Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilerin yönetim bilimine ilişkin temel kavramlar, ilkeler, modeller, kuramlar ve yönetim uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Planlama, örgütleme, yönlendirme ve kontrolden oluşan işletmenin dört fonksiyonunun, yönetimin tarihi alt yapısının, örgütsel kültür ve çevrenin yanı sıra küresel çevrede yönetimin, sosyal sorumluluk ve etik, karar verme gibi konuların anlaşılması, liderlik teori ve uygulamalarının aktarılması.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Performans, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrencilerin temel yönetim kavramları, ilkeleri, modelleri, kuramları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmalarının sağlanması. | 1,2, 5 | 1, 2, 3 | A, B, C |
Öğrencilerin planlama, örgütleme, yön verme ve kontrol gibi temel yönetim fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmalarının sağlanması. | 1,2,4 | 1, 2, 3 | A, B, C |
Öğrencilerin karar verme, liderlik ve iletişim gibi konularda temel beceriler geliştirmelerinin sağlanması. | 1,2,4 | 1, 2, 3 | A, B, C |
Öğrencilerin etik, toplumsal sorumluluk, uluslararası işletme ve yönetim kuram ve uygulamalarını şekillendiren dış çevreye ilişkin konularda bilgi sahibi ve duyarlı olmalarının sağlanması. | 1,2,4 | 1, 2, 3 |
A, B, C
|
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Derse genel bir bakış ve uygulamalı çalışma | |
2 | Yönetim | |
3 | Toplumsal Sorumluluk ve Yenetimde Etik | |
4 | Karar Verme | |
5 | Stratejik Yönetim | |
6 | Stratejic Yönetim (Devam) | |
7 | Planlama | |
8 | Örgütsel Yapı ve Tasarım | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Liderlik | |
11 | Motivasyon | |
12 | Örnek Olay Sunum ve Tartışmaları | |
13 |
Üretim Yönetimi ve Kontrol
Örnek Olay Sunum ve Tartışmaları |
|
14 | Örnek Olay Sunum ve Tartışmaları | |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final |
|
Kaynaklar
Ders Notu | Hitt, Michael A., J. S. Black and L. W.,Porter (2009). MANAGEMENT, Second Edition , Pearson, Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar | Konularla İlgili Vaka Çalışmaları, Makaleler |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Vaka Okumaları |
Ödevler | Seçilen güncel konular hakkında projeler |
Sınavlar |
-
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Ödev | 1 | 25 |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 50 |
Toplam |
100
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme bilim alanını ve uzmanlık dallarını çevreleyen hukuki, siyasi, ekonomik ve sosyal konularda uluslararası boyutta temel bilgiye sahip olur. | X | ||||
2 | Uluslararası kurumsal düzeyde, etkin, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek İngilizce bilgisine sahip olur. | X | ||||
3 | Girişimcilik yeteneğini geliştirir. | X | ||||
4 | Teorik bilgileri, uygulama ile pekiştirir. | X | ||||
5 | İşletme bilim alanının alt uzmanlık dallarında edindiği bilgileri ilişkilendirir ve karar verme süreçlerine yansıtır. | X | ||||
6 | Takım içerisinde etkin olarak çalışır ve takımın başarısı için inisiyatif alır. | X | ||||
7 | İş etiği ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun davranarak üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini yerine getirir. | X | ||||
8 | Bağımsız çalışma/proje/araştırma yapmak için gerekli bilgi birikimine sahip olur, sonuçları değerlendirerek sorunlara yaratıcı çözümler üretebilir. | X |
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
1