Bu dersin amacı, öğrencilere, insanlara ve gruplara dair temel psikoloji, davranış ve İletişim teorilerini ve yapılmış olan araştırmaları öğretmektir. Dersin konuları temelinde, kişinin, kendi davranışlarını ve yaşamını yönlendirebilme ve karşısındaki bireyi yönetebilme becerisini kazandırmayı amaçlar.
Bu derste Endüstri ve Örgüt (E/Ö) Psikolojisinin tanıtımı, ele aldığı konular, tarihsel olayların alanın gelişime etkileri, alanın kullandığı bilimsel yöntemler ve İşletme Psikolojisi alanına giren temel konular incelenecektir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1. Psikolojik ihtiyaçları, beklentileri ve algı kavramlarını açıklar. |
1 |
1,2,3 |
A,C |
2. Kişinin kendini tanımasına uygun yöntemleri anlatır |
2 |
1,2,3 |
A,C |
3. Psikolojiye dair temel psikolojik bilgileri anlatır. |
4 |
1,2,3 |
A,C |
4. Yönetim şekillerini ve motivasyonu anlatır. |
14 |
1,2,3 |
A,C |
5. Öğrenme teorilerinin insan davranışına etkilerini açıklar. |
17 |
1,2,3 |
A,C |
6. İletişim yöntemlerine dair bilgiler verir. |
11 |
1,2,3 |
A,C |
7. Müşteri davranışlarına dair temel bilgiler verir. |
10 |
1,2,3 |
A,C |
8. Hedef kitle ve gruplar hakkında bilgiler verir. |
8 |
1,2,3 |
A,C |
9. İş yerinde davranış ve yönetimimin temel esaslarını aktarır. |
13 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
SOSYAL PSİKOLOJİYE GİRİŞ |
Eğitimin Temelleri |
2 |
PSİKOLOJİ TARİHİ VE GELİŞİMİ |
Eğitimin Temelleri |
3 |
SOSYAL PSİKOLOJİDE METODOLOJİ |
Felsefe, Atatürk´ün Eğitim Felsefesi |
4 |
SOSYAL ALGI VE ALGIDA SEÇİCİLİK |
Okulun Yapısı ve Özellikleri |
5 |
ALGIYI ETKİLEYEN FAKTÖRLER, İLK İZLENİM |
Psikoloji |
6 |
SOSYALİZASYON SÜRECİ VE ÖĞRENME TEORİLERİ |
Eğitim ve sosyalleşme |
7 |
ATIF VE CONTROL TEORİSİ |
|
8 |
ARA SINAV |
Eğitim ve Politika, Sanat |
9 |
TUTUMLAR |
Eğitim Ekonomisi, Hukuku |
10 |
TUTUM DEĞİŞİKLİKLERİ, BİLİŞSEL ÇELİŞKİ VE PSİKOLOJİK DİRENÇ |
Eğitim ve hukuk |
11 |
GRUP VE MOTİVASYON |
Öğretmenlik Mesleği |
12 |
LİDERLİK |
MEB |
13 |
AZINLIK GRUPLAR, ÖNYARGILAR |
|
14 |
AYRIMCILIK |
|
15 |
GENEL TEKRAR |
|
16 |
FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Notu |
Uslu, O., 2006, “ Die Sozialpsychologie”, Yeditepe Üniversitesi Yayınları, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
35 |
Final |
1 |
50 |
Katılım |
|
15 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıliçinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Uluslararası İşletme Yönetimi temel bilgilerini, kuramsal ve uygulamalı olarak, özellikle küresel ölçekte faaliyet gösteren işletmelerin problemlerini belirleme, modelleme ve çözüm yolları getirmede kullanabilir. |
|
|
x |
|
|
|
2 |
Uluslararası İşletme Yönetimi ile ilgili çağdaş kavram, teori ve modelleri, alan bilgisini sürekli geliştirmek için gerekli kaynaklara nasıl ulaşacağını ve alanının tarihsel gelişimini bilir, alanı ile ilgili konularda problem çözmek, analiz ve araştırma yapmak için alana özgü araştırma yöntemlerini kullanabilir. |
|
x |
|
|
|
|
3 |
Uluslararası İşletme Yönetimini çevreleyen hukuki, siyasi, ekonomik, sosyal ve psikolojik konularda uluslararası boyutta temel bilgiye sahip olduğunu gösterebilir. |
|
|
|
x |
|
|
4 |
Kendi alanında hangi bilgiyi nerede bulacağını bilir, bağımsız araştırma ve çalışma yapabilir, araştırdığı konu ile ilgili kapsamlı bir rapor hazırlayabilir. |
|
|
|
x |
|
|
5 |
Uluslararası İşletme Yönetimi bilgilerini diğer alanlardan gelen bilgilerle ilişkilendirebilir, bütünleştirerek yorumlayabilir, yeni bilgiler oluşturabilir ve disiplinlerarası etkileşimi anladığını gösterebilir |
|
|
x |
|
|
|
6 |
Uluslararası İşletme Yönetimi ile ilgili proje veya uygulamalı çalışmalarda yürütücü veya takım üyesi olarak üzerine düşen sorumlulukları yerine getirebilir. |
|
|
x |
|
|
|
7 |
Kurum veya örgüt için hedef ve amaç belirleyebilir, bunlara yönelik veya performans iyileştirici proje tasarımı ve planlaması yapabilir. |
|
|
x |
|
|
|
8 |
Uluslararası İşletme Yönetimi’nde edindiği bilgileri eleştirel olarak değerlendirebilir, sahip olduğu bilginin yeterliliğini ve öğrenme gereksinimlerini tespit edebilir, eksikliklerini gidermek için öğrenmesini yönlendirebilir. |
|
|
|
x |
|
|
9 |
Kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin ve sürekli öğrenmenin önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
x |
|
|
10 |
Hızla değişen küresel koşullarda, profesyonel hayatta başarılı olmak için esnek düşünebilmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
x |
|
|
|
11 |
Uluslararası kurumsal düzeyde, etkin, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde Almanca bilgisine sahip olduğunu gösterebilir |
|
|
|
x |
|
|
12 |
Kendi alanındaki küresel dinamikleri anlayabilecek, takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde Almanca bilgisine sahip olduğunu gösterebilir. |
|
|
|
x |
|
|
13 |
Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, alanındaki veya başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak ve açık ve net bir şekilde Türkçe ve Almanca olarak ifade edebilir, sunabilir, paylaşabilir. |
|
|
|
x |
|
|
14 |
Kültürler ve bireyler arasındaki farklılıkları değerlendirebilir, bu farklılıklara saygı gösterilmesinin önemini anladığını gösterebilir, farklı kültürlerden bireylerin oluşturduğu sosyal veya profesyonel ortamlarda gerekli saygı ve empatiyi göstererek iletişim kurabilir, bu ortamlarda takım çalışmalarına yürütücü veya takım üyesi olarak katkıda bulunabilir |
|
|
|
|
x |
|
15 |
Kendi alanında geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
x |
|
|
|
|
|
16 |
Bireysel ve profesyonel etik kavramları anlar, bu kavramların sosyal ve profesyonel hayattaki uygulamlarını değerlendirebilir, bireyin bu ilkelere uygun davranmasının içinde bulunduğu topluma değer katmak için ne derece önemi olduğunu anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
x |
|
17 |
Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
x |
|
18 |
Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
x |
|
19 |
Kurumsal sürdürülebilirlik için kalite yönetiminin, iş sağlığı ve güvenliğinin, kurumsal sosyal sorumluluğun, profesyonel ve kültürel saygının ve kurumsal etik prensiplerinin önemini anladığını gösterebilir |
|
x |
|
|
|
|
20 |
Küresel ve toplumsal çerçevedeki temel işletme çözümlerinin özellikle yönetim ve finans sorunlarına katkılarını değerlendirebilir. |
|
x |
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav |
1 |
5 |
5 |
Final |
1 |
5 |
5 |
Toplam İş Yükü |
|
|
106 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4.24 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
3 |