Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ATD 311
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu ders, öğrencinin uluslararası pazarlamanın temel unsurlarını, uluslararası pazar seçimini, pazara giriş stratejilerini, ihracat ve ithalat işlemlerinin nasıl yürütüldüğünü anlayabileceği şekilde dizayn edilmiştir. Sözü edilen alanlarda bilgilenmenin yanısıra ilgili mevzuat ve yasal düzenlemeler de anlatılmaktadır.Tüm bu bilgiler ışığında bir ürünün ihracat aşamalarını içeren bir proje yaptırılmaktadır.

Dersin İçeriği: 

Uluslararası Pazarlamadaki temel kavramlar, hedef pazarın seçimi, hedef pazara girişte ürünün fiyat, dağıtım ve tanıtım kararlarının belirlenmesi, Uluslararası Ticaret Odalarının yayımladığı teslim şekilleri (INCOTERM 2010), ilgili yükleme ve finansman dökümanlarının incelenmesi, ihracat çeşitleri, ihracat ve ithalat işlemlerinin aşamaları, devletin sağladığı ihracat teşvikleri

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4:Benzetim, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav ,B:Sunum , C: Ödev, D:Ödev, E: Laboratuvar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Dış ticaret, gümrük, döviz piyasası ve kambiyo rejimi ile ilgili temel kavramlarını anlamak  

3,9

1,2,3 A,C
2) İhracat yönetimi ile ilgili temel bilgilere sahip olmak ve ülke şartlarına göre uyarlayabilmek 5,9,15,18 1,2,3 A,C
3) Incoterms 2010 ile teslim şekillerini karşılaştırarak, dış ticarette üstlenilen riskleri kavramak 3,18 1,2,3 A,C
4) Dış ticaret işlemlerinde kullanılan dökümanları bilmek 3,9 1,2,3 A,C
5) İhracat ve ithalat işlemlerinin  işleyişini kavramak ve uygulamasını yapabilecek bilgiye sahip olmak 3,5,9,12 1,2,3 A,C
6) Dış ticaret mevzuatını  ve ihracat teşviklerini bilmek 3,5,9 1,2,3 A,C
       

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Uluslararası Pazarlama  ve İhracat Ders Kitabı
2 Uluslararası Pazarlamanın Esasları Ders Kitabı
3 Uluslararası Piyasa ve İhracat Pazarının Seçimi Ders Kitabı
4 Uluslararası Pazarlama kararları için Bilgi Ders Kitabı
5 İhracat ile ilgili Piyasaya Giriş Çeşitleri Ders Kitabı
6 İhracat ile ilgili ürün ve fiyatın belirlenmesi Ders Kitabı
7 Incoterms 2010 teslim Şekilleri Ders Kitabı
8 Uluslararası Ticarettte kullanılan dökümanlar Ders Kitabı
9 Tekrar ve Ara Sınav  
10 İhracat İşlemleri Ders Kitabı
11 İthalat İşlemleri Ders Kitabı
12 Alternatif Dış Ticaret Yöntemleri ve İhracat Teşvikleri Ders Kitabı
13 Tekrar  
14 Projelerin Sunumu Piyasadaki Kaynaklar
15 Final Sınavı  

 

Kaynaklar

Ders Notu  International Marketing and Export Management

              Gerald Albaum and Edwin Duerr

              2011, Seventh Edition, Prentice Hall

 

Diğer Kaynaklar Yeni İşim Dış Ticaret

Hakan Akın

2008, 7. Basım, Elma Yayınevi

Dış Ticaret İşlemleri Yönetimi

Dr. Ferudun Kaya

2008, Beta Yayınevi

Uygulamalı Uluslararası Ticaret İşlemleri

Doç.Dr. Mehmet Melemen

2012,2.Baskı,Türkmen Kitapevi

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar InTeLS-TR projesinde yer alan Dış Ticaret Animasyonu
Ödevler Endüstriyel bir ürünün ihracatındaki aşamaları içeren proje
Sınavlar Ara Sınav ve Final Sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 2 15
Ödev 1 35
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

 

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri

 

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İşletme hakkında temel terimlere hakim olmak ve bunu kurumlara, iş yönetimine ve uygulamalara yoğunlaşmasını sağlamak. Bu sayede sorunları analiz edip çözüm üretebilmek.       x      
2 Sosyal davranış, kişilik ve kurum kültürü gibi konuların küresel düzeyde etkisini yorumlayabilmek ve öngörülebilir fırsatların geçerlilik kazanmasını sağlamak.     x      
3 Öğrenilen bilgileri sahada uygulayabilme ve bunların yetkin bir şekilde kullanılabilirliğini sağlamak.     x      
4 İşletmelerin ekonomik ve hukuki problemlerini inceleme ve onlara çözüm üretebilmek.     x      
5 Dış ticaret üzerinde devletin etkisini fırsatlar perspektifinde doğru araştırıp, yorumlayabilmek.         x  
6 Küresel düzeni, ekonomik ve siyasi açıdan doğru analiz edebilme ve coğrafi özelliklerin etkisini bu perspektiften yorumlayabilmek.       x    
7 Işletmelerde etik dışı durumlarda sorunu önceden görebilme ve önleme kabiliyetine sahip olmak ile bunu çeşitli işlevsel alanlarda uygulayabilme becerisini kazanmak.     x      
8 Dünya’nın büyük ekonomilerini analiz edebilme ve küresel mali tablonun şekillenmesinde çok-uluslu ve finans şirketlerinin hangi ölçü ve katma değer ile yer aldığını incelemek.     x      
9 Uluslararası pazarlara giriş kaidelerini gösterme ve faaliyet alanı dahilinde markalaşma ve iletişim stratejileri geliştirebilme yetisi sağlamak

 

        x  
10 Yönetim, kontrol ve karar alma yeteneği kazandırma ve bunu sosyal ve mesleki ilişkilerde kullanabilmek     x      
11 Ülkelerin uluslararası ekonomi politikalarının dış politika ve bölgeler kapsamında değerlendirilmesini sağlamak.     x      
12 Istatistiki bilgileri öğrenme ve pratike dökme becerisi kazandırma ile bunu projelendirmek     x      
13 Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamasında toplumsal sorumluluk bilinciyle etik ilkeleri anlayabilme ve uygulayabilmek.   x        
14 Ürettiği projeleri toplum yararına kullanabilme ve duyarlılıkla paylaşabilmek     x      
15 Kültürlerarası farklılığın Uluslararası ticarette meydana getirdiği ötekileştirme üzerinde stratejik karar alabilme ve uygulayabilmek       x    
16 Uluslararası ilişkiler bağlamında Türkiye'nin dış siyasetini analiz edebilme ve katma değer sağlayabilmek. Bu bağlamda uluslararası ve uluslar üstü kurumların politikalarını yorumlayabilmek     x      
17 Öğrenilen bilgilerin bilgisayar ortamında uygulama ortamı verilerek bunların fonksiyonel değerlerini görebilme ve analiz edebilme becerisini  sağlamak     x      
18 Ulusal ve uluslararası pazara hakim olma ve tüketicinin pazar değerlendirmesi üzerindeki etkisi analiz etme becerisi sağlamak. Doğru tüketici tercihlerini belirleyebilmek.       x    

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15      4 60
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 0.5 1
Ödev 1 40     40
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü     150
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6
Dersin AKTS Kredisi     7

 

3