Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Ders öğrencilere Osmanlı’dan günümüze düşünsel akımların bir çerçevesini sunmayı amaçlar.
Dersin İçeriği:
Osmanlı ve Cumhuriyet döneminin belli başlı düşünce akımları tarihsel arka plandan yola çıkarak kapsamlı bir şekilde ele alınacaktır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Deney C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenim Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Siyaset Biliminin temel kavramları tanımlar ve aralarında bağlantı kurar | 1,3,4 | 1,2,3 | A,B,C |
Temel siyasal deyimleri ayırt eder | 1,2,3 | 1,2,3 | A,B,C |
Siyasal gelişmeleri belirli ifade ve kavramlara göre yorumlar | 1,2,7 | 1,2,3 | A,B,C |
Temel ideolojik veya siyasal yaklaşımları ayırt eder | 1,2,3 | 1,2,3 | A,B,C |
Siyasal gelişmeleri sınıflandırır | 1,2 | 1,2,3 | A,B,C |
Dünyadaki bağlantısız gibi görünen gelişmeleri ilişkilendirir | 1,2,3 | 1,2,3 | A,B,C |
Siyasal önderlerin günlük konuşmalarını sorgular | 1,2,3,7 | 1,2,3 | A,B,C |
Türkiye ve başka yerlerdeki belirli gelişmelerin ardındaki nedenleri kavramaya, açıklamaya ve aralarında bağlantı kurmaya başlar | 1,2,3 | 1,2,3 | A,B,C |
Mevcut gelişmeleri daha iyi değerlendirir | 1,2,3,7,9 | 1,2,3 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | |||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |
1 | Giriş | ||
2 | Niyazi Berkes | Niyazi Berkes, The Development of Secularism in Turkey, (Montreal: McGill University Press, 1960) | |
3 | Şerif Mardin | Şerif Mardin, Jön Türklerin Siyasi Fikirleri, (İstanbul: İletişim, 2008)Ali Erkul. "Prens Sabahattin," Emre Kongar (der.), Türk Toplumbilimcileri I, (Istanbul: Remzi, 1982) | |
4 | Prens Sabahattin | Ali Erkul. "Prens Sabahattin," Emre Kongar (der.), Türk Toplumbilimcileri I, (Istanbul: Remzi, 1982) | |
5 | Yusuf Akçura | Yusuf Akçura, Üç Tarz-ı Siyaset, (Ankara: Kilit Yayınları, 2011) | |
6 | Ziya Gökalp | Ziya Gökalp, Türkçülüğün Esasları, (Ankara: Salkımsöğüt, 2010) | |
7 | Konu tekrarı | ||
8 | Bernard Lewis- Feroz Ahmad-Erik J. Zürcher |
Bernard Lewis The Emergence of Modern Turkey, London: Oxford University Press, 1963)
Zürcher Eric J., Turkey: A Modern History, (London: I.B. Tauris, 2001) |
|
9 | Ahmet Emin Yalman | Ahmet Emin Yalman, Yakın Tarihimizde Gördüklerim ve Geçirdiklerim I, II, III, IV, (İstanbul: Yenilik Basımevi, 1970) | |
10 | Necip Fazıl Kısakürek | Necip Fazıl Kısakürek, Batı Tefekkürü ve İslam Tasavvufu, (İstanbul: Büyük Doğu Yayınları, 2011) | |
11 | Doğan Avcıoğlu | Doğan Avcıoğlu, Türkiye’nin Düzeni I, (İstanbul: Tekin Yayınevi, 1998) | |
12 | İdris Küçükömer | İdris Küçükömer, Batılılaşma ve Düzenin Yabancılaşması, (İstanbul: Profil Yayıncılık, 2009) | |
13 | Konu Tekrarı | ||
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |||
Temel Kaynak | Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce Serisi – İletişim Yayınları | ||
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Kaynaklar kütüphanenin rezerv bölümünde bulunmaktadır |
Ödevler | |
Sınavlar | Sınıfta yapılacaktır. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav / Son Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | ||
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 70 | |
Dönem içi Çalışmaların Başarıya Oranı | ||
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ve etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarına hâkim olduğunu gösterir. | X | |||||
2 | Ulusal, uluslararası ve ulus-ötesi oluşumların yapısını, kurumlarını ve işleyişlerini, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kavram ve kuramları kullanarak yorumlar ve gerektiğinde çözümler içeren projeler üretebilir. | X | |||||
3 | İnsan toplulukları ve siyasal sistemler arasında benzerlik ve farklılıkları anlayıp, yorumlayacak düzeyde karşılaştırmalı, analitik ve disiplinlerarası bir bakış açısına sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
4 | Program sürecinde ekip veya bağımsız araştırma projeleri, staj, tez gibi yöntemlerle sorumluluk alma ve ekip çalışması bilinç ve becerilerini geliştirir. | X | |||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olduğunu gösterir. | X | |||||
6 | Uluslararası ve ülke içi dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin, yaşam boyu öğrenmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. | X | |||||
7 | Analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla siyaset bilimi alanında edindiği bilgileri ve kendi eksikliklerini değerlendirebilir, böylelikle eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. | X | |||||
8 | Akademik ve profesyonel ortamlarda, İngilizce ve Türkçe, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanabilir. | X | |||||
9 | Uluslararası kuramsal düzeyde ve küresel dinamikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma bilgi ve becerisine sahip olduğunu gösterebilir. | X | |||||
10 | Kamuda, özel sektörde istihdam edilebilecek ya da akademik kariyere devam edebilecek deneyim ve sosyal niteliklere sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
11 | Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati ve saygı geliştirmiş olduğunu gösterebilir. | X | |||||
12 | Sosyal Bilimlerde geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | ||||||
13 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüş belirtebilir ve olayları yorumlayabilir. | X | |||||
14 | Toplumsal, bireysel ve akademik etik kurallarına riayet eder. | X | |||||
15 | Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık ve hemşehrilik görevlerini anladığını gösterebilir. | X | |||||
16 | Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal-siyasal, hukuki hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | |||
Ödev | |||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri