Bu dersin temel amacı, fikrin ortaya atıldığı andan itibaren ticarileşmesine kadar geçen sürecin girişimcilik çerçevesinde nasıl ele alındığını gösterebilmektedir. Dersi alan öğrencilerin gerçek zamanlı olarak iş fikirlerini hayata geçirmelerini kolaylaştırmak ve bu doğrultuda girişimcilik ekosistemini tanımaları hedeflenmektedir. Bunun yanında Türkiye özelinde ve Dünya genelinde iyi uygulama örnekleri ile bu sürecin daha iyi anlaşılması ve zihinlerde canlandırılması da dersin amacı kapsamında değerlendirilebilir.
Dersin içeriği fırsatları tanıma ve fikir geliştirme, fizibilite analizi, iş planı yazma, iş modeli geliştirme, sektör ve rakip analizi, finansal kaynak bulma, pazar seçimi ve konumlandırma, entellektüel sermaye, büyüme stratejileri ve şube açma gibi konulardan oluşmaktadır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenciler girişimciliğin günümüz dünyası için önemini kavrayacak; ve neden dünyada bu kadar desteklenen bir olgu olduğunu sorgulayacaklardır |
1,5,7,8,16 |
1,2,3 |
A,B,C |
2) Öğrenciler yeni bir girişimin yaratılma sürecini gözlemleyerek, bu süreçte fırsatların nasıl keşfedildiğini idrak edeceklerdir |
2,4,6,11,12 |
1,2,3 |
A,B,C |
3) Öğrenciler iş modeli kanvasını tüm bileşenleri ile analiz edebilecek ve her bir bileşene dair öneriler geliştirebileceklerdir. |
10,18,19,20 |
1,2,3 |
A,B,C |
4) Öğrenciler etkili ve akılcı iş planı hazırlayarak, bunun önemli bir iletişim aracı olduğunun farkına varacaklardır.
|
3,9,13,15 |
1,2,3 |
A,B,C |
5) Öğrenciler herhangi bir (yeni) fikrin hayata geçirilmeden önce yapılması gerekli fizibilite analizlerini yürütüp, raporlayabileceklerdir.
|
5,7,9,19 |
1,2,3 |
A,B,C |
6) Öğrenciler ticari anlamda yürütülen girişimcilik faaliyetlerinin yanı sıra, sosyal etki odaklı girişimlerin günümüzdeki önemini değerlendirerek, sosyal girişimciliği topluma olan katma değeri ölçüsünde önemini yorumlayabileceklerdir. |
8,9,17,20 |
1,2,3 |
A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
|
1 |
Girişimciliğe Giriş |
|
2 |
Fırsatları Tanıma ve Fikir Geliştirme |
|
3 |
Fizibilite Analizi |
|
4 |
İş Planı Yazma |
|
5 |
İş Modeli Geliştirme I |
|
6 |
İş Modeli Geliştirme II |
|
7 |
Vize Sınavı |
|
8 |
Sektör ve Rakip Analizi |
|
9 |
Finansal Kaynak Bulma |
|
10 |
Pazar Seçimi ve Konumlandırma |
|
11 |
Entellektüel Sermaye |
|
12 |
Büyüme Stratejileri |
|
13 |
Şube Açma |
|
14 |
Vaka Çalışması |
|
15 |
Vaka Çalışması |
|
16 |
Final |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar:
Entrepreneurship: Successfully Launchin New Ventures, Barringer, B.R & Ireland, R.D. Pearson |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Ders Notları ve Vaka Çalışmaları |
|
Vaka Çalışması |
|
Ara Sınav, Final Sınavı |
|
Değerlendirme Sistemi
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Uluslararası İşletme Yönetimi temel bilgilerini, kuramsal ve uygulamalı olarak, özellikle küresel ölçekte faaliyet gösteren işletmelerin problemlerini belirleme, modelleme ve çözüm yolları getirmede kullanabilir. |
|
|
|
|
X |
2 |
Uluslararası İşletme Yönetimi ile ilgili çağdaş kavram, teori ve modelleri, alan bilgisini sürekli geliştirmek için gerekli kaynaklara nasıl ulaşacağını ve alanının tarihsel gelişimini bilir, alanı ile ilgili konularda problem çözmek, analiz ve araştırma yapmak için alana özgü araştırma yöntemlerini kullanabilir. |
|
|
X |
|
|
3 |
Uluslararası İşletme Yönetimini çevreleyen hukuki, siyasi, ekonomik, sosyal ve psikolojik konularda uluslararası boyutta temel bilgiye sahip olduğunu gösterebilir. |
|
|
|
X |
|
4 |
Kendi alanında hangi bilgiyi nerede bulacağını bilir, bağımsız araştırma ve çalışma yapabilir, araştırdığı konu ile ilgili kapsamlı bir rapor hazırlayabilir. |
|
|
|
|
X |
5 |
Uluslararası İşletme Yönetimi bilgilerini diğer alanlardan gelen bilgilerle ilişkilendirebilir, bütünleştirerek yorumlayabilir, yeni bilgiler oluşturabilir ve disiplinlerarası etkileşimi anladığını gösterebilir |
|
|
|
|
X |
6 |
Uluslararası İşletme Yönetimi ile ilgili proje veya uygulamalı çalışmalarda yürütücü veya takım üyesi olarak üzerine düşen sorumlulukları yerine getirebilir. |
|
|
|
X |
|
7 |
Kurum veya örgüt için hedef ve amaç belirleyebilir, bunlara yönelik veya performans iyileştirici proje tasarımı ve planlaması yapabilir. |
|
|
|
|
X |
8 |
Uluslararası İşletme Yönetimi’nde edindiği bilgileri eleştirel olarak değerlendirebilir, sahip olduğu bilginin yeterliliğini ve öğrenme gereksinimlerini tespit edebilir, eksikliklerini gidermek için öğrenmesini yönlendirebilir. |
|
|
|
|
X |
9 |
Kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin ve sürekli öğrenmenin önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
X |
10 |
Hızla değişen küresel koşullarda, profesyonel hayatta başarılı olmak için esnek düşünebilmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
X |
11 |
Uluslararası kurumsal düzeyde, etkin, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde Almanca bilgisine sahip olduğunu gösterebilir |
|
|
|
X |
|
12 |
Kendi alanındaki küresel dinamikleri anlayabilecek, takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde Almanca bilgisine sahip olduğunu gösterebilir. |
|
|
X |
|
|
13 |
Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, alanındaki veya başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak ve açık ve net bir şekilde Türkçe ve Almanca olarak ifade edebilir, sunabilir, paylaşabilir. |
|
|
|
X |
|
14 |
Kültürler ve bireyler arasındaki farklılıkları değerlendirebilir, bu farklılıklara saygı gösterilmesinin önemini anladığını gösterebilir, farklı kültürlerden bireylerin oluşturduğu sosyal veya profesyonel ortamlarda gerekli saygı ve empatiyi göstererek iletişim kurabilir, bu ortamlarda takım çalışmalarına yürütücü veya takım üyesi olarak katkıda bulunabilir |
|
|
|
|
X |
15 |
Kendi alanında geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
|
|
X |
|
|
16 |
Bireysel ve profesyonel etik kavramları anlar, bu kavramların sosyal ve profesyonel hayattaki uygulamlarını değerlendirebilir, bireyin bu ilkelere uygun davranmasının içinde bulunduğu topluma değer katmak için ne derece önemi olduğunu anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
X |
17 |
Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
X |
18 |
Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
X |
|
19 |
Kurumsal sürdürülebilirlik için kalite yönetiminin, iş sağlığı ve güvenliğinin, kurumsal sosyal sorumluluğun, profesyonel ve kültürel saygının ve kurumsal etik prensiplerinin önemini anladığını gösterebilir
|
|
|
|
|
X |
20 |
Küresel ve toplumsal çerçevedeki temel işletme çözümlerinin özellikle yönetim ve finans sorunlarına katkılarını değerlendirebilir. |
|
|
|
X |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
70 |
Kısa Sınav |
|
|
Ödev |
3 |
30 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Ödev |
3 |
5 |
15 |
Final |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
124 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4.96 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |