Dersin Dili:
Fransızca
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı Türkiye-‐AB ilişkilerinin politik, ekonomik ve sosyal dinamiklerini incelemektir.
Dersin İçeriği:
Türkiye-‐AB ilişkilerinin kavramsal, tarihsel ve kurumsal gelişimi, AB’nin genişleme sürecinde Türkiye’nin konumu ve Türkiye-‐AB ilişkilerindeki mevcut tartışmalar bu dersin temel konularıdır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-‐Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Türkiye-AB ilişkilerini tarihsel bir perspektif içerisinde inceler. |
1,2,6,8 |
1,2,3 |
A,C |
2) Türkiye’nin AB katılım sürecinin politik, ekonomik ve sosyal boyutlarını inceler. |
1,2,6,8 |
1,2,3 |
A,C |
3) Türkiye’nin AB katılımının önündeki başlıca engelleri ve zorlukları tanımlar. |
1,2,6,8 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | |
1 | Présentation du programme | |
2 | L’historique des relations entre la Turquie et l’UE | |
3 | La Turquie en tant que pays candidat à l’UE | |
4 | La déclaration UE et Turquie : accords | |
5 | L’union douanière et la Turquie | |
6 | La situation de la Turquie au regard des critères de Copenhague | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Les arguments en faveur de l’adhésion | |
9 | Les arguments contre l’adhésion | |
10 | Les positions de certains acteurs étrangers | |
11 | L’ouverture des négociations d’adhésion | |
12 | Le point de vue des Turcs | |
13 | Une nouvelle séquence relations entre la Turquie et l’UE | |
14 | Conclusion | |
15 | Discussion | |
16 | DÖNEM SONU SINAVU |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |||
Ders Kitabı | Akagül D. et Vaner S. (2005), L’Europe avec ou sans la Turquie, Editions d’Organisation, Paris Turunç G. (2004), « La Turquie et l’Europe : une relation embrouillée », Mondes en Développement, Numéro : 128, p.89-113 Marcou J. et Vardar D. (2004), « La Turquie aux portes de l’Europe », Policy Papers, numéro : 10 |
||
Diğer Kaynaklar | Baudelle G. et Montabone B. (2008), « La Turquie et l’Union Européenne », EchoGéo, sur le vif Pérouse J.-F. (2004), « La Turquie est-elle intégrable ? Quelques réflexions sur des frontières de part et d’autre imaginées », Outre-Terre, numéro : 7, p.355-374 Rehn O. (2006), « Le processus d’adhésion de la Turquie à l’UE », Conférences sur la Turquie et l’UE, Université de Helsinki Schmid D. (2010), « De l’élargissement à l’éloignement : la Turquie veut-elle toujours adhérer à l’Union Européenne ?», Politique étrangère, 2010/1, p.13-24 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |||
Dokümanlar | Metinler üzerinde çalışma. Görsel anlama için belgesellerin izlenmesi | ||
Ödevler | Sunumların hazırlanması. Verilen makalelerin hazırlanması. |
||
Sınavlar | Ara Sınav, Dönem Sonu Sınavı ve Bütünleme Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR | SAYI | KATKI YÜZDESİ | ||
Ara Sınav | 1 | 100 | ||
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) | 0 | 0 | ||
Ödevler | 1 | 0 | ||
Toplam | 100 | |||
Finalin Başarıya Oranı | 70 | |||
Yıl İçinin Başarıya Oranı | 30 | |||
Toplam | 100 | |||
DERS KATEGORİSİ | Seçmeli Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde, Fransızca ve Türkçe dillerinde yazılı ve sözlü ifade becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Türkiye'nin siyasal ve toplumsal yapısını öğrenip, uluslararası sistem içindeki konumu ve önemi üzerine görüşlerini savunur. | X | ||||
3 | Iş birliği ve grup çalışmalarına dayalı, yaratıcı ve analitik düşünme ve araştırma yapma becerilerini geliştirir. | X | ||||
4 | Alanının etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarını anlar ve kullanır. | X | ||||
5 | Sosyal sorumluluk projeleri ve etkinliklerine katılır ve toplumsal problemlere ilişkin farkındalık kazanır. | X | ||||
6 | Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini kullanarak bilimsel düşünme becerisini kavrar, sözlü sunum yapar ve bitirme tezi yazar. | X | ||||
7 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini değerlendirir ve mesleki gelişime açık olur. | X | ||||
8 | Ulusal, uluslararası kurumların yapısını bilir, işleyişlerini kavrar, ve alanının kavram ve kuramlarını kullanarak problemlere çözümler üretir. | X | ||||
9 | Sosyal adalet ve hukukun evrenselliği kavramlarını içselleştirir, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabetin önemini kavrar ve siyasal sistemler arasındaki benzerlik ve farklılıkları analiz eder. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | ||||
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 | |
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 | |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | |
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) | 0 | 0 | 0 | |
Ödev | 0 | 0 | 0 | |
Final | 1 | 35 | 35 | |
Toplam İş Yükü | 135 | |||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,4 | |||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri