Küresel bir yönetici, sürekli değişen bir dünyada oluşan bölgesel gelişimleri takip eder ve farklı kültürlerden gelen insanlarla çalışma yetisine sahiptir. Farklı kültür değerlerine saygılıdır ve farklı kültürlerden gelen insanlarla çalışırken gereken incelikle davranır. Farklı kültürlerin çevrelerini ve insanları nasıl algıladıklarını anlar.
Çokuluslu Firmalarda kültürlerarası yönetim, uluslararası iş ortamının kültürel yönleri üzerinde durur. Ekonomik küreselleşme, çok uluslu işletmeler ve kurumsal işbirlikleri, kültürü başa çıkılması gereken bir unsur haline getirmiştir. Kültür, sosyalleşme, evrensellikler, sosyopsikolojik kuramlar, kültür standartları, kültür boyutları ve kültürlerarası yeterlilikler olarak addedilebilen bilimsel kavramlar, kültürlerarası süreçleri anlamaya yardımcı olur. Derste ayrıca Çin, Hindistan ve Rus kültürlerinin tanıtımının yanı sıra Almanya ve Türkiye'de kültür üzerine ayrıntılı bir inceleme yapılır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Dünyanın farklı yerlerinde müşteriler ile başa çıkabilme | 12, 14, 20 | 1,2,3 | A,C |
2. Uluslararası liderlik ve çokkültürlü ekipler kurabilme | 12, 14, 20 | 1,2,3 | A,C |
3. Kültür çatışmaları ile başa çıkabilme | 12, 14, 20 | 1,2,3 | A,C |
4. Uluslararası müşteriler ve ortaklar ile ilişki kurabilme | 12, 14, 20 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Çokuluslu Firmalarda Rekabet Üstünlüğünün Kazanılmasında Kültürel Farklılıkların Yönetiminin Rolü ve Önemi | |
2 | Çokuluslu Firmalar Çerçevesinde Kültür ve Farklılık Kavramları | |
3 | Kültürel Farklılaşma Boyutları Nelerdir,Nedenleri | |
4 | Kültürlerarası Müzakere Yönetimi | |
5 | Kültürlerarası Çatışma Yönetimi | |
6 | Kültürlerarası İletişim Farklılıkları ve Engelleri | |
7 | Kültürlerarası Yönetimde Motivasyon ve Ödüllendirme | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Çokuluslu Firmalarda Farklı Kültürlerde Liderlik | |
10 | Örgütsel Değişim ve Farklı Kültürlerde Değişim Algısı | |
11 | Kültürlerarası Yönetimde Zaman Yönetimi: Monochronic ve Polychronic Yönelim | |
12 | Kültürlerarası Yönetimde Etik Değerler ve İnançlar | |
13 | Kültürlerarası Yönetimin İşletme Fonksiyonları Üzerindeki Etkileri | |
14 | Vakıa Çalışması | |
15 | GENEL TEKRAR | |
16 | FİNAL SINAVI |
Materyal Paylaşımı
Ders Skriptleri
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Katılım | - | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıliçinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası İşletme Yönetimi temel bilgilerini, kuramsal ve uygulamalı olarak, özellikle küresel ölçekte faaliyet gösteren işletmelerin problemlerini belirleme, modelleme ve çözüm yolları getirmede kullanabilir. | x | |||||
2 | Uluslararası İşletme Yönetimi ile ilgili çağdaş kavram, teori ve modelleri, alan bilgisini sürekli geliştirmek için gerekli kaynaklara nasıl ulaşacağını ve alanının tarihsel gelişimini bilir, alanı ile ilgili konularda problem çözmek, analiz ve araştırma yapmak için alana özgü araştırma yöntemlerini kullanabilir. | x | |||||
3 | Uluslararası İşletme Yönetimini çevreleyen hukuki, siyasi, ekonomik, sosyal ve psikolojik konularda uluslararası boyutta temel bilgiye sahip olduğunu gösterebilir. | x | |||||
4 | Kendi alanında hangi bilgiyi nerede bulacağını bilir, bağımsız araştırma ve çalışma yapabilir, araştırdığı konu ile ilgili kapsamlı bir rapor hazırlayabilir. | x | |||||
5 | Uluslararası İşletme Yönetimi bilgilerini diğer alanlardan gelen bilgilerle ilişkilendirebilir, bütünleştirerek yorumlayabilir, yeni bilgiler oluşturabilir ve disiplinlerarası etkileşimi anladığını gösterebilir | x | |||||
6 | Uluslararası İşletme Yönetimi ile ilgili proje veya uygulamalı çalışmalarda yürütücü veya takım üyesi olarak üzerine düşen sorumlulukları yerine getirebilir. | x | |||||
7 | Kurum veya örgüt için hedef ve amaç belirleyebilir, bunlara yönelik veya performans iyileştirici proje tasarımı ve planlaması yapabilir. | x | |||||
8 | Uluslararası İşletme Yönetimi’nde edindiği bilgileri eleştirel olarak değerlendirebilir, sahip olduğu bilginin yeterliliğini ve öğrenme gereksinimlerini tespit edebilir, eksikliklerini gidermek için öğrenmesini yönlendirebilir. | x | |||||
9 | Kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin ve sürekli öğrenmenin önemini anladığını gösterebilir. | x | |||||
10 | Hızla değişen küresel koşullarda, profesyonel hayatta başarılı olmak için esnek düşünebilmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. | x | |||||
11 | Uluslararası kurumsal düzeyde, etkin, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde Almanca bilgisine sahip olduğunu gösterebilir | x | |||||
12 | Kendi alanındaki küresel dinamikleri anlayabilecek, takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde Almanca bilgisine sahip olduğunu gösterebilir. | x | |||||
13 | Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, alanındaki veya başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak ve açık ve net bir şekilde Türkçe ve Almanca olarak ifade edebilir, sunabilir, paylaşabilir. | x | |||||
14 | Kültürler ve bireyler arasındaki farklılıkları değerlendirebilir, bu farklılıklara saygı gösterilmesinin önemini anladığını gösterebilir, farklı kültürlerden bireylerin oluşturduğu sosyal veya profesyonel ortamlarda gerekli saygı ve empatiyi göstererek iletişim kurabilir, bu ortamlarda takım çalışmalarına yürütücü veya takım üyesi olarak katkıda bulunabilir | x | |||||
15 | Kendi alanında geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | x | |||||
16 | Bireysel ve profesyonel etik kavramları anlar, bu kavramların sosyal ve profesyonel hayattaki uygulamlarını değerlendirebilir, bireyin bu ilkelere uygun davranmasının içinde bulunduğu topluma değer katmak için ne derece önemi olduğunu anladığını gösterebilir. | x | |||||
17 | Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini anladığını gösterebilir. | x | |||||
18 | Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. | x | |||||
19 | Kurumsal sürdürülebilirlik için kalite yönetiminin, iş sağlığı ve güvenliğinin, kurumsal sosyal sorumluluğun, profesyonel ve kültürel saygının ve kurumsal etik prensiplerinin önemini anladığını gösterebilir | x | |||||
20 | Küresel ve toplumsal çerçevedeki temel işletme çözümlerinin özellikle yönetim ve finans sorunlarına katkılarını değerlendirebilir. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 4 | 10 | 40 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6.8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |