Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Avrupa Birliğinin yakın tarihli genişleme planları ve AB’nin iletişimi bağlamında 1990 yılından bu yana orta ve doğu Avrupa ülkelerinin eknomilerindeki dönüşümleri anlamak
Dersin İçeriği:
Ders anlatımı, sınıf içi testler, vize ve final sınavı
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Sunum, C: Ödev, D:Project, E:Laboratuar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Dersin Program Çıktılarına Katkısı | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | ||
Ortak pazarda ulusal ve uluslararası piyasaların ve tüketici etkilerinin öğrenilmesi | 18. Ulusal ve uluslararası pazara hakim olma ve tüketicinin pazar | 1 | A | ||
Bölgesel ve uluslarası politikalar bazında ülkelerin ekonomik politikalarının değerlendirilmesi | 11. Ülkelerin uluslararası ekonomi politikalarının dış politika ve bölgeler kapsamında değerlendirilmesini sağlamak. | 1 | A | ||
Dünyanın büyük ekonomilerini analiz edebilme ve çok uluslu ve mali firmaların katma değerini ölçebilme yeteneği | 8. Dünya’nın büyük ekonomilerini analiz edebilme ve küresel mali tablonun şekillenmesinde çok-uluslu ve finans şirketlerinin hangi ölçü ve katma değer ile yer aldığını incelemek. | 1 |
A |
||
Küresel düzeni ekonomik, politik ve coğrafi olarak analiz edebilme | 6. Küresel düzeni, ekonomik ve siyasi açıdan doğru analiz edebilme ve coğrafi özelliklerin etkisini bu perspektiften yorumlayabilmek. | 1 | A |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş; | Ders kitabı |
2 | AB’nin Genişleme Tarihçesi | |
3 | Doğu Genişlemesi | |
4 | Polonya | |
5 | Orta Avrupa Devletleri | |
6 | Baltık Devletleri | |
7 | Romanya, Bulgaristan | |
8 | Rusya, Ukrayna, Belarus | |
9 | Tarım, Bölgesel Politika | |
10 | Göç; Avro | |
11 | Eğitim ve İçişleri; Güvenlik | |
12 | Eski Yugoslavya | |
13 | Güney doğu Avrupa | |
14 | Avrupa’nın sınırları | |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Notu | Peter A. Poole Europe Unites: The EU’s Eastern Enlargement London: Praeger (2003) |
Diğer Kaynaklar | Library of Congress Country Studies |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar | Ara Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Vize | 1 | 25 |
Kısa Sınav | 13 | 75 |
Ödev | ||
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
|
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık | |||||||
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1 | İşletme hakkında temel terimlere hakim olmak ve bunu kurumlara, iş yönetimine ve uygulamalara yoğunlaşmasını sağlamak. Bu sayede sorunları analiz edip çözüm üretebilmek. | X | ||||||
2 | Sosyal davranış, kişilik ve kurum kültürü gibi konuların küresel düzeyde etkisini yorumlayabilmek ve öngörülebilir fırsatların geçerlilik kazanmasını sağlamak. | X | ||||||
3 | Öğrenilen bilgileri sahada uygulayabilme ve bunların yetkin bir şekilde kullanılabilirliğini sağlamak. | X | ||||||
4 | İşletmelerin ekonomik ve hukuki problemlerini inceleme ve onlara çözüm üretebilmek. | X | ||||||
5 | Dış ticaret üzerinde devletin etkisini fırsatlar perspektifinde doğru araştırıp, yorumlayabilmek. | X | ||||||
6 | Küresel düzeni, ekonomik ve siyasi açıdan doğru analiz edebilme ve coğrafi özelliklerin etkisini bu perspektiften yorumlayabilmek. | X | ||||||
7 | Işletmelerde etik dışı durumlarda sorunu önceden görebilme ve önleme kabiliyetine sahip olmak ile bunu çeşitli işlevsel alanlarda uygulayabilme becerisini kazanmak. | X | ||||||
8 | Dünya’nın büyük ekonomilerini analiz edebilme ve küresel mali tablonun şekillenmesinde çok-uluslu ve finans şirketlerinin hangi ölçü ve katma değer ile yer aldığını incelemek. | X | ||||||
9 | Uluslararası pazarlara giriş kaidelerini gösterme ve faaliyet alanı dahilinde markalaşma ve iletişim stratejileri geliştirebilme yetisi sağlamak | X | ||||||
10 | Yönetim, kontrol ve karar alma yeteneği kazandırma ve bunu sosyal ve mesleki ilişkilerde kullanabilmek | X | ||||||
11 | Ülkelerin uluslararası ekonomi politikalarının dış politika ve bölgeler kapsamında değerlendirilmesini sağlamak. | X | ||||||
12 | Istatistiki bilgileri öğrenme ve pratike dökme becerisi kazandırma ile bunu projelendirmek | X | ||||||
13 | Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamasında toplumsal sorumluluk bilinciyle etik ilkeleri anlayabilme ve uygulayabilmek. | X | ||||||
14 | Ürettiği projeleri toplum yararına kullanabilme ve duyarlılıkla paylaşabilmek | X | ||||||
15 | Kültürlerarası farklılığın Uluslararası ticarette meydana getirdiği ötekileştirme üzerinde stratejik karar alabilme ve uygulayabilmek | X | ||||||
16 | Uluslararası ilişkiler bağlamında Türkiye'nin dış siyasetini analiz edebilme ve katma değer sağlayabilmek. Bu bağlamda uluslararası ve uluslar üstü kurumların politikalarını yorumlayabilmek | X | ||||||
17 | Öğrenilen bilgilerin bilgisayar ortamında uygulama ortamı verilerek bunların fonksiyonel değerlerini görebilme ve analiz edebilme becerisini sağlamak | X | ||||||
18 | Ulusal ve uluslararası pazara hakim olma ve tüketicinin pazar değerlendirmesi üzerindeki etkisi analiz etme becerisi sağlamak. Doğru tüketici tercihlerini belirleyebilmek. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | |||
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
Hiçbiri