Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
SPRI 400
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
Fransızca
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı Türkiye-­‐AB ilişkilerinin politik, ekonomik ve sosyal dinamiklerini incelemektir.

Dersin İçeriği: 

Türkiye-­‐AB ilişkilerinin kavramsal, tarihsel ve kurumsal gelişimi, AB’nin genişleme sürecinde Türkiye’nin konumu ve Türkiye-­‐AB ilişkilerindeki mevcut tartışmalar bu dersin temel konularıdır.

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-­‐Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Türkiye-AB ilişkilerini tarihsel bir perspektif içerisinde inceler.

1,2,6,8

1,2,3

A,C

2) Türkiye’nin AB katılım sürecinin politik, ekonomik ve sosyal boyutlarını inceler.

1,2,6,8

1,2,3

A,C

3) Türkiye’nin AB katılımının önündeki başlıca engelleri ve zorlukları tanımlar.

1,2,6,8

1,2,3

A,C

 

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Présentation du programme
2 L’historique des relations entre la Turquie et l’UE
3 La Turquie en tant que pays candidat à l’UE
4 La déclaration UE et Turquie : accords
5 L’union douanière et la Turquie
6 La situation de la Turquie au regard des critères de Copenhague
7 ARA SINAV
8 Les arguments en faveur de l’adhésion
9 Les arguments contre l’adhésion
10 Les positions de certains acteurs étrangers
11 L’ouverture des négociations d’adhésion
12 Le point de vue des Turcs
13 Une nouvelle séquence relations entre la Turquie et l’UE
14 Conclusion
15 Discussion
16 DÖNEM SONU SINAVU
 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı Akagül D. et Vaner S. (2005), L’Europe avec ou sans la Turquie, Editions d’Organisation, Paris
Turunç G. (2004), « La Turquie et l’Europe : une relation embrouillée », Mondes en Développement, Numéro : 128, p.89-113
Marcou J. et Vardar D. (2004), « La Turquie aux portes de l’Europe », Policy Papers, numéro : 10
Diğer Kaynaklar Baudelle G. et Montabone B. (2008), « La Turquie et l’Union Européenne », EchoGéo, sur le vif
Pérouse J.-F. (2004), « La Turquie est-elle intégrable ? Quelques réflexions sur des frontières de part et d’autre imaginées », Outre-Terre, numéro : 7, p.355-374
Rehn O. (2006), « Le processus d’adhésion de la Turquie à l’UE », Conférences sur la Turquie et l’UE, Université de Helsinki
Schmid D. (2010), « De l’élargissement à l’éloignement : la Turquie veut-elle toujours adhérer à l’Union Européenne ?», Politique étrangère, 2010/1, p.13-24

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dokümanlar Metinler üzerinde çalışma. Görsel anlama için belgesellerin izlenmesi
Ödevler Sunumların hazırlanması.
Verilen makalelerin hazırlanması.
Sınavlar Ara Sınav, Dönem Sonu Sınavı ve Bütünleme Sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) 0 0
Ödevler 1 0
  Toplam 100
Finalin Başarıya Oranı   70
Yıl İçinin Başarıya Oranı   30
  Toplam 100
DERS KATEGORİSİ Seçmeli Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI          
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi  
    1 2 3 4 5
1 Uluslararası alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde, Fransızca ve Türkçe dillerinde yazılı ve sözlü ifade becerisi kazanır.          X
2 Türkiye'nin siyasal ve toplumsal yapısını öğrenip, uluslararası sistem içindeki konumu ve önemi üzerine görüşlerini savunur.         X
3 Iş birliği ve grup çalışmalarına dayalı, yaratıcı ve analitik düşünme ve araştırma yapma becerilerini geliştirir.        X  
4 Alanının etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarını anlar ve kullanır.   X      
5 Sosyal sorumluluk projeleri ve etkinliklerine katılır ve toplumsal problemlere ilişkin farkındalık kazanır.   X      
6 Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini kullanarak bilimsel düşünme becerisini kavrar, sözlü sunum yapar ve bitirme tezi yazar.     X    
7 Alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini değerlendirir ve mesleki gelişime açık olur.          X
8 Ulusal, uluslararası  kurumların yapısını bilir,  işleyişlerini kavrar, ve  alanının kavram ve kuramlarını kullanarak problemlere çözümler üretir.      X    
9 Sosyal adalet ve hukukun evrenselliği kavramlarını içselleştirir, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabetin önemini kavrar ve siyasal sistemler arasındaki benzerlik ve farklılıkları analiz eder.          X

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik   Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati)   15 3 45
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)   15 3 45
Ara Sınav   1 10 10
Kısa Sınav   (yoklama, sözlü, sunum, vs)   0 0 0
Ödev   0 0 0
Final   1 35 35
Toplam İş Yükü       135
Toplam İş Yükü / 25 (s)       5,4
Dersin AKTS Kredisi       5
 
Hiçbiri