Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
MAN 442
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
Almanca
Dersin Amacı: 

Dijital çağın gerektirdiği yönetimsel ve organizasyonel yetkinliklerin dijital teknolojilerin kullanımı ile birlikte şirketlere sağladığı katma değerin bütünsel bir bakış açısıyla incelenmesi amaçlanmaktadır. VUCA dünyasında şirketlerin rekabet edebilirliklerine katkıda bulunan sosyal medya araçlarının öneminin de farklı açılardan değerlendirilmesi hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği: 

Dijital dönüşümün önemi, dijital çağda yönetimin değişen boyutu ve önemi, dijital liderlik, dijital teknolojiler, dijital olgunluk, sosyal medya, VUCA dünyası, şirket uygulamaları.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav B: Ödev C: Grup Çalışması (Sunum)

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenim Çıktısı

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Dijital dönüşümün çok boyutluluğunu kavrama

4,5                              

 

 

1,2,3

A,C

2) Dijital olgunluk analizin önemini ve analiz yöntemlerini öğrenme, uygulama

1,3,19

 

 

1,2,3

A,C

3) Dijital teknolojilerinin çeşitliliğini ve uygulama alanlarını öğrenme

10,13

 

 

1,2,3

A,C

4) Sosyal medya araçlarının faydalarını kavrama ve uygulama örneklerini geliştirme

5,7

 

 

1,2,3

A,C

5) Dijital yönetimin şirketlere sağladığı katma değeri kavrama, şirket faaliyetlerine bütünsel bakış sağlayabilme

6,9

 

 

1,2,3

A,C

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

1

Giriş: Dijital çağdaki güncel gelişmeler ve temel kavramlar

2

VUCA dünyasının beklentileri, şirketler için yeni meydan okumalar, başarılı şirket hikayeleri

3

Dijital dönüşüm kavramı, dijital liderlik

4

Dijital teknolojilerin çeşitliliği ve şirket örnekleri

5

Sosyal medya araçları

6

Dijital strateji kavramı, çeşitlilikleri, önemi

7

ARA SINAV

8

Dijital dönüşüm: Teknolojik ve stratejik boyutu - Dijital olgunluk

9

Dijital yönetim - yeni nesil şirket yönetimi

10

Dijital strateji uygulama örnekleri

11

Dijital medya stratejisi

12

Dijital pazarlamanın kapsamı ve uygulama örnekleri

13

Dijital pazarlamada sosyal medya

14

Grup sunumları ve tartışmalar: Gruplar tarafından geliştirilen sosyal medya bağlantılı dijital yönetim çalışmaları

15

Grup sunumları ve tartışmalar: Gruplar tarafından geliştirilen sosyal medya bağlantılı dijital yönetim çalışmaları

16

FİNAL SINAV

 

Kaynaklar

Ders Notu : Sunumlar

Ek Kaynaklar: Makaleler,  Araştırma raporları,  e-kitap

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

Sunumlar, makale, rapor ve e-kitap paylaşımı

Ödevler

Daha önce belirlenmiş konular doğrultusunda bireysel araştırma yapılarak her öğrenci ev ödevini teslim edecektir. Ayrıca belirlenmiş konu bazında grup olarak sosyal medya bağlantılı uygulama örneği geliştirilecek, yönetilecek ve grup olarak sunulacak

Sınavlar

Ara Sınav, Final Sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

30

Bireysel Ev Ödevi

1

10

Grup Çalışması

1

20

Final Sınav

1

40

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Uluslararası İşletme Yönetimi temel bilgilerini, kuramsal ve uygulamalı olarak, özellikle küresel ölçekte faaliyet gösteren işletmelerin problemlerini belirleme, modelleme ve çözüm yolları getirmede kullanabilir.

 

 

 

X

 

2

Uluslararası İşletme Yönetimi ile ilgili çağdaş kavram, teori ve modelleri, alan bilgisini sürekli geliştirmek için gerekli kaynaklara nasıl ulaşacağını ve alanının tarihsel gelişimini bilir, alanı ile ilgili konularda problem çözmek, analiz ve araştırma yapmak için alana özgü araştırma yöntemlerini kullanabilir.

 

 

 

X

 

3

Uluslararası İşletme Yönetimini çevreleyen hukuki, siyasi, ekonomik, sosyal ve psikolojik konularda uluslararası boyutta temel bilgiye sahip olduğunu gösterebilir. 

 

X

 

 

 

4

Kendi alanında hangi bilgiyi nerede bulacağını bilir, bağımsız araştırma ve çalışma yapabilir, araştırdığı konu ile ilgili kapsamlı bir rapor hazırlayabilir.

 

 

 

 

X

5

Uluslararası İşletme Yönetimi bilgilerini diğer alanlardan gelen bilgilerle ilişkilendirebilir, bütünleştirerek yorumlayabilir, yeni bilgiler oluşturabilir ve disiplinlerarası etkileşimi anladığını gösterebilir

 

 

 

X

 

6

Uluslararası İşletme Yönetimi ile ilgili proje veya uygulamalı çalışmalarda yürütücü veya takım üyesi olarak üzerine düşen sorumlulukları yerine getirebilir.

 

 

 

X

 

7

Kurum veya örgüt için hedef ve amaç belirleyebilir, bunlara yönelik veya performans iyileştirici proje tasarımı ve planlaması yapabilir.

 

 

X

 

 

8

Uluslararası İşletme Yönetimi’nde edindiği bilgileri eleştirel olarak değerlendirebilir, sahip olduğu bilginin yeterliliğini ve öğrenme gereksinimlerini tespit edebilir, eksikliklerini gidermek için öğrenmesini yönlendirebilir.

 

 

 

X

 

9

Kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin ve sürekli öğrenmenin önemini anladığını gösterebilir.

 

 

 

X

 

10

Hızla değişen küresel koşullarda, profesyonel hayatta başarılı olmak için esnek düşünebilmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir.

 

 

 

 

X

11

Uluslararası kurumsal düzeyde, etkin, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde Almanca bilgisine sahip olduğunu gösterebilir

 

 

 

X

 

12

Kendi alanındaki küresel dinamikleri anlayabilecek, takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde Almanca bilgisine sahip olduğunu gösterebilir.

 

 

 

X

 

13

Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, alanındaki veya başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak ve açık ve net bir şekilde Türkçe ve Almanca olarak ifade edebilir, sunabilir, paylaşabilir.

 

 

 

X

 

14

Kültürler ve bireyler arasındaki farklılıkları değerlendirebilir, bu farklılıklara saygı gösterilmesinin önemini anladığını gösterebilir, farklı kültürlerden bireylerin oluşturduğu sosyal veya profesyonel ortamlarda gerekli saygı ve empatiyi göstererek iletişim kurabilir, bu ortamlarda takım çalışmalarına yürütücü veya takım üyesi olarak katkıda bulunabilir

 

 

 

 

X

15

Kendi alanında geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir.

 

 

X

 

 

16

Bireysel ve profesyonel etik kavramları anlar, bu kavramların sosyal ve profesyonel hayattaki uygulamalarını değerlendirebilir, bireyin bu ilkelere uygun davranmasının içinde bulunduğu topluma değer katmak için ne derece önemi olduğunu anladığını gösterebilir.

 

 

 

X

 

17

Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini anladığını gösterebilir.

 

 

 

X

 

18

Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir.

 

 

 

X

 

19

Kurumsal sürdürülebilirlik için kalite yönetiminin, iş sağlığı ve güvenliğinin, kurumsal sosyal sorumluluğun, profesyonel ve kültürel saygının ve kurumsal etik prensiplerinin önemini anladığını gösterebilir

 

 

X

 

 

20

Küresel ve toplumsal çerçevedeki temel işletme çözümlerinin özellikle yönetim ve finans sorunlarına katkılarını değerlendirebilir.

 

 

 

X

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati)

16

3

48

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

16

3

48

Ara Sınav

1

6

6

Grup Çalışması

1

8

8

Ödev

1

4

4

Final

1

10

10

Toplam İş Yükü

 

 

124

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

4.96

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5

 
Hiçbiri