Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
BBA 362
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı öğrencilerin tüketici davranışlarını pazarlamacı bakış açısıyla kavramasını sağlamaktır. Tüketicinin kim olduğunu ve tüketim karar verme modellerinin ne olduğunu anlamak, Tüketim kararlarında önemli olan algı, öğrenme, iletişim, motivasyon, kişilik ve tutum oluşumu gibi temel kavramları anlamak, ve yukarıda listelenen sorunları araştırmak için gereken araştırma tekniklerini öğrenmek.

Dersin İçeriği: 

Tüketicilerin, onları anlama ve sınıflandırma sürecinde nasıl tanımlanacağı ve araştırılacağı, böylelikle nihai müşteri memnuniyetine ulaşmak için, pazarlama stratejileri / ürünleri / hizmetlerinin nasıl özelleştirilebileceği ile ilgilidir.

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Soru-Cevap Yöntemi 3. Tartışma Yöntemi 4. Örnek Olay Yöntemi 5. Uygulamalı Çalışmalar 6. Problem Çözme Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Ödev, C: Öğrenci Sunumları, D: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Temel pazarlama ve tüketim karar verme kavramlarını bilecek, tüketici karar süreçlerini öğrenir. 2,3 1,2,3 A,B,C
2) Farklı tüketici araştırma tekniklerinin avantaj ve dezavantajlarını bilir. 2,3 1,2,3 A,B,C
3) Farklı tüketici gruplarını motive edebilecek kişilik özelliklerini belirleyebilme ve kullanmayı öğrenir. 2,4 1,2,3 A,B,C
4) Ülkemizdeki ulusal değer sistemleri, kökeni ve kültürünün etkisi hakkında farkındalığa sahiptir. 2,4 1,2,3 A,B,C
5) Ürün / hizmet konumlandırma sürecinde hem tutum oluşturma hem de tutum değişikliği için gerekli stratejileri öğrenir. 2,4 1,2,3 A,B,C

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tüketici Davranışı kavramını anlama ve syllabus inceleme  
2 Alıcı, sahip olma, tüketici davranışları trendleri İlgili ünite ve makaleleler
3 Algı İlgili ünite ve makaleleler
4 Öğrenme ve hafıza İlgili ünite ve makaleleler
5 Motivasyon ve değerler İlgili ünite ve makaleleler
6 Vize sınavı  
7 Benlik İlgili ünite ve makaleleler
8 Kişilik ve yaşam biçimi İlgili ünite ve makaleleler
9 Tüketicinin Tutum Oluşturma ve Tutum Değiştirme süreçleri İlgili ünite ve makaleleler
10 Tutum ve ikna İlgili ünite ve makaleleler
11 Karar alma İlgili üniteler ve makaleleler
12 Satın alma ve tüketme İlgili ünite ve makaleleler
13 Organizasyonel karar alma, Donem proje sunumu İlgili üniteler ve makaleleler
14 Final Sınavı  
 

Kaynaklar

Ders Kitabı ve/veya Kaynakları Consumer Behavior: Buying, Having and Being  Michael Solomon

Prentice Hall ISBN: 0-13-123011-5

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İşletme bilim alanını ve uzmanlık dallarını çevreleyen hukuki, siyasi, ekonomik ve sosyal konularda uluslararası boyutta temel bilgiye sahip olur.     X      
2 Uluslararası kurumsal düzeyde, etkin, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek İngilizce bilgisine sahip olur.   X        
3 Girişimcilik yeteneğini geliştirir. X          
4 Teorik bilgileri, uygulama ile pekiştirir.       X    
5 İşletme bilim alanının alt uzmanlık dallarında edindiği bilgileri ilişkilendirir ve karar verme süreçlerine yansıtır.       X    
6 Takım içerisinde etkin olarak çalışır ve takımın başarısı için inisiyatif alır.       X    
7 İş etiği ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun davranarak üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini yerine getirir.     X      
8 Bağımsız çalışma/proje/araştırma yapmak için gerekli bilgi birikimine sahip olur, sonuçları değerlendirerek sorunlara yaratıcı çözümler üretebilir.       X    

 

Hiçbiri