Öğrencilere devletler hukukunun teori, tarihi ve kaynakları; ve "devletler hükümetler ve diğer birimler", "yargı yetkisi ve muafiyet", "anlaşma kavram ve süreci", "toprak kazanımı ve hukuki sonuçları", "deniz ve hava hukuku" ve "insan hakları, çevre ve ekonomik düzen" gibi konularda başlangıç düzeyinde temel bilgileri vermek.
Devletler hukukunun anlam ve işlevi konusunda tarihsel ve işlevsel çerçevelerde başlangıç açıklamalardan haraketle "devletler hukukunda kişilik ve temel birimler, anlaşma kavram ve süreçleri, hukuki sonuıçlarıyla birlikte bölge kazanımı, deniz ve hava hukukunun temel kavramları ve konularına ek olarak insan hakları, çevre hukuku ve ekonomik düzenin hukuki analizi ve bunlarlka bağlantılı konular.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenim Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler devletler hukuki ile bağlantılı tanımlamalar ve kavramları ifade edecekler ve teori ile tarihsel gelişim arasında mantıki bağlantı kuracak. |
1,5 |
1,2,3 |
A |
Öğrenciler devletler hukuku ile ulusal hukuk düzenleri arasında farklılıkları olduğu kadar bağlantıları da görecek ve "devlet sorumluluğu" konusunu anlayacak. |
1,4 |
1,2,3 |
A |
Öğrenciler devletler hukukunun kapsamlı çerçevesinde uluslararası örgütler, şirketlerin ve çeşitli gurupların anlam ve pozisyonlarını tanımlayacak. |
2,3,8 |
1,2,3 |
A |
Öğrenciler hukuki yetki ve muafiyet ile ilgili kavram ve konuları açıklayacak ve uluslararası anlaşma konusuyla bağlantılı kavram ve süreçler, toprak kazanımı, hükümranlığın el değiştirmesi ve hukuki sonuçları, konularında eleştirel anlayış kazanacak. |
3,5,6 |
1,2,3 |
A |
Öğrenciler deniz ve hava hukuku, ekonomik ve çevresel düzen ve devlet sorumluluğu ile ilgili konular üzerinde bilgisini sergileyecek. |
2,3,7 |
1,2,3 |
A |
Öğrenciler "anlaşmazlıkların barışçıl yollarla çözümü," "uluslararası harp", "kurtuluş savaşları" ve "kendi kaderini tayin etme konularında temel bilgiyi gösterecek. |
4,5,7 |
1,2,3 |
A |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş: Uluslararası hukukunun tanımı ve karakteristikleri |
P.Malanczuk. pp 1-9 |
2 |
Tarihçe ve Teori |
P. Malanczuk, pp 10-34 |
3 |
Uluslararası Hukukun kaynakları |
P. Malanczuk, pp. 32-62 |
4 |
Uluslararası hukuk ve ulusal hukuk |
P.Malanczuk, pp. 63-74
|
5 |
Devletler ve hükümetler |
P.Malanczuk , pp. 75-90 |
6 |
Uluslararası kuruluşlar, şirketler, bireyler, guruplar |
P.Malanczuk, pp. 92-108 |
7 |
ARA SINAV |
|
8 |
Yetki (yargı yetkisi) |
P.Malanczuk, pp. 109-117 |
9 |
Yargı muafiyeti |
P.Malanczuk, pp. 118-129 |
10 |
Anlaşmalar |
P.Malanczuk, pp. 130-146 |
11 |
Bölge (toprak) kazanımı |
P.Malanczuk, pp. 147-160 |
12 |
Toprağın el değiştirmesi durumunda hükümranlık değişiminin hukuki sonuçları
|
P.Malanczuk, pp. 161-172 |
13 |
Deniz hukuku |
P.Malanczuk, pp. 173-197 |
14 |
Hava sahası ve feza |
P.Malanczuk, pp. 198-208 |
15 |
Hava sahası ve feza |
P.Malanczuk, pp. 198-208 |
Kaynaklar
Ders Notu |
Peter Malanczuk, Akerhurst's Modern Introduction to International Law, 8th reviseed edition, New York; Routledge,2008 |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar | 2 ara sınav |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Değerlendirme I |
1 |
|
Değerlendirme II |
|
|
Katılım |
|
|
Total |
2 |
100 |
Projenin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ve etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarına hâkim olduğunu gösterir. |
X |
|||||
2 |
Ulusal, uluslararası ve ulus-ötesi oluşumların yapısını, kurumlarını ve işleyişlerini, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kavram ve kuramları kullanarak yorumlar ve gerektiğinde çözümler içeren projeler üretebilir. |
X |
|||||
3 |
İnsan toplulukları ve siyasal sistemler arasında benzerlik ve farklılıkları anlayıp, yorumlayacak düzeyde karşılaştırmalı, analitik ve disiplinlerarası bir bakış açısına sahip olduğunu gösterir. |
X |
|||||
4 |
Program sürecinde ekip veya bağımsız araştırma projeleri, staj, tez gibi yöntemlerle sorumluluk alma ve ekip çalışması bilinç ve becerilerini geliştirir. |
X |
|||||
5 |
Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olduğunu gösterir. |
X |
|||||
6 |
Uluslararası ve ülke içi dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin, yaşam boyu öğrenmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. |
X |
|||||
7 |
Analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla siyaset bilimi alanında edindiği bilgileri ve kendi eksikliklerini değerlendirebilir, böylelikle eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. |
X |
|||||
8 |
Akademik ve profesyonel ortamlarda, İngilizce ve Türkçe, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanabilir. |
X |
|||||
9 |
Uluslararası kuramsal düzeyde ve küresel dinamikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma bilgi ve becerisine sahip olduğunu gösterebilir. |
X |
|||||
10 |
Kamuda, özel sektörde istihdam edilebilecek ya da akademik kariyere devam edebilecek deneyim ve sosyal niteliklere sahip olduğunu gösterir. |
X |
|||||
11 |
Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati ve saygı geliştirmiş olduğunu gösterebilir. |
X |
|||||
12 |
Sosyal Bilimlerde geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
X |
|||||
13 |
Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüş belirtebilir ve olayları yorumlayabilir. |
X |
|||||
14 |
Toplumsal, bireysel ve akademik etik kurallarına riayet eder. |
X |
|||||
15 |
Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık ve hemşehrilik görevlerini anladığını gösterebilir. |
x |
|||||
16 |
Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal-siyasal, hukuki hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. |
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
1. Değerlendirme |
1 |
10 |
10 |
2. Değerlendirme |
1 |
10 |
10 |
Araştırma Projesi |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
126 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,04 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |