Ticari İşletme örneği baz alınarak ERP amacı ve kullanımı.
Uygulama programları, kodlama genel prensipleri, stok yönetimi, muhasebe entegrasyonu, resmi defterler ve raporlama.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenim Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
|
||
1) Kurumsal Kaynak Planlama programlarının temel kavramları ve kullanımını açıklar. |
1,4 |
1,2,3 |
A,C |
|
||
2) Ticari işlemlerin Kurumsal Kaynak Planlama programlarındaki kullanımlarını kavrar. |
5,10,15 |
1,2,3 |
A,C |
|
||
3) Örnek ve uygulamalarla KKP’nın alıştırmalarını yapar. |
6,7,20 |
1,2,3 |
A,C |
|
||
Öğretim Yöntemleri: |
|
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
||||
Ölçme Yöntemleri: |
|
A: Sınav , C: Ödev |
||||
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
|
1 |
Uygulama programı nedir? ERP genel kavramı ve amaçları, örnek programın ve yazılım evinin tanıtımı |
|
2 |
Program ekranları üstünden geçerek ticari kavramların ve belgelerin içeriklerini hatırlamak, evrak akışı hakkında bilgilendirme |
|
3 |
2. Haftanın devamı |
|
4 |
Çalışma parametrelerinin belirtilmesi, kullanıcı tanımları ve ekranlarının ayarlanması
|
|
5 |
Kodlama Genel Prensipleri, Müşteri, Satıcı, Hammadde ve Mamul Ürün Kodlaması
|
|
6 |
Müşteri, Tedarikçi, Hammadde ve Mamul Kartlarının sisteme girilmesi |
|
7 |
Vize Sınavı |
|
8 |
Stok Yönetimi: Rezervasyon, Alım Siparişi, Alım İrsaliyesi, Alım Faturası, Alımdan İade |
|
9 |
Satış Rezervasyonu, Satış Siparişi, Satış İrsaliyesi, Satış Faturası, Satışdan İade, Perakende Fatura |
|
10 |
Depo Yönetimi, Depo Fişleri, Depolar Arası Transfer |
|
11 |
Muhasebe, Tek Düze Hesap Planı, Hesap Planı tanımı |
|
12 |
Muhasebe Entegrasyonu |
|
13 |
Resmi Defterler ve Raporlama |
|
14 |
Firmalarda Lojistik Organizasyonu |
|
15 |
Final Sınavı Hazırlığı |
|
16 |
Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Stephen Harwood Bileşim Yayınları Teknik Kitaplar ISBN:9756410779 |
Diğer Kaynaklar |
Turan Erman Erkan Atılım Üniversitesi ISBN:9756707210 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
0 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Uluslararası İşletme Yönetimi temel bilgilerini, kuramsal ve uygulamalı olarak, özellikle küresel ölçekte faaliyet gösteren işletmelerin problemlerini belirleme, modelleme ve çözüm yolları getirmede kullanabilir. |
|
|
|
|
X |
|
2 |
Uluslararası İşletme Yönetimi ile ilgili çağdaş kavram, teori ve modelleri, alan bilgisini sürekli geliştirmek için gerekli kaynaklara nasıl ulaşacağını ve alanının tarihsel gelişimini bilir, alanı ile ilgili konularda problem çözmek, analiz ve araştırma yapmak için alana özgü araştırma yöntemlerini kullanabilir. |
|
|
|
X |
|
|
3 |
Uluslararası İşletme Yönetimini çevreleyen hukuki, siyasi, ekonomik, sosyal ve psikolojik konularda uluslararası boyutta temel bilgiye sahip olduğunu gösterebilir. |
|
|
X |
|
|
|
4 |
Kendi alanında hangi bilgiyi nerede bulacağını bilir, bağımsız araştırma ve çalışma yapabilir, araştırdığı konu ile ilgili kapsamlı bir rapor hazırlayabilir. |
|
|
|
|
X |
|
5 |
Uluslararası İşletme Yönetimi bilgilerini diğer alanlardan gelen bilgilerle ilişkilendirebilir, bütünleştirerek yorumlayabilir, yeni bilgiler oluşturabilir ve disiplinlerarası etkileşimi anladığını gösterebilir |
|
|
|
|
X |
|
6 |
Uluslararası İşletme Yönetimi ile ilgili proje veya uygulamalı çalışmalarda yürütücü veya takım üyesi olarak üzerine düşen sorumlulukları yerine getirebilir. |
|
|
|
|
X |
|
7 |
Kurum veya örgüt için hedef ve amaç belirleyebilir, bunlara yönelik veya performans iyileştirici proje tasarımı ve planlaması yapabilir. |
|
|
|
|
X |
|
8 |
Uluslararası İşletme Yönetimi’nde edindiği bilgileri eleştirel olarak değerlendirebilir, sahip olduğu bilginin yeterliliğini ve öğrenme gereksinimlerini tespit edebilir, eksikliklerini gidermek için öğrenmesini yönlendirebilir. |
|
|
|
X |
|
|
9 |
Kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin ve sürekli öğrenmenin önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
X |
|
|
10 |
Hızla değişen küresel koşullarda, profesyonel hayatta başarılı olmak için esnek düşünebilmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
X |
|
|
11 |
Uluslararası kurumsal düzeyde, etkin, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde Almanca bilgisine sahip olduğunu gösterebilir |
|
|
|
X |
|
|
12 |
Kendi alanındaki küresel dinamikleri anlayabilecek, takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde Almanca bilgisine sahip olduğunu gösterebilir. |
|
|
|
X |
|
|
13 |
Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, alanındaki veya başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak ve açık ve net bir şekilde Türkçe ve Almanca olarak ifade edebilir, sunabilir, paylaşabilir. |
|
|
|
|
X |
|
14 |
Kültürler ve bireyler arasındaki farklılıkları değerlendirebilir, bu farklılıklara saygı gösterilmesinin önemini anladığını gösterebilir, farklı kültürlerden bireylerin oluşturduğu sosyal veya profesyonel ortamlarda gerekli saygı ve empatiyi göstererek iletişim kurabilir, bu ortamlarda takım çalışmalarına yürütücü veya takım üyesi olarak katkıda bulunabilir |
|
|
X |
|
|
|
15 |
Kendi alanında geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
|
|
|
|
X |
|
16 |
Bireysel ve profesyonel etik kavramları anlar, bu kavramların sosyal ve profesyonel hayattaki uygulamalarını değerlendirebilir, bireyin bu ilkelere uygun davranmasının içinde bulunduğu topluma değer katmak için ne derece önemi olduğunu anladığını gösterebilir. |
|
|
X |
|
|
|
17 |
Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini anladığını gösterebilir. |
|
|
X |
|
|
|
18 |
Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
X |
|
|
|
19 |
Kurumsal sürdürülebilirlik için kalite yönetiminin, iş sağlığı ve güvenliğinin, kurumsal sosyal sorumluluğun, profesyonel ve kültürel saygının ve kurumsal etik prensiplerinin önemini anladığını gösterebilir |
|
|
|
X |
|
|
20 |
Küresel ve toplumsal çerçevedeki temel işletme çözümlerinin özellikle yönetim ve finans sorunlarına katkılarını değerlendirebilir. |
|
|
|
|
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
3 |
3 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
103 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4.12 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |