Bu dersin amacı, uluslararası finansmanla ilgili çağdaş teknik ve analizleri öğrenerek pratikte bu öğrenilen bilgileri kullanabilmek
Uluslararasılaşma ve süreçleri, döviz piyasası, döviz kuru sistemleri, döviz kuru riskinin yönetimi, çokuluslu işletmelerin uluslararası para ve sermaye piyasalarından fon sağlamaları, çokuluslu işletmelerin uluslararası tahvil ve hisse senedi piyasalarından fon sağlamaları, dış ticaretin finansmanı, direkt yabancı sermaye yatırımları ve yabancı yatırım projelerinin değerlendirilmesi
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Finansal piyasaların uluslar arası bir boyut kazanmasını açıklayan faktörleri öğrenir. |
1 |
1,2,3 |
A,C |
2) Döviz piyasası, döviz kurları ve kur değişmeleri ile uluslararası parite koşullarını anlar. |
2,5,6 |
1,2,3 |
A,C |
3) Uluslararası para, tahvil ve hisse senedi piyasalarını analiz eder, çalışılacak firma ve kuruluşlara uluslar arası kaynaklardan yararlanma konusunda gerekli danışmanlık hizmetlerini sunar. |
4,5,20 |
1,2,3 |
A,C |
4) Çokuluslu işletmelerde, çalışabilme yeterliliğine ve yeteneğine sahip olur. |
7,10,13 |
1,2,3 |
A,C |
5) Dış ticaret finansman imkanlarına hakim ve karar veme süreçlerinde bu imkanları kullanır. |
1,6 |
1,2,3 |
A,C |
6) Direkt yabancı sermaye yatırımlarında fizibilite raporunu hazırlar. |
2,7,20 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
|
1 |
Temel Kavramlar ve Uluslararası Finansmana Giriş |
|
2 |
Döviz piyasaları, işleyişi ve temel parite koşulları |
|
3 |
Döviz Kur tahminleri: Temel Analiz ve problem çözme |
|
4 |
Döviz Kur tahminleri: Teknik Analiz ve uygulamalar |
|
5 |
Uluslararası para piyasası, uluslararası para piyasasında borçlanma ve yatırım araçları, problem çözme |
|
6 |
Uluslararası sermaye piyasası, uluslararası sermaye piyasasında hisse senedi ihracı, tahvil ihracı, karar verme süreçlerinde bu araçları kullanma ve problem çözme |
|
7 |
ARA SINAV |
|
8 |
Euro Piyasaları ve araçları |
|
9 |
Ödemeler bilançosu, dış ticaretin finansmanı: Genel giriş |
|
10 |
Dış ticaretin finansmanında kısa vadeli finansman imkanları ve problem çözme |
|
11 |
Dış ticaretin finansmanında uzun vadeli finansman imkanları ve problem çözme |
|
12 |
Firma stratejileri ve Direkt yabancı sermaye yatırımları, yatırım projelerinin değerlendirilmesi: Giriş |
|
13 |
Yatırım projelerinin değerlendirilmesi: Statik ve dinamik yatırım hesaplamaları; çokuluslu firmalarda uygulanması ve problem çözme |
|
14 |
Yatırım projelerinin değerlendirilmesi: Belirsizlik altında yatırım hesaplamaları; çokuluslu firmalarda uygulanması ve problem çözme |
|
15 |
Vaka Çalışmaları |
|
16 |
Final Sınavı |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Skriptler ve vaka çalışmaları |
Ödevler |
Her öğrenci, farklı ülke ve firma seçerek regresyon analizi ile ilgili firmaların kur risklerini belirlemekte |
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
60 |
Kısa Sınav |
2 |
20 |
Ödev |
1 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Uluslararası İşletme Yönetimi temel bilgilerini, kuramsal ve uygulamalı olarak, özellikle küresel ölçekte faaliyet gösteren işletmelerin problemlerini belirleme, modelleme ve çözüm yolları getirmede kullanabilir. |
|
|
|
|
X |
|
2 |
Uluslararası İşletme Yönetimi ile ilgili çağdaş kavram, teori ve modelleri, alan bilgisini sürekli geliştirmek için gerekli kaynaklara nasıl ulaşacağını ve alanının tarihsel gelişimini bilir, alanı ile ilgili konularda problem çözmek, analiz ve araştırma yapmak için alana özgü araştırma yöntemlerini kullanabilir. |
|
|
|
|
X |
|
3 |
Uluslararası İşletme Yönetimini çevreleyen hukuki, siyasi, ekonomik, sosyal ve psikolojik konularda uluslararası boyutta temel bilgiye sahip olduğunu gösterebilir. |
|
|
X |
|
|
|
4 |
Kendi alanında hangi bilgiyi nerede bulacağını bilir, bağımsız araştırma ve çalışma yapabilir, araştırdığı konu ile ilgili kapsamlı bir rapor hazırlayabilir. |
|
|
|
|
X |
|
5 |
Uluslararası İşletme Yönetimi bilgilerini diğer alanlardan gelen bilgilerle ilişkilendirebilir, bütünleştirerek yorumlayabilir, yeni bilgiler oluşturabilir ve disiplinlerarası etkileşimi anladığını gösterebilir |
|
|
|
|
X |
|
6 |
Uluslararası İşletme Yönetimi ile ilgili proje veya uygulamalı çalışmalarda yürütücü veya takım üyesi olarak üzerine düşen sorumlulukları yerine getirebilir. |
|
|
|
|
X |
|
7 |
Kurum veya örgüt için hedef ve amaç belirleyebilir, bunlara yönelik veya performans iyileştirici proje tasarımı ve planlaması yapabilir. |
|
|
|
|
X |
|
8 |
Uluslararası İşletme Yönetimi’nde edindiği bilgileri eleştirel olarak değerlendirebilir, sahip olduğu bilginin yeterliliğini ve öğrenme gereksinimlerini tespit edebilir, eksikliklerini gidermek için öğrenmesini yönlendirebilir. |
|
|
|
X |
|
|
9 |
Kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin ve sürekli öğrenmenin önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
X |
|
|
10 |
Hızla değişen küresel koşullarda, profesyonel hayatta başarılı olmak için esnek düşünebilmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
X |
|
11 |
Uluslararası kurumsal düzeyde, etkin, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde Almanca bilgisine sahip olduğunu gösterebilir |
|
|
|
X |
|
|
12 |
Kendi alanındaki küresel dinamikleri anlayabilecek, takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde Almanca bilgisine sahip olduğunu gösterebilir. |
|
|
|
X |
|
|
13 |
Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, alanındaki veya başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak ve açık ve net bir şekilde Türkçe ve Almanca olarak ifade edebilir, sunabilir, paylaşabilir. |
|
|
|
|
X |
|
14 |
Kültürler ve bireyler arasındaki farklılıkları değerlendirebilir, bu farklılıklara saygı gösterilmesinin önemini anladığını gösterebilir, farklı kültürlerden bireylerin oluşturduğu sosyal veya profesyonel ortamlarda gerekli saygı ve empatiyi göstererek iletişim kurabilir, bu ortamlarda takım çalışmalarına yürütücü veya takım üyesi olarak katkıda bulunabilir |
|
|
|
X |
|
|
15 |
Kendi alanında geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
|
X |
|
|
|
|
16 |
Bireysel ve profesyonel etik kavramları anlar, bu kavramların sosyal ve profesyonel hayattaki uygulamalarını değerlendirebilir, bireyin bu ilkelere uygun davranmasının içinde bulunduğu topluma değer katmak için ne derece önemi olduğunu anladığını gösterebilir. |
|
|
|
X |
|
|
17 |
Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
X |
|
|
18 |
Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
X |
|
|
19 |
Kurumsal sürdürülebilirlik için kalite yönetiminin, iş sağlığı ve güvenliğinin, kurumsal sosyal sorumluluğun, profesyonel ve kültürel saygının ve kurumsal etik prensiplerinin önemini anladığını gösterebilir |
|
|
|
X |
|
|
20 |
Küresel ve toplumsal çerçevedeki temel işletme çözümlerinin özellikle yönetim ve finans sorunlarına katkılarını değerlendirebilir. |
|
|
|
|
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
2 |
6 |
12 |
Ödev |
1 |
3 |
3 |
Final |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
124 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4.96 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
10 |