Bu ders, öğrencilerin, fen, felsefe, sanat, edebiyat başta olmak üzere, muassır medeniyet düzeyindeki değerleri kavramalarına ve öğrencilerin bu bağlamda günümüzdeki sosyal hareketleri çözümleme yeteneğine sahip olmalarına yöneliktir.
Dersin ilk haftalarının odak konusu, yerleşik hayata geçene dek süren uzun insanlık yolculuğunda, Erken Dönem Uygarlıklar ve Anadolu Medeniyetleridir. Klasik Yunan ve Helenistik Dönem, siyasi ve kültürel açılımları ile incelenecektir. Milattan itibaren yeşermeye başlayan perspektifler, dinsel ve düşünsel akımların değerlendirilmesiyle ele alınacaktır. Roma İmparatorluğu'nun yıkılışı ve sonrası, izleyen haftaların konuları içinde yer almaktadır. Ders, Geç Orta Çağ dönemini ele alarak sonlanmaktadır. Bu ders ile öğrenciler erken dönem dünya tarihini inceleyerek, diğer sosyal bilim alanları ile ilişkisini kavrama olanağı bulacaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Hayatta en hakiki mürşit ilimdir fendir yaklaşımından hareketle, günümüz dünyasında bilimsel anlayışları muassır medeniyet zeminlerin üzerine oturtur |
4 |
1,2,3 |
A,C |
2) Sanatta güzellik kavramlarının devinimini ve sanat ürünlerinin üretimini insanlık olarak yorumlar. |
14,16 |
1,2,3 |
A,C |
3) Uygarlığın gelişmesinde, adalet ve etik kavramlarının önemini takdir eder ve bunları yaşamında uygular |
16,17,18 |
1,2,3 |
A,C |
4) Öğrencilerin globalleşen dünyadaki gelişmeleri sorgulayıcı bir bakış açısı ile takip eder. |
9 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular: |
Ön Hazırlık |
1 |
Uygarlık tarihi kavramı, kapsamı, tanımlar |
|
2 |
Yerleşik düzene giden uzun yolculuk |
|
3 |
İlk uygarlıklar |
|
4 |
İlk uygarlıklar |
|
5 |
Anadolu uygarlıkları |
|
6 |
Klasik Yunan ve Helen Dünyası |
|
7 |
Vize |
|
8 |
Takvim yılı sıfırdaki Dünya |
|
9 |
Takvim yılı sıfırdaki Dünya |
|
10 |
Din ve Düşünce tarihi |
|
11 |
Roma imparatorluğunun çöküşü ve sonrası |
|
12 |
Roma imparatorluğunun çöküşü ve sonrası |
|
13 |
Küresel bir din-İslam |
|
14 |
Ortaçağ |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
|
16 |
Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Notu |
Yeditepe web sayfasında “Humanities” başlığı altında ders notları verilmektedir. |
Diğer Kaynaklar |
Zorunlu lan bu dersi Yeditepe Üniversitesi öğrencilerinin tamamı (2500 civarında öğrenci) almaktadır. Yirmi civarında ders sorumlusu tarafından verilen bu ders için sorumluların her birisi “diğer kaynaklar” konusunda serbest olmakla beraber tüm ders sorumluları ders kitabı larak yukarıki maddede belirtilen kaynağı kullanmaktadır. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Yeditepe web sayfasında “Humanities” başlığı altında sunulan konferans power point sunumları |
Ödevler |
Dönem ödevleri (papers), Öğrenci Power Point Sunumları |
Sınavlar |
Vize, Final |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
14 |
40 |
Kısa Sınav |
- |
- |
Ödev |
14 |
60 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Uluslararası İşletme Yönetimi temel bilgilerini, kuramsal ve uygulamalı olarak, özellikle küresel ölçekte faaliyet gösteren işletmelerin problemlerini belirleme, modelleme ve çözüm yolları getirmede kullanabilir. |
|
|
X |
|
|
|
2 |
Uluslararası İşletme Yönetimi ile ilgili çağdaş kavram, teori ve modelleri, alan bilgisini sürekli geliştirmek için gerekli kaynaklara nasıl ulaşacağını ve alanının tarihsel gelişimini bilir, alanı ile ilgili konularda problem çözmek, analiz ve araştırma yapmak için alana özgü araştırma yöntemlerini kullanabilir. |
|
|
X |
|
|
|
3 |
Uluslararası İşletme Yönetimini çevreleyen hukuki, siyasi, ekonomik, sosyal ve psikolojik konularda uluslararası boyutta temel bilgiye sahip olduğunu gösterebilir. |
|
|
X |
|
|
|
4 |
Kendi alanında hangi bilgiyi nerede bulacağını bilir, bağımsız araştırma ve çalışma yapabilir, araştırdığı konu ile ilgili kapsamlı bir rapor hazırlayabilir. |
|
|
|
X |
|
|
5 |
Uluslararası İşletme Yönetimi bilgilerini diğer alanlardan gelen bilgilerle ilişkilendirebilir, bütünleştirerek yorumlayabilir, yeni bilgiler oluşturabilir ve disiplinlerarası etkileşimi anladığını gösterebilir |
|
|
X |
|
|
|
6 |
Uluslararası İşletme Yönetimi ile ilgili proje veya uygulamalı çalışmalarda yürütücü veya takım üyesi olarak üzerine düşen sorumlulukları yerine getirebilir. |
|
X |
|
|
|
|
7 |
Kurum veya örgüt için hedef ve amaç belirleyebilir, bunlara yönelik veya performans iyileştirici proje tasarımı ve planlaması yapabilir. |
|
X |
|
|
|
|
8 |
Uluslararası İşletme Yönetimi’nde edindiği bilgileri eleştirel olarak değerlendirebilir, sahip olduğu bilginin yeterliliğini ve öğrenme gereksinimlerini tespit edebilir, eksikliklerini gidermek için öğrenmesini yönlendirebilir. |
|
X |
|
|
|
|
9 |
Kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin ve sürekli öğrenmenin önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
X |
|
|
10 |
Hızla değişen küresel koşullarda, profesyonel hayatta başarılı olmak için esnek düşünebilmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
X |
|
|
|
11 |
Uluslararası kurumsal düzeyde, etkin, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde Almanca bilgisine sahip olduğunu gösterebilir |
|
|
X |
|
|
|
12 |
Kendi alanındaki küresel dinamikleri anlayabilecek, takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde Almanca bilgisine sahip olduğunu gösterebilir. |
|
|
X |
|
|
|
13 |
Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, alanındaki veya başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak ve açık ve net bir şekilde Türkçe ve Almanca olarak ifade edebilir, sunabilir, paylaşabilir. |
|
|
X |
|
|
|
14 |
Kültürler ve bireyler arasındaki farklılıkları değerlendirebilir, bu farklılıklara saygı gösterilmesinin önemini anladığını gösterebilir, farklı kültürlerden bireylerin oluşturduğu sosyal veya profesyonel ortamlarda gerekli saygı ve empatiyi göstererek iletişim kurabilir, bu ortamlarda takım çalışmalarına yürütücü veya takım üyesi olarak katkıda bulunabilir |
|
|
|
|
X |
|
15 |
Kendi alanında geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
X |
|
|
|
|
|
16 |
Bireysel ve profesyonel etik kavramları anlar, bu kavramların sosyal ve profesyonel hayattaki uygulamalarını değerlendirebilir, bireyin bu ilkelere uygun davranmasının içinde bulunduğu topluma değer katmak için ne derece önemi olduğunu anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
X |
|
17 |
Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
X |
|
18 |
Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
X |
|
19 |
Kurumsal sürdürülebilirlik için kalite yönetiminin, iş sağlığı ve güvenliğinin, kurumsal sosyal sorumluluğun, profesyonel ve kültürel saygının ve kurumsal etik prensiplerinin önemini anladığını gösterebilir |
|
|
X |
|
|
|
20 |
Küresel ve toplumsal çerçevedeki temel işletme çözümlerinin özellikle yönetim ve finans sorunlarına katkılarını değerlendirebilir. |
|
X |
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
1 |
16 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
|
|
|
Ödev |
1 |
5 |
5 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
75 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
3 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
3 |