel dinamikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma bilgi ve becerisine sahip olduğunu gösterebilir. |
X |
|||||
10 |
Kamuda, özel sektörde istihdam edilebilecek ya da akademik kariyere devam edebilecek deneyim ve sosyal niteliklere sahip olduğunu gösterir. |
X |
|||||
11 |
Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati ve saygı geliştirmiş olduğunu gösterebilir. |
X |
|||||
12 |
Sosyal Bilimlerde geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
X |
|||||
13 |
Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüş belirtebilir ve olayları yorumlayabilir. |
X |
|||||
14 |
Toplumsal, bireysel ve akademik etik kurallarına riayet eder. |
X |
|||||
15 |
Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık ve hemşehrilik görevlerini anladığını gösterebilir. |
X |
|||||
16 |
Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal-siyasal, hukuki hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. |
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav |
1 |
15 |
15 |
Sunum |
3 |
8 |
24 |
Final |
1 |
15 |
15 |
Toplam İş Yükü |
|
|
150 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |