Bu dersin amacı, Türkiye ile Yunanistan arasındaki ilişkilerin tarihsel süreçteki gelişimin çok boyutlu incelenmesidir.
Bu derste, 19.YY’dan günümüze Türkiye ile Yunanistan arasındaki ilişkiler, ikili sorunlar ve çözüm arayışları ile son dönem Türkiye-Yunanistan yakınlaşması farklı boyutları ile ele alınacaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
|||||||
1) Türk-Yunan ilişkilerinin tarihsel gelişimi incelenir. |
4,7,14 |
1,2,3 |
A |
|||||||
2) Türkiye ve Yunanistan arasındaki sorunların ana nedenleri irdelenir. |
4,7,14,15 |
1,2,3 |
A |
|||||||
3) Lozan Antlaşması’nın Türk-Yunan ilişkilerini nasıl şekillendirdiği anlaşılır. |
4,14,15 |
1,2,3 |
A |
|||||||
4) Türk-Yunan ilişkilerinin gelişiminde Kıbrıs sorunu, Ege sorunları ve Azınlık sorunlarının etkileri kavranır. |
4,7,13,14 |
1,2,3 |
A |
|||||||
5) AB’nin ikili ilişkiler üzerindeki rolü anlaşılır. |
4,14,15 |
1,2,3 |
A |
|||||||
6) Türk ve Yunan milliyetçilik ve kimlik stratejilerinin ikili ilişkiler üzerindeki etkisi irdelenir. |
4,13,14,15 |
1,2,3 |
A |
|||||||
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
GİRİŞ: YUNANİSTAN’IN SİYASİ TARİHİ |
|
2 |
TÜRK-YUNAN İLİŞKİLERİNİN GENEL GÖRÜNÜMÜ |
|
3 |
19.YY DAN 1923’E KADAR TÜRK-YUNAN İLİŞKİLERİ. LOZAN ANLAŞMASI VE İKİLİ İLİŞKİLERE ETKİSİ |
|
4 |
1923’TEN 1960’A KADAR TÜRK-YUNAN İLİŞKİLERİ: YAKINLAŞMA DÖNEMLERİ / KRİZLER / LİDERLER |
|
5 |
AZINLIK MESELESİ : BATI TRAKYA TÜRKLERİ – TÜRKİYE RUMLARI – 1 |
|
6 |
PATRİKHANE VE TÜRK-YUNAN İLİŞKİLERİ |
|
7 |
ARA SINAV |
|
8 |
KIBRIS MESELESİ VE TÜRK-YUNAN İLİŞKİLERİNE ETKİSİ |
|
9 |
EGE SORUNLARI VE TÜRK-YUNAN İLİŞKİLERİNE ETKİSİ |
|
10 |
UZLAŞMA ÇABALARI VE AB’NIN ROLÜ |
|
11 |
1999 SONRASI SİYASİ VE EKONOMİK İLİŞKİLER-1 |
|
12 |
1999 SONRASI SİYASİ VE EKONOMİK İLİŞKİLER-2 |
|
13 |
1999 SONRASI İKİLİ İLİŞKİLERDE MEDYA VE SİVİL TOPLUMUN ROLÜ |
|
14 |
İLİŞKİLERİN GELECEĞİ VE ÇÖZÜM ARAYIŞLARI |
|
15 |
GENEL KONU TEKRARI |
|
16 |
FİNAL |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Aksu Fuat, Türk Yunan İlişkileri: İlişkilerin Yönelimini Etkileyen Faktörler Üzerine Bir İnceleme, Ankara: SAEMK Yayınları, 2001. Kılıç Hulusi (Ed.), Cumhuriyet Döneminde Türkiye ile Yunanistan Arasında İmzalanan İkili Anlaşmalar, Önemli Belgeler ve Bildiriler, Ankara: Dışişleri Bakanlığı Yayınları, 2000. Prevelakis Georges, Géopolitique de la Grèce, Paris : Editions Complexe, 2006. Vaner Semih (Ed.), Le Différend Gréco-Turc, Paris : L’Harmattan, 1998. |
Diğer Kaynaklar |
Aydın Mustafa & Ifantis Kostas (eds.), Turkish - Greek Relations: The Security Dilemma in The Aegean, London and New York: Routledge, 2004. Belge Taciser Ulaş (Ed.), Geleceğin sesi, Türk-Yunan Yurttaş Diyalogu, İstanbul : İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2004. Demirtaş Coşkun Birgül, Türkiye - Yunanistan Eski Sorunlar, Yeni Arayışlar, Ankara : ASAM, 2002. Gürel Şükrü Sina, Tarihsel Boyutu İçinde Türk-Yunan İlişkileri (1821-1993), Ankara: Ümit yayınları, 1993. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Kısa Sınav |
|
|
Ödev |
|
|
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde, Fransızca ve Türkçe dillerinde yazılı ve sözlü ifade becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Türkiye'nin siyasal ve toplumsal yapısını öğrenip, uluslararası sistem içindeki konumu ve önemi üzerine görüşlerini savunur. | X | ||||
3 | Iş birliği ve grup çalışmalarına dayalı, yaratıcı ve analitik düşünme ve araştırma yapma becerilerini geliştirir. | X | ||||
4 | Alanının etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarını anlar ve kullanır. | X | ||||
5 | Sosyal sorumluluk projeleri ve etkinliklerine katılır ve toplumsal problemlere ilişkin farkındalık kazanır. | X | ||||
6 | Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini kullanarak bilimsel düşünme becerisini kavrar, sözlü sunum yapar ve bitirme tezi yazar. | X | ||||
7 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini değerlendirir ve mesleki gelişime açık olur. | X | ||||
8 | Ulusal, uluslararası kurumların yapısını bilir, işleyişlerini kavrar, ve alanının kavram ve kuramlarını kullanarak problemlere çözümler üretir. | X | ||||
9 | Sosyal adalet ve hukukun evrenselliği kavramlarını içselleştirir, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabetin önemini kavrar ve siyasal sistemler arasındaki benzerlik ve farklılıkları analiz eder. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
Ara Sınav |
1 |
8 |
8 |
Kısa Sınav |
|
|
|
Ödev |
|
|
|
Final |
1 |
12 |
12 |
Toplam İş Yükü |
|
|
100 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |