Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilerin Türkiye’nin dış ticaret rejimi ve gümrük mevzuatı hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Entegrasyonun anlamı ve farklı türdeki entegrasyonlar, gümrük birliği teoremi, Türkiye-AB İlişkileri ve sanayi ürünlerinde gümrük birliğinin kurulması, Dünya Ticaret Örgütü, sanayi ve tarım ürünlerinde Türk dış ticaret rejimi ve gümrük mevzuatı |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Sunum C: Ödev, D: Ödev, E: Laboratuvar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | |
1.Küresel düzen ekonomik ve siyasi açıdan analiz edilecektir. | 5,6,8,11,12,16 | 1,2,3 | A, C | |
2. Küresel düzende çokuluslu ve finans şirketlerin rolü kavranacaktır | 5,6,8,11,12,16 | 1,2,3 | A, C | |
3. Öğrenciler istatistiki verileri yorumlayabileceklerdir. | 3,5,6,8,11,12 | 1,2,3 | A, C | |
4.Dış ticaret üzerinde devletin etkisi kavranacaktır. | 5,11,12,16 | 1,2,3 | A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Farklı türlerdeki entegrasyonlar ve bir entegrasyonun başarılı olabilmesi için neler gereklidir? | Kaynaklar bölümü |
2 | Gümrük Birliği Teoremi | Kaynaklar bölümü |
3 | Gümrük Birliği Teoremi | Kaynaklar bölümü |
4 | Türkiye-AB İlişkileri ve sanayi ürünlerinde gümrük birliği’nin kurulması | Kaynaklar bölümü |
5 | Gümrük Birliği’nin Türkiye Ekonomisi Üzerindeki Etkileri | Kaynaklar bölümü |
6 | Tekrar | Kaynaklar bölümü |
7 | Ara Sınav | |
8 | Sanayi Ürünlerinde Türk Dış Ticaret Rejimi | Kaynaklar bölümü |
9 | Sanayi Ürünlerinde Türk Dış Ticaret Rejimi | Kaynaklar bölümü |
10 | Tarım Ürünlerinde Türk Dış Ticaret Rejimi | Kaynaklar bölümü |
11 | Dünya Ticaret Örgütü | Kaynaklar bölümü |
12 | Dünya Ticaret Örgütü | Kaynaklar bölümü |
13 | Dünya Ticaret Örgütü | Kaynaklar bölümü |
14 | Tekrar |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Canan Balkır ve Muzaffer Demirci, Uluslararası Ekonomik Bütünleşme ve Avrupa Topluluğu, Filiz Kitabevi, İstanbul, 1989 Richard Baldwin and Charles Wyplosz, The Economics of European Integration, McGraw Hill Education,Berkshire, 2004 Theo Hitiris, European Union Economics, Pearson Education Ltd,Essex,2003 Canan Balkır, Avrupa Akdeniz Ortaklığı:Mare Nostrum’dan birarada yaşamaya, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir,2007 |
Diğer Kaynaklar |
http:// www. europa.eu.int/ , http://www. wto.org
Muhtelif Makaleler
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | İstatistikler |
Ödevler | Her öğrenci bir sektör seçerek gümrük birliği’nin sözkonusu sektör üzerindeki etkilerini incelemektedir. |
Sınavlar | Ara Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Kısa Sınav | 2 | 15 |
Ödev | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI | KATKI DÜZEYİ | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanındaki teorik ve uygulamaya ilişkin bilgilere sahip olma, | |||||
2 | Alanına ilişkin bilgi ve verilerin nereden ve nasıl bulunacağı bilgisine sahip olma, | |||||
3 | Edindiği bilgileri uygulamada kullanabilme ve ortaya çıkan kurumsal sorunlara yenilikçi çözümler geliştirebilme | |||||
4 | Küresel ekonomideki son eğilimleri anlamak ve analiz etmek | |||||
5 | Çokuluslu Şirketlerin faaliyetlerini ve rollerini anlamak ve analiz etmek | |||||
6 | Ülkelerin dış ticaret politikalarını ve karmaşık ilişkilerini anlamak ve analiz etmek | |||||
7 | İngilizce olarak ileri düzeyde iş projeleri geliştirebilmek ve yürütebilmek. | |||||
8 | İş etiği ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun davranarak üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini yerine getirmek. | |||||
9 | Uluslararası düzeyde yeni pazarlara girmede ve stratejik kararlar almada öncü rol oynama yetkinliği | |||||
10 | İş hayatında çeşitli projeler geliştirirken takım ruhu ile çalışabilme yetkinliği. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | |||
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
Hiçbiri