Bu dersin amacı tüketici davranışlarının analiz edilmesidir. Bu çerçevede tüketici karar verme süreci ve tüketicilerin sosyoloji, ekonomi, psikoloji gibi diğer disiplinderin yanısıra medyadan etkilemesi de ele alınacaktır.
Maslov’ un ihtiyaç piramidi teorisinden hareketle, tüketici davranışlarının şekillenme, belirlenme ve karar aşaması sürecini takiben tüketim, tüketim sonrası ve/veya stoklanma aşaması ve akabinde tüketim değerlendirmesi aşamalarının ele alınması.
Tüketici davranış modelleri bağlamında tüketici motivasyonunun incelenerek psikolojik, sosyolojik, kültürel ve alt-kültürel etkenlerinin ele alınması.
Tüketici davranış modelleri bağlamında algı biçimleri ve pazarlamaya yönelik algı yönetimi tekniklerinin incelenmesi.
Tüketici öğrenme modellerinin ele alınması.
Global, yerel ve kültürlerarası tüketici davranış modellerinin incelenmesi
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1. Tüketici davranışlarını tanımlayıp pazarlama ile ilişkisini açıklama . |
1,5 |
1,2,3 |
A,C |
2. Hedef Pazar Bölümlendirebilme |
16,18 |
1,2,3 |
A,C |
3. Tüketici davranışlarında pazarlamanın rolünü açıklayabilme
|
10,14 |
1,2,3 |
A,C |
4. Tüketicilerin tutum, davranış ve algılarına göre pazarlama stratejilerini kullanabilme
|
2,13 |
1,2,3 |
A,C |
5. Tüketicilerin tutum, davranış ve algılarına göre pazarlama stratejilerini kullanabilme
|
2,20 |
1,2,3 |
A,C |
6. Tüketicilerin tutum, davranış ve algılarına göre pazarlama stratejilerini kullanabilme
|
8 |
1,2,3 |
A,C |
7. Tüketim odaklılığın topluma yarar ve zararlarını açıklayabilme
|
14 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Tüketici davranışlarına giriş ve pazarlama stratejisi |
|
2 |
Tüketici analizi |
|
3 |
Duygu ve Bilişe giriş |
|
4 |
Tüketicilerin ürün bilgisi ve katılım |
|
5 |
Tüketicilerde karar verme |
|
6 |
Davranışa giriş |
|
7 |
ARA SINAV |
|
8 |
Tüketici davranışlarını etkileme |
|
9 |
Çevreye giriş |
|
10 |
Kültürel ve kültürlerarası etkiler |
|
11 |
Pazar bölümlendirme ve ürün konumlandırma |
|
12 |
Tüketici davranışları ve tutundurma stratejisi |
|
13 |
Tüketici davranışları e-ticaret ve kanal stratejisi |
|
14 |
Vaka Çalışması |
|
15 |
Vaka Çalışması |
|
16 |
Final Sınavı |
|
Kaynaklar
Kaynaklar |
Konsumenten verstehen – Marketingmaßnahmen gestaltenAutoren: Hoffmann, Stefan, Akbar, PayamConsumer Behavior: Global Edition, 10/E, Michael Solomon, Pearson Higher Education |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Skriptler ve vaka çalışmaları |
Ödevler | Sınıf İçinde Sunum / Jüri Önünde Sunum |
Sınavlar | Yazılı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
2 |
50 |
Ödev |
1 |
10 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında, bilim, kurum ve toplum etiğine uygun şekilde araştırma ve çalışmalar yapar ve bulgularını tarafsız ve eleştirel bir üslupla raporlar. |
|
|
|
|
X |
|
2 |
İşletme alanında karşısına çıkan problemleri çözümlemede alana uygun yazılımları kullanabilir ve yeni çözüm yöntemlerine ve yazılımlara adaptasyon becerisi yüksektir. |
|
|
|
|
X |
|
3 |
Eleştirel bir bakış açısıyla problemleri saptar ve etkili çözümler önermek suretiyle içinde bulunduğu örgütü ileriye taşıyacak hedefleri belirleyecek yöneticilik ve liderlik özelliklerine sahiptir. |
|
|
|
X |
|
|
4 |
Ulusal ve uluslararası projelerde aktif rol alır, projenin iç ve dış paydaşları arasındaki ilişkileri ve dinamikleri doğru analiz eder ve etkin dil becerileriyle tüm paydaşları yönlendirir ve motive eder. |
|
|
|
X |
|
|
5 |
İçinde bulunduğu örgütün tüm paydaşlarıyla hem sözlü hem de yazılı olarak doğru iletişim ve bilgi aktarımını gerçekleştirecek ve yönetebilecek iletişim becerilerine sahiptir. |
|
|
|
X |
|
|
6 |
İşletmenin tüm temel alanlarında kazandığı ileri düzey bilgileri analiz, problem çözme ve yenilikleri teşvik etme amacıyla doğru şekilde kullanır. |
|
|
|
X |
|
|
7 |
Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinciyle kendini sürekli geliştirir ve edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
|
X |
|
|
|
8 |
Örgüt hedefleri doğrultusunda alınacak kararlarda, kazandığı öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi sayesinde aktif rol alır. |
|
|
|
|
X |
|
9 |
İçinde bulunduğu tüm faaliyetlerde etik değerlere bağlı ve toplumsal ve evrensel değerlerden şaşmadan, sahip olduğu bilgileri, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır. |
|
|
|
|
X |
|
10 |
İşletme yönetiminin disiplinler arası yapısına ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair teorik ve pratik bilgisi üst düzeydedir. |
|
|
|
|
X |
|
11 |
İşletme alanında karşılaştığı problemlere, farklı paydaşların açısından ve geniş bir perspektifle yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı en üst düzeyde gözetir ve bunu, bakış açısını sürekli geliştirmek için bir fırsat olarak değerlendirir. |
|
|
|
|
X |
|
12 | Kendi alanındaki küresel dinamikleri anlayabilecek, takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde Almanca bilgisine sahip olduğunu gösterebilir. | X | |||||
13 | Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, alanındaki veya başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak ve açık ve net bir şekilde Türkçe ve Almanca olarak ifade edebilir, sunabilir, paylaşabilir. | X | |||||
14 | Kültürler ve bireyler arasındaki farklılıkları değerlendirebilir, bu farklılıklara saygı gösterilmesinin önemini anladığını gösterebilir, farklı kültürlerden bireylerin oluşturduğu sosyal veya profesyonel ortamlarda gerekli saygı ve empatiyi göstererek iletişim kurabilir, bu ortamlarda takım çalışmalarına yürütücü veya takım üyesi olarak katkıda bulunabilir | X | |||||
15 | Kendi alanında geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | X | |||||
16 | Bireysel ve profesyonel etik kavramları anlar, bu kavramların sosyal ve profesyonel hayattaki uygulamalarını değerlendirebilir, bireyin bu ilkelere uygun davranmasının içinde bulunduğu topluma değer katmak için ne derece önemi olduğunu anladığını gösterebilir. | X | |||||
17 | Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini anladığını gösterebilir. | X | |||||
18 | Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. | X | |||||
19 | Kurumsal sürdürülebilirlik için kalite yönetiminin, iş sağlığı ve güvenliğinin, kurumsal sosyal sorumluluğun, profesyonel ve kültürel saygının ve kurumsal etik prensiplerinin önemini anladığını gösterebilir. | X | |||||
20 | Küresel ve toplumsal çerçevedeki temel işletme çözümlerinin özellikle yönetim ve finans sorunlarına katkılarını değerlendirebilir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
4 |
64 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Ödev |
1 |
3 |
3 |
Final |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
128 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5.12 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |