Limit, bileşik faiz, süreklilik. Türev ve türev alma kuralları. Üstel ve logaritmik fonksiyonlar. Ekstrem değerler, eğilimler ve talep esnekliği. Lineer programlama ve çoklu en iyi çözümler. Simpleks metodu ve en iyileme. Birleşik faiz hesaplama, anlık değer ve tahviller. Kredi amortizasyonu. Ekonomi ve işletmede uygulamaları. Olasılık ve İstatistiğe giriş.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | |
1) Kalkülüsün temel kavramları olan limit ve süreklilik kavramlarını öğrenir. | 1 | A | ||
2) Limite bağlı olarak türev kavramına giriş yapar, türev alma kurallarını ve zincir kuralını öğrenir. Logaritmik ve üstel fonksiyonlarda türev almayı öğrenir. | 1 | A | ||
3) Kapalı türev alma kurallarını öğrenir. | 1 | A | ||
4) Kartezyen koordinatlarda eğri çizimini öğrenir, ekstremum hesaplarını yapar, içbükeylik ve dışbükeylik kavramlarını öğrenir. Asimptotlar, 1. Türev testi, 2. Türev testi en büyük ve enküçük kavramlarının uygulamalarını öğrenir. | 1 | A | ||
5) Bileşik faiz hesaplarını çözer, anlık değer ve tahvil kavramını öğrenir. | 1 | A | ||
6) Temel sayma tekniklerini öğrenir, buna bağlı olarak temel olasılık ve istatistik hesaplarını yapar. |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |
1 |
Bölüm 10:Limit ve Süreklilik
Limit |
10.1, 10.2 | |
2 | Süreklilik | 10.3 | |
3 |
Bölüm 11: Türev
Türev, Türev Alma Kuralları |
11.1, 11.2 | |
4 | Çarpım ve Bölüm Türevi, Zincir Kuralı | 11.4, 11.5 | |
5 |
Bölüm 4: Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar
Üstel Fonksiyonlar, Logaritmik Fonksiyonlar |
4.1, 4.2 | |
6 | Logaritmaların Özellikleri, Logaritmik ve Üstel Denklemler | 4.3, 4.4 | |
7 |
Bölüm 12: Diğer Türev Alma Konuları
Logaritmik Fonksiyonların Türevi, Üstel Fonksiyonların Türevi |
12.1, 12.2 | |
8 | Kapalı Türev Alma, Logaritmik Türev Alma | 12.4, 12.5 | |
9 |
Bölüm 13: Eğri Çizimi
Yerel Ekstrem, Kapalı Aralıklarda Mutlak Ekstrem, İçbükeylik |
13.1, 13.2, 13.3 | |
10 | İkinci Türev Testi, Asimtotlar, Maxima ve Minimanın Uygulamaları | 13.4, 13.5, 13.6 | |
11 |
Bölüm 5:Finans Matematiği
Bileşik Faiz Hesaplama, Anlık Değer ve Tahvilleri |
5.1, 5.2, 5.4 | |
12 | Sürekli Bileşik Faizler |
5.3
|
|
13 |
Bölüm 8: Olasılık ve İstatistiğe Giriş
Temel Sayma İlkeleri ve Permütasyonlar, Kombinasyonlar ve Diğer Sayma İlkeleri |
8.1, 8.2 | |
14 | Örnek Uzayları ve Olaylar, Olasılık | 8.3, 8.4 |
Kaynaklar
Ders Notu |
Introductory Mathematical
Analysis, 13th Edition by Ernest Haeussler, Richard S. Paul, Richard Wood, Pearson Prentice Hall |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 100 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | ||
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematiğin araştırma alanları (analiz, cebir, diferensiyel denklem ve geometri) için altyapı niteliğindeki limit, türev, integral, mantık, lineer cebir ve ayrık matematik konularında hesap yapabilme becerisi ne sahip olur. | ||||||
2 | Matematiğin araştırma alanları hakkında temel bir bilgi birikimine ulaşır. | ||||||
3 | Matematiğin araştırma alanları arasında ilişkiler kurabilme ve yorumlar. | ||||||
4 | Matematik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | ||||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir. | ||||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. | ||||||
7 | İlgi duyduğu alanlarda kendini geliştirir. | ||||||
8 | Bilişim teknolojilerini tanıma, bunlardan uygun araçları seçme ve kullanma becerisine sahip olur. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav (Bireysel çalışma dahil) | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | |||
Ödev | |||
Final (Bireysel çalışma dahil) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |