Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Çağdaş doğu Asya ekonomilerini anlamak
Dersin İçeriği:
Ders anlatımı, sınıf içi testler, vize ve final sınavı
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | |
1) Dünyanın büyük ekonomilerini analiz edebilme ve çok uluslu ve mali firmaların katma değerini ölçebilme yeteneği | 1,2,3 | A, C | |
2) küresel düzenin coğrafi etkilerinin analiz edebilmenin yanı sıra bu düzenin ekonomik ve politika olarak analiz edebilme becerisi; | 1,2,3 | A, C | |
3) hükümet politikalarının dış ticaret üzerindeki etkilerinin doğru bir biçimde araştırılması ve yorumlanması | 1,2,3 | A, C | |
4) Bölgesel ve uluslarası politikalar bazında ülkelerin ekonomik politikalarının değerlendirilmesi | 1,2,3 | A, C | |
|
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Ders kitabı |
2 | 1978 Öncesi Çin Ekonomisi | |
3 | Demografi, Göç ve Kentleşme; Tarım | |
4 | 1978 Sonrası Ekonomik Reform; Kamu İktisadi Kuruluşları | |
5 | Özel Ekonomik Bölgeler; Bölgesel Sorunlar | |
6 | Enerji ve Madencilik; Bankacılık ve Finans | |
7 | İmalat Sanayi ve Otomotiv; Ticaret ve Yatırım | |
8 | Hong Kong, Makao ve Tayvan | |
9 | Japonya’nın Savaş Sonrası Ekonomik Mucizesi | |
10 | Keiretsu, MITI; Korunan Sektörler | |
11 | İstihdam, Ulaşım, Enerji ve Madencilik | |
12 | Elektronik ve Otomotiv Sanayileri | |
13 | Kayıp On Yıllar ve Malvarlığı Üzerindeki Fiyat Balonu; Japonya, Çin | |
14 | Güney Kore Ekonomisi |
Kaynaklar
Ders Notu | Library of Congress Country Studies (China; Japan, Korea) |
Diğer Kaynaklar | Web-Based Article Search |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Vize | 1 | 25 |
Kısa Sınav | 13 | 25 |
Ödev | ||
Toplam | 50 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme hakkında temel terimlere hakim olmak ve bunu kurumlara, iş yönetimine ve uygulamalara yoğunlaşmasını sağlamak. Bu sayede sorunları analiz edip çözüm üretebilmek. | X | |||||
2 | Sosyal davranış, kişilik ve kurum kültürü gibi konuların küresel düzeyde etkisini yorumlayabilmek ve öngörülebilir fırsatların geçerlilik kazanmasını sağlamak. | X | |||||
3 | Öğrenilen bilgileri sahada uygulayabilme ve bunların yetkin bir şekilde kullanılabilirliğini sağlamak. | X | |||||
4 | İşletmelerin ekonomik ve hukuki problemlerini inceleme ve onlara çözüm üretebilmek. | X | |||||
5 | Dış ticaret üzerinde devletin etkisini fırsatlar perspektifinde doğru araştırıp, yorumlayabilmek. | X | |||||
6 | Küresel düzeni, ekonomik ve siyasi açıdan doğru analiz edebilme ve coğrafi özelliklerin etkisini bu perspektiften yorumlayabilmek. | X | |||||
7 | Işletmelerde etik dışı durumlarda sorunu önceden görebilme ve önleme kabiliyetine sahip olmak ile bunu çeşitli işlevsel alanlarda uygulayabilme becerisini kazanmak. | X | |||||
8 | Dünya’nın büyük ekonomilerini analiz edebilme ve küresel mali tablonun şekillenmesinde çok-uluslu ve finans şirketlerinin hangi ölçü ve katma değer ile yer aldığını incelemek. | X | |||||
9 | Uluslararası pazarlara giriş kaidelerini gösterme ve faaliyet alanı dahilinde markalaşma ve iletişim stratejileri geliştirebilme yetisi sağlamak | X | |||||
10 | Yönetim, kontrol ve karar alma yeteneği kazandırma ve bunu sosyal ve mesleki ilişkilerde kullanabilmek | X | |||||
11 | Ülkelerin uluslararası ekonomi politikalarının dış politika ve bölgeler kapsamında değerlendirilmesini sağlamak. | X | |||||
12 | Istatistiki bilgileri öğrenme ve pratike dökme becerisi kazandırma ile bunu projelendirmek | X | |||||
13 | Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamasında toplumsal sorumluluk bilinciyle etik ilkeleri anlayabilme ve uygulayabilmek. | X | |||||
14 | Ürettiği projeleri toplum yararına kullanabilme ve duyarlılıkla paylaşabilmek | X | |||||
15 | Kültürlerarası farklılığın Uluslararası ticarette meydana getirdiği ötekileştirme üzerinde stratejik karar alabilme ve uygulayabilmek | X | |||||
16 | Uluslararası ilişkiler bağlamında Türkiye'nin dış siyasetini analiz edebilme ve katma değer sağlayabilmek. Bu bağlamda uluslararası ve uluslar üstü kurumların politikalarını yorumlayabilmek | X | |||||
17 | Öğrenilen bilgilerin bilgisayar ortamında uygulama ortamı verilerek bunların fonksiyonel değerlerini görebilme ve analiz edebilme becerisini sağlamak | X | |||||
18 | Ulusal ve uluslararası pazara hâkim olma ve tüketicinin pazar değerlendirmesi üzerindeki etkisi analiz etme becerisi sağlamak. Doğru tüketici tercihlerini belirleyebilmek. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | |||
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
Hiçbiri