Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ETT 312
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Öğrencilerin elektronik ortamlarda satış teknikleri ve uygulamaları hakkında temel bir bilgi ve duyuşsal özelliklere sahip olmasını sağlamaktır

Dersin İçeriği: 

Dijital ortamlarda pazar araştırması teknikleri, sosyal medya kullanımı ve marka yönetimi, internet yoluyla müşteri ilişkileri hakkında teorik ve uygulamalı bilgileri, e-satışı arttırma yöntemleri.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Benzetim, 5: Vaka
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B:Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuvar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
  1. Dijital ortamlarda pazarlamanın yapısını kavrayabilir.
 
2
1,2,3 A
  1. E-pazarlama ve internet teknolojilerinin özelliklerini karşılaştırabilir.
 
4
1,2,3 A,C
  1. E-pazarlama ve konvansiyonel pazarlama yöntemleri arasında ilişki kurabilir.
 
2,4
1,3,12 A,C
  1. E-pazarlama ve sosyal medya arasındaki farkları değerlendirir.
 
2
1,3,12 C
  1. Dijital ortamlarda gerekli pazarlama yöntemleri araştırmalarını yapabilme.
 
 

1,7

1,2,3 A,C
  1. İşletmenin e-pazarlama ihtiyaçlarına uygun güncel araçları kullanabilme.
 
3,4,5
1,12 C
  1. E- satışı arttırmak için sosyal medyayı nasıl kullanacağını bilir.
 
5,6,7
1,2,3 A,C
  1. İşletme içinde internet ortamındaki pazarlama süreçleri ile ilgili sorunları belirleyebilir.
 
2,9,10
1,2,12 C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 GİRİŞ, E-PAZARLAMA TEMEL KAVRAMLAR  
2 STRATEJİK E-SATIŞ VE PERFORMANS METRİKLERİ  
3 E-SATIŞ PLANI  
4 E-SATIŞ FIRSAT ANALİZİ  
5 ETİK VE YASAL YÖNLER  
6 ÇEVRİMİÇİ MÜŞTERİ DAVRANIŞI  
7 MIDTERM WEEK  
8 SEGMENTASYON VE HEDEF KİTLE STRATEJİLERİ  
9 ÜRÜN VE FİYAT ANALİZİ  
10 FARKLILAŞTIRMA VE KONUMLANDIRMA STRATEJİLERİ  
11 PRİVATE SHOPPİNGTE HEDEF KİTLE SEÇME  
12 E-SATIŞI ARTTIRMAK İÇİN SOSYAL MEDYAYI NASIL KULLANMALIYIZ?  
13 E- SATIŞTA İÇERİĞİN ÖNEMİ  
14 TÜRKİYE’DE E-PAZARLAMA  
15 Final

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav - 0
Ödev 1 40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 E-TİCARET ve Teknoloji YÖNETİMİ lisans mezunu, güncel e-Ticaret ortamını tanımlama     X      
2 E-TİCARET VE TEKNOLOJI YÖNETIMI  lisans mezunu, konu ve terminolojiyi işlem ve yönetim kararları içerisinde gözden geçirme       X    
3 E-TİCARET VE TEKNOLOJI YÖNETIMI lisans mezunu, javaScript, JScript, DHTML, CSS, ASP, XML dökümanlarını kullanabilecek teknikleri uygulama         X  
4 E-TİCARET VE TEKNOLOJI YÖNETIMI lisans mezunu, transform ve sunum dillerinin gösterimini anlama       X    
5 E-TİCARET VE TEKNOLOJI YÖNETIMI  lisans mezunu,  e-Ticaretin çıktıları,sınırlılıkları, çıkarımları ve risklerini belirleme       X    
6 E-TİCARET VE TEKNOLOJI YÖNETIMI lisans mezunu, proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık; uluslararası standartların ve yöntemlerin bilinmesi.         X  
7 E-TİCARET VE TEKNOLOJI YÖNETIMI lisans mezunu, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi.     X      
8 E-TİCARET VE TEKNOLOJI YÖNETIMI lisans mezunu, belirlenen gereksinimleri karşılayacak bir bilişim sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisi.       X    
9 E-TİCARET ve Teknoloji YÖNETİMİ lisans mezunu, güncel e-Ticaret ortamını tanımlama       X    
10 E-TİCARET VE TEKNOLOJI YÖNETIMI  lisans mezunu, konu ve terminolojiyi işlem ve yönetim kararları içerisinde gözden geçirme       X    

AKTS İş Yükü Tablosu

ECTS ALLOCATED BASED ON STUDENT WORKLOAD BY THE COURSE DESCRIPTION
Activities Quantity Duration
(Hour)
Total
Workload
(Hour)
Course Duration (Including the exam week: 15x Total course hours) 15 3 45
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 15 3 45
Mid-terms 1 10 10
Study for Mid-term Exam 1 10 10
Homework 1 15 15
Study for Final Exam 1 20 20
Total Work Load     145
Total Work Load / 25(h)     5.8
ECTS Credit of the Course     4
Hiçbiri