Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin temel amacı öğrencilere öğrendikleri teorik bilgilerin pratik hayatta nasıl uygulanacağını öğretmektir.
Dersin İçeriği:
Ulusal/Uluslararası düzeyde orta veya büyük ölçekli bir ticaret firmasında 30 iş günü boyunca fiilen çalışma.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim, 5: Vaka Çalışması Yöntemleri:
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuvar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1- Bu dersi alan öğrenci, gerçek uygulamaları yerinde öğrenir. | 1,3,8,10 | 1-2-3 | A-C |
2-Bu dersi alan öğrenci, şirket kültürü bilgisi edinir |
1,3,4,10 |
1-2-3 |
A-C |
3-Bu dersi alan öğrenci sektörün teknik ayrıntılarını öğrenir |
1,3,10 |
1-2-3 |
A-C |
4-Sektörü tanıma imkânı bulunur. | 1,3,8,10 | 1-2-3 | A-C |
5-Uzmanlaşma alanı belirlemede yardımcıdır. | 1,3,10 | 1-2-3 | A-C |
6-Kişisel gelişim imkanlarının neler olduğu ortaya çıkarılır. | 1,3,4,8,10 | 1-2-3 | A-C |
7-Sektörle organik ilişki kurulur. | 1,3,10 | 1-2-3 | A-C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
Hafta Konular Ön Hazırlık |
1- Staj oryantasyon eğitimi |
2-İş yeri stajı gözlem |
3-İş yeri stajı – iş yerinde çalışma (30 gün) +günlük raporlar |
4-İş yeri ile ilgili analizler ( swot analiz) |
5- İş yeri ile ilgili analizler ( swot analiz) |
6-Staj raporunun işverene onaylatılması |
7- İşveren değerlendirme raporunun alınması |
8-Staj raporunun tamamlanması |
9-Staj raporu sunumu |
10- Staj raporu sunumu |
11- Staj raporu sunumu |
12-Staj raporu sunumu |
13-Staj raporu sunumu |
14- Staj raporu sunumu |
15- Staj raporu sunumu |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
Ders Kitabı |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
Dökümanlar Staj Yönergeleri, Staj İş Akımı, SWOT Analizi ve Yönetim Değerlendirme Dosyaları, Staj Raporları ve İşyeri Örnek Dökümanları, Diğer Örnek Evraklar |
Ödevler |
Sınavlar Vize Sınavı ve Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Kısa Sınav | ||
Ödev | 4 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No Program Öğrenme Çıktıları |
K a t k ı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme hakkında temel terimlere hakim olmak ve bunu kurumlara, iş yönetimine ve uygulamalara yoğunlaşmasını sağlamak. Bu sayede sorunları analiz edip çözüm üretebilmek. |
x |
||||
2 | Sosyal davranış, kişilik ve kurum kültürü gibi konuların küresel düzeyde etkisini yorumlayabilmek ve öngörülebilir fırsatların geçerlilik kazanmasını sağlamak. | x | ||||
3 | Öğrenilen bilgileri sahada uygulayabilme ve bunların yetkin bir şekilde kullanılabilirliğini sağlamak. | x | ||||
4 | İşletmelerin ekonomik ve hukuki problemlerini inceleme ve onlara çözüm üretebilmek. üretebilmek. | x | ||||
5 | Dış ticaret üzerinde devletin etkisini fırsatlar perspektifinde doğru araştırıp, yorumlayabilmek. | x | ||||
6 | Küresel düzeni, ekonomik ve siyasi açıdan doğru analiz edebilme ve coğrafi özelliklerin etkisini bu perspektiften yorumlayabilmek. | x | ||||
7 | İşletmelerde etik dışı durumlarda sorunu önceden görebilme ve önleme kabiliyetine sahip olmak ile bunu çeşitli işlevsel alanlarda uygulayabilme becerisini kazanmak. | x | ||||
8 | Dünya’nın büyük ekonomilerini analiz edebilme ve küresel mali tablonun şekillenmesinde çok-uluslu ve finans şirketlerinin hangi ölçü ve katma değer ile yer aldığını incelemek. |
x |
||||
9 | Uluslararası pazarlara giriş kaidelerini gösterme ve faaliyet alanı dahilinde markalaşma ve iletişim stratejileri geliştirebilme yetisi sağlamak | x | ||||
10 | Yönetim, kontrol ve karar alma yeteneği kazandırma ve bunu sosyal ve mesleki ilişkilerde kullanabilmek | x | ||||
11 | Ülkelerin uluslararası ekonomi politikalarının dış politika ve bölgeler kapsamında değerlendirilmesini sağlamak. | x | ||||
12 | İstatistiki bilgileri öğrenme ve pratiğe dökme becerisi kazandırma ile bunu projelendirmek | X | ||||
13 | Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamasında toplumsal sorumluluk bilinciyle etik ilkeleri anlayabilme ve uygulayabilmek. | X | ||||
14 | Ürettiği projeleri toplum yararına kullanabilme ve duyarlılıkla paylaşabilmek | X | ||||
15 | Kültürlerarası farklılığın Uluslararası ticarette meydana getirdiği ötekileştirme üzerinde stratejik karar alabilme ve uygulayabilmek | X | ||||
16 | Uluslararası ilişkiler bağlamında Türkiye'nin dış siyasetini analiz edebilme ve katma değer sağlayabilmek. Bu bağlamda uluslararası ve uluslar üstü kurumların politikalarını yorumlayabilmek | x | ||||
17 | Öğrenilen bilgilerin bilgisayar ortamında uygulama ortamı verilerek bunların fonksiyonel değerlerini görebilme ve analiz edebilme becerisini sağlamak | x | ||||
18 | Ulusal ve uluslararası pazara hakim olma ve tüketicinin pazar değerlendirmesi üzerindeki etkisi analiz etme becerisi sağlamak. Doğru tüketici tercihlerini belirleyebilmek | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) (Seminer/ Eğitim) | 15 | 1 | 15 |
Staj | 30 | 3 | 90 |
Ödev (Staj Raporu Hazırlanması) | 30 | 0,5 | 15 |
Final (sunum ve sınav) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
4