Pazarlama stratejilerini etkileyen makro çevresel faktörler, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama, konumlandırma gibi temel pazarlama kavramlarının uluslararası pazarlama bakış açısıyla ele alınması. Uluslararası pazarlara giriş stratejilerinin öğrenilmesi, uluslararası pazarlamada pazarlama karması kararlarının nasıl alındığının öğrenilmesi.
Uluslararası Pazarlama ve Uluslararası Ticaret, Uluslararası Pazarlamanın Tanımı ve Önemi, Uluslararası Pazarlama Araştırmasında Toplanacak Bilgiler, Uluslararası Bütünleşmeler, Uluslararasılaşma Süreci, Uluslararası Pazarlama Çevresi, Uluslararası Pazarlama Stratejileri, Pazar Bölümleme ve Hedef Pazarın Seçimi, Pazarlama Karması, Ürün kararları ve stratejileri, Marka seçimi, Fiyatlandırma Stratejileri, Dağıtım Stratejileri, Tutundurma Stratejileri,
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Uluslararası pazarlama kararlarını etkileyen makro çevresel faktörlerini öğrenir |
2, 3 |
1,2,3 |
A,C |
2) Uluslararası pazarlama araştırmalarının önemini kavrar, uluslararası araştırma planlaması basamaklarını öğrenir |
1,3,4 |
1,2,3 |
A,C |
3) Uluslararası pazarlarda bölümlendirme, hedef pazarlama ve konumlandırma konularını öğrenir |
1,2 |
1,2,3 |
A,C |
4) Uluslararası pazarlara giriş stratejileri hakkında bilgi sahibi olur |
1,2 |
1,2,3 |
A,C |
5) Uluslararası pazarlarda, pazarlama karması planlamasının öğrenilmesi, adaptasyon ve standardizasyon kararlarının alınmasında etkili faktörler hakkında bilgi sahibi olur |
1,2,3 |
1,2,3 |
A,C |
6) Uluslararası pazarlamada nasıl rekabet avantajı sağlanacağının öğrenir |
1,4, 12 |
1,2,3 |
A,C |
7) Uluslararası pazarlama, liderlik, etik ve kurumsal sosyal sorumluluk kavramlarının ilişkilendirir |
11,12 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
||
1 |
Pazarlama ve Uluslararası pazarlamaya giriş |
Ders notları |
||
2 |
Pazalama ve Uluslararası pazarlama ile ilgili temel kavramlar |
Ders notları |
||
3 |
Uluslararası Pazar çevresi |
Ders notları |
||
4 |
Uluslararası tüketici davranışları |
Ders notları |
||
5 |
Uluslararası Pazar araştırmaları |
Ders notları |
||
6 |
Uluslararsı pazarlamada kullanılan analiz araçları |
Ders notları |
||
7 |
Uluslararsı pazarlamada stratejiler |
Ders notları |
||
8 |
ARA SINAV |
Ders notları |
||
9 |
Uluslar arası pazarlarda ürün kararları |
Ders notları |
||
10 |
Uluslar arası pazarlarda fiyatlandırma kararları |
Ders notları |
||
11 |
Uluslar arası pazarlarda tutundurma kararları |
Ders notları |
||
12 |
Uluslararası pazarlarda dağıtım kararları |
Ders notları |
||
13 |
Uluslar arası pazarlamada örgütlenme |
Ders notları |
||
14 |
Öğrenci sunumları |
Ders notları |
||
15 |
Öğrenci sunumları |
Ders notları |
||
16 |
FİNAL |
Ders notları |
Kaynaklar
Ders Notu |
Ders notları |
Diğer Kaynaklar |
Heribert Meffert; Marketing Philip Kotler, Gary Armstron, John Saunders, Veronica Wong; Grundlagen des Marketings Nieschlag, Dichtl, Hörschgen; Marketing Kotler/Bliemel; Marketing-Managemet |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Uluslar arası pazarlama ile ilgili örnek dökümanlar |
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
80 |
Kısa Sınav |
||
Ödev |
1 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıliçinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Uluslararası İşletme Yönetimi temel bilgilerini, kuramsal ve uygulamalı olarak, özellikle küresel ölçekte faaliyet gösteren işletmelerin problemlerini belirleme, modelleme ve çözüm yolları getirmede kullanabilir. |
|
|
|
X |
|
|
2 |
Uluslararası İşletme Yönetimi ile ilgili çağdaş kavram, teori ve modelleri, alan bilgisini sürekli geliştirmek için gerekli kaynaklara nasıl ulaşacağını ve alanının tarihsel gelişimini bilir, alanı ile ilgili konularda problem çözmek, analiz ve araştırma yapmak için alana özgü araştırma yöntemlerini kullanabilir. |
|
|
|
X |
|
|
3 |
Uluslararası İşletme Yönetimini çevreleyen hukuki, siyasi, ekonomik, sosyal ve psikolojik konularda uluslararası boyutta temel bilgiye sahip olduğunu gösterebilir. |
|
X |
|
|
|
|
4 |
Kendi alanında hangi bilgiyi nerede bulacağını bilir, bağımsız araştırma ve çalışma yapabilir, araştırdığı konu ile ilgili kapsamlı bir rapor hazırlayabilir. |
|
|
|
X |
|
|
5 |
Uluslararası İşletme Yönetimi bilgilerini diğer alanlardan gelen bilgilerle ilişkilendirebilir, bütünleştirerek yorumlayabilir, yeni bilgiler oluşturabilir ve disiplinlerarası etkileşimi anladığını gösterebilir |
|
|
|
X |
|
|
6 |
Uluslararası İşletme Yönetimi ile ilgili proje veya uygulamalı çalışmalarda yürütücü veya takım üyesi olarak üzerine düşen sorumlulukları yerine getirebilir. |
|
|
X |
|
|
|
7 |
Kurum veya örgüt için hedef ve amaç belirleyebilir, bunlara yönelik veya performans iyileştirici proje tasarımı ve planlaması yapabilir. |
|
|
|
X |
|
|
8 |
Uluslararası İşletme Yönetimi’nde edindiği bilgileri eleştirel olarak değerlendirebilir, sahip olduğu bilginin yeterliliğini ve öğrenme gereksinimlerini tespit edebilir, eksikliklerini gidermek için öğrenmesini yönlendirebilir. |
|
X |
|
|
|
|
9 |
Kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin ve sürekli öğrenmenin önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
X |
|
|
|
10 |
Hızla değişen küresel koşullarda, profesyonel hayatta başarılı olmak için esnek düşünebilmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
X |
|
11 |
Uluslararası kurumsal düzeyde, etkin, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde Almanca bilgisine sahip olduğunu gösterebilir |
|
|
X |
|
|
|
12 |
Kendi alanındaki küresel dinamikleri anlayabilecek, takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde Almanca bilgisine sahip olduğunu gösterebilir. |
|
X |
|
|
|
|
13 |
Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, alanındaki veya başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak ve açık ve net bir şekilde Türkçe ve Almanca olarak ifade edebilir, sunabilir, paylaşabilir. |
|
X |
|
|
|
|
14 |
Kültürler ve bireyler arasındaki farklılıkları değerlendirebilir, bu farklılıklara saygı gösterilmesinin önemini anladığını gösterebilir, farklı kültürlerden bireylerin oluşturduğu sosyal veya profesyonel ortamlarda gerekli saygı ve empatiyi göstererek iletişim kurabilir, bu ortamlarda takım çalışmalarına yürütücü veya takım üyesi olarak katkıda bulunabilir |
|
|
X |
|
|
|
15 |
Kendi alanında geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
|
X |
|
|
|
|
16 |
Bireysel ve profesyonel etik kavramları anlar, bu kavramların sosyal ve profesyonel hayattaki uygulamlarını değerlendirebilir, bireyin bu ilkelere uygun davranmasının içinde bulunduğu topluma değer katmak için ne derece önemi olduğunu anladığını gösterebilir. |
|
X |
|
|
|
|
17 |
Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini anladığını gösterebilir. |
|
X |
|
|
|
|
18 |
Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
X |
|
|
|
19 |
Kurumsal sürdürülebilirlik için kalite yönetiminin, iş sağlığı ve güvenliğinin, kurumsal sosyal sorumluluğun, profesyonel ve kültürel saygının ve kurumsal etik prensiplerinin önemini anladığını gösterebilir |
|
|
X |
|
|
|
20 |
Küresel ve toplumsal çerçevedeki temel işletme çözümlerinin özellikle yönetim ve finans sorunlarına katkılarını değerlendirebilir. |
|
|
|
X |
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
2 |
6 |
12 |
Ödev |
1 |
3 |
3 |
Final |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
124 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4.96 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |