Bu ders dünya politikasındaki temel konuları açıklamak ve anlamak için filmleri kullanmayı amaçlamaktadır.
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininde akademisyenler 1990’lardan beri dünya politikası ve disiplinindeki konuları çalışmak için sanat ve popüler kültürle ilişki kurmanın öneminin altını çizmektedirler. Bu tartışmada filmleri çalışmak ve onları bir öğretim aracı olarak kullanmak önemli bir başlık oluşturmaktadır. Bu ders dünya politikasındaki temel konuları açıklamak ve anlamak için filmleri kullanmaktadır. Soğuk Savaş, dış politikada karar verme, devletlerarası savaş, güvenlik, uluslararası örgütler, etnik çatışma, yoksulluk, toplumsal cinsiyet, ırk, ve çevre gibi konular bu derste işlenecek konulardır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenim Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler dünya politikasını şekillendiren temel konuları filmler aracılığıyla anlayacaklardır | 1,3,6 | 1,2,3,4 | A,D |
Öğrenciler kültür ve politika arasındaki ilişkiyi öğreneceklerdir | 1,14,15,16 | 1,2,3,4 | A,D |
Öğrenciler dünya politikasındaki temel konulara dair var olan farklı bakış açılarını anlayacaklardır | 6,8,11,16 | 1,2,3,4 | A,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin amacına, içeriğine ve izlencesine giriş | |
2 | Popüler Kültür ve Dünya Politikası | Federica Caso and Caitlin Hamilton (eds.) Popular Culture and World Politics: Theories, Methods, Pedagogies (2015). Chapter 1. |
3 | Filmler ve Dünya Politikası | Federica Caso and Caitlin Hamilton (eds.) Popular Culture and World Politics: Theories, Methods, Pedagogies (2015). Chapter 7. |
4 | Soğuk Savaş | Film: Charlie Wilson’s War |
5 | Dış Politikada Karar Alma | Film: Wag the Dog |
6 | Devletlerarası Savaş | Film: The Fog of War: Eleven Lessons from the Life of Robert S. McNamara |
7 | Güvenlik | Film: Lemon Tree |
8 | Ara sınav | |
9 | Uluslararası Örgütler | Film: No Man’s Land |
10 | Etnik Çatışma | Film: Hotel Rwanda |
11 | Yoksulluk | Film: Darwin’s Nightmare |
12 | Toplumsal Cinsiyet | Film: She is Beautiful When She is Angry |
13 | Irk | Film: Hidden Figures |
14 | Çevre | Film: Before the Flood |
15 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Temel Kaynak | Federica Caso and Caitlin Hamilton, 2015. Popular Culture and World Politics: Theories, Methods, Pedagogies. Bristol: E-IR Publishing. |
Diğer Kaynaklar |
Cynthia Weber, 2005. International Relations Theory: A Critical Introduction. London: Routledge.
İzlenecek filmlerle ilgili haftalık okumalar verilecektir. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Materyaller Moodle üzerinden öğrencilerle paylaşılacaktır. |
Ödevler | Ödev hakkındaki açıklama ders sırasında yapılacaktır. |
Sınavlar | - |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | % 30 |
Derse Katılım ve tartışma | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | % 30 | |
Dönem içi Çalışmaların Başarıya Oranı | % 70 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ve etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarına hâkim olduğunu gösterir. | X | |||||
2 | Ulusal kamuoyu oluşumların yapısını, kurumlarını ve işleyişlerini, siyaset bilimi kavram ve kuramları kullanarak yorumlar ve gerektiğinde çözümler içeren projeler üretebilir. | X | |||||
3 | İnsan toplulukları ve siyasal sistemler arasında benzerlik ve farklılıkları anlayıp, yorumlayacak düzeyde karşılaştırmalı, analitik ve disiplinlerarası bir bakış açısına sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
4 | Program sürecinde ekip veya bağımsız araştırma projeleri, staj, tez gibi yöntemlerle sorumluluk alma ve ekip çalışması bilinç ve becerilerini geliştirir. | X | |||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olduğunu gösterir. | X | |||||
6 | Uluslararası ve ülke içi dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin, yaşam boyu öğrenmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. | X | |||||
7 | Analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla siyaset bilimi alanında edindiği bilgileri ve kendi eksikliklerini değerlendirebilir, böylelikle eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. | X | |||||
8 | Akademik ve profesyonel ortamlarda, İngilizce ve Türkçe, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanabilir. | X | |||||
9 | Uluslararası kuramsal düzeyde ve küresel dinamikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma bilgi ve becerisine sahip olduğunu gösterebilir. | X | |||||
10 | Kamuda, özel sektörde istihdam edilebilecek ya da akademik kariyere devam edebilecek deneyim ve sosyal niteliklere sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
11 | Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati ve saygı geliştirmiş olduğunu gösterebilir. | X | |||||
12 | Sosyal Bilimlerde geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | X | |||||
13 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüş belirtebilir ve olayları yorumlayabilir. | X | |||||
14 | Toplumsal, bireysel ve akademik etik kurallarına riayet eder. | X | |||||
15 | Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık ve hemşehrilik görevlerini anladığını gösterebilir. | X | |||||
16 | Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal-siyasal, hukuki hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 4 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 9 |
Derse Katılım | 1 | 10 | 5 |
Ödev | 3 | 3 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |