Ders, öğrencilere Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşundan bu yana Türk sanayisinin yapısını ve güncel konularını ve dönüşüm sürecini tartışmak için bir çerçeve vermeyi amaçlamaktadır.
Türk Sanayisinin yapısal ve güncel sorunlarının ve tarihsel dönüşüm sürecinin evrimci-kurumsal ekonomi politik yaklaşımı çerçesinde tartışılması
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
1, 2, 3, 5 | A, B, C, D | |
|
1, 2, 3, 5 | A, B, C, D | |
|
1, 2, 3, 5 | A, B, C, D | |
|
1, 2, 3, 5 | A, B, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve Kavramsal Çerçeve: Sanayi ve Sanayi Stratejileri, Ekonomik Kalkınma Stratejileri, Tarihsel, Kurumsal ve Evrimsel Politik Ekonomi Yaklaşımları, Türkiye Sınai Kalkınma Sürecinin Dönemselleştirilmesi. | |
2 | Osmanlı İmparatorluğu'nda Ekonomik ve Sosyal Yapı, Osmanlı Sanayi Mirası | |
3 | Türkiye Cumhuriyeti'nin Kuruluş Yıllarında ekonomik ve sosyal gelişmeler. | |
4 | Türkiye'de Toplumsal ve Endüstriyel Dönüşüm ve Çok Partili Dönem. | |
5 | İthal İkamesi Sanayileşme ve Planlı-Ekonomi Yılları. | |
6 | Ara Sınavı 1 | |
7 | Piyasa Ekonomisine Geçiş ve İhracata Yönelik Sanayileşme Stratejisi. | |
8 | Finansal serbestleşme döneminde sanayileşme ve Türkiye Ekonomisinde imkânsız-üçlü. | |
9 | 2000 yılından bu yana Türkiye'de sanayileşme stratejisi ve dış ticaret ilişkisinin analizi. | |
10 | Ara sınav 2 | |
11 | Türk Sanayinde Inovasyon ve Rekabet (Sektör Analizi I) | |
12 | 2008-2009 Finansal Krizinin (Büyük Resesyon) Türkiye Ekonomisine Etkisi (Sektör Analizi II) | |
13 | Türk Sanayinde Devlet-İş Adamları İlişkileri (Sektör Analizi III) | |
14 | Türk Sanayinde Güncel Konular ve Gelişmeler (Sektör Analizi IV) | |
15 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
· Richard Nelson (2007): «Economic Development from the Perspective of Evolutionary Economic Theory», Globelics Working Paper Series, 2007-02.
· Dani Rodrik (2000): “Development Strategies for the 21st Century”, Annual World Bank Conference on Development Economics. · Keith Griffin (1999): Alternative Strategies for Economic Development, Second Edition, (New York: St. Martin’s Press, Inc.) · Şevket Pamuk (2019): Uneven Centuries, Economic Development of Turkey Since 1820, Princeton: Princeton University Press · Yeşim Erat and Şevket Pamuk (2019): Turkey: Between Democracy and Authoritarianism; Cambridge and New York: Cambridge University Press. · Henri Barkey, The State and the Industrialization Crisis in Turkey, Boulder, West view Press, 1990. · Ziya Öniş (1998): State and Market: The Political Economy of Turkey in Comparative Perspective, Istanbul: Boğaziçi University Press · William Hale (1981): The Political and Economic Development of Modern Turkey, London: Croom Helm · Ayşe Buğra (1994): State and Business in Modern Turkey, Albany, N.Y.: State University of New York Press · Erik J. Zürcher(1997): Turkey – A Modern History, London: I.B. Tauris. · Feroz Ahmad (1996): The Making of Modern Turkey, London: Rutledge, |
Diğer Kaynaklar | Ders Notları, konularla ilgili çeşitli makaleler ve raporlar. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Ders Notları, çeşitli makaleler ve raporlar |
Ödevler | Sınıf içi sunumlar |
Sınavlar | Ara Sınav ve Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara-Sınav | 2 | 25 |
Ödev & Sunum | 1 | 25 |
0 | ||
Toplam | 50 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanında teorik ve pratik bilgilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve verileri bulabilme. | X | |||||
3 | Edindiği bilgileri uygulamada kullanabilme ve ortaya çıkan organizasyonel sorunlara yenilikçi çözümler geliştirebilme, | X | |||||
4 | Küresel ekonomideki çağdaş eğilimleri anlamak ve analiz etmek, | X | |||||
5 | Çok Uluslu Şirketlerin faaliyetlerini ve rollerini anlamak ve analiz etmek, | X | |||||
6 | Ülkelerin dış ticaret politikalarını ve karmaşık ilişkilerini anlamak ve analiz etmek, | X | |||||
7 | İngilizce olarak ileri düzeyde iş projeleri geliştirebilmek ve yürütebilmek. | X | |||||
8 | İş etiği ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket eder ve aktif vatandaşlık görevlerini yerine getirir. | X | |||||
9 | Uluslararası düzeyde yeni pazarlara girişte ve stratejik kararlar almada öncü rol oynama yetkinliği, | X | |||||
10 | İş hayatında çeşitli projeler geliştirirken takım ruhu ile çalışabilme yetkinliği. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 35 | 35 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6.8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |