Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
Man 344
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
Almanca
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı öğrencilerin örgütsel davranış teorileri hakkında kavramsal bir anlayış geliştirmesine yardımcı olmak ve bu fikirleri ve teorileri uygulamaya koyma becerilerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği: 

Konular arasında, bunlarla sınırlı olmamakla birlikte iş yerinde davranış, kişilik, kurumsal aidiyet, örgütsel vatandaşlık, motivasyon, takım dinamikleri gibi konular yer alır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Film Gösterimi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenim Çıktısı

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Örgütsel davranışı kavrayabilme ve anlayabilme

1,12

1,2,3,4

A,C

2) Örgütsel davranışın bireyler, gruplar ve kuruluşlar üzerindeki katkılarını anlayabilmek ve uygulama becerilerini geliştirmek

2,20

1,2,3

A,C

3) Kendini ifade edebilmek, etkili iletişim becerilerine sahip olabilmek

5

 

 

4) Örgütsel davranışla ilgili konularda yorum yapabilmek ve tartışma yapabilmek

7,20

1,2,3,4

A,C

5) Organizasyonlarda insan kaynaklı sorunlara çözüm bulabilme

10,13

1,2,3

A,C

6) Ekip üyesi olarak gerekli bir rolü üstlenebilme becerisine sahip olmak

1,2,20

1,2,3

A,C

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Konular

Ön Hazırlık

Örgütsel Davranışa Giriş

 

Bireysel Davranışın psikolojik yönü, algılama, öğrenme, tutumlar, kişilik

 

Organizasyonlarda İletişim

 

Etkili Sunum ve İletişim

 

Organizasyonlarda Grup ve Ekip (Takım) Çalışmaları

 

Dikey Limit (Film Gösterimi)

 

ARA SINAV

 

Çalışma Ortamında Motivasyon

 

Organizasyonlarda Yöneticilik, Liderlik ve Liderlik Yaklaşımları

 

Liderlik Yaklaşımları

 

Liderlik Yaklaşımları

 

Örgüt Kültürü ve İlgili Yaklaşımlar

 

Organizasyonlarda Stres ve Stres Yönetimi

 

Organizasyonlarda Çatışma ve Çatışma Yönetimi

 

Das Experiment (Film Gösterimi)

 

Final Sınavı

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

Robbins, S. P., Judge, T. A. Çeviri Erdem, İ. (2013). Örgütsel Davranış. Pearson- Nobel Yayınları.

Diğer Kaynaklar

Richard J. Gerrig ve Philip Zimbardo. Psikoloji ve Yaşam Nobel Yayınları-Çeviri Dr. Gamze Sert.

 

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Skriptler ve film gösterimleri

Ev Ödevleri

 

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

70

Kısa Sınav

1

10

Ödev

1

20

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

60

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

40

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Uluslararası İşletme Yönetimi temel bilgilerini, kuramsal ve uygulamalı olarak, özellikle küresel ölçekte faaliyet gösteren işletmelerin problemlerini belirleme, modelleme ve çözüm yolları getirmede kullanabilir.

 

 

 

 

X

2

Kendi alanında hangi bilgiyi nerede bulacağını bilir, bağımsız araştırma ve çalışma yapabilir, araştırdığı konu ile ilgili kapsamlı bir rapor hazırlayabilir.

 

 

 

 

X

3

Uluslararası İşletme Yönetimi bilgilerini diğer alanlardan gelen bilgilerle ilişkilendirebilir, bütünleştirerek yorumlayabilir, yeni bilgiler oluşturabilir ve disiplinlerarası etkileşimi anladığını gösterebilir

 

 

 

 

X

4

Kurum veya örgüt için hedef ve amaç belirleyebilir, bunlara yönelik veya performans iyileştirici proje tasarımı ve planlaması yapabilir.

 

 

 

 

X

5

Kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin ve sürekli öğrenmenin önemini anladığını gösterebilir.

 

 

 

 

X

6

Hızla değişen küresel koşullarda, profesyonel hayatta başarılı olmak için esnek düşünebilmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir.

 

 

 

 

X

7

Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, alanındaki veya başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak ve açık ve net bir şekilde Türkçe ve Almanca olarak ifade edebilir, sunabilir, paylaşabilir.

 

 

 

 

X

8

Kültürler ve bireyler arasındaki farklılıkları değerlendirebilir, bu farklılıklara saygı gösterilmesinin önemini anladığını gösterebilir, farklı kültürlerden bireylerin oluşturduğu sosyal veya profesyonel ortamlarda gerekli saygı ve empatiyi göstererek iletişim kurabilir, bu ortamlarda takım çalışmalarına yürütücü veya takım üyesi olarak katkıda bulunabilir

 

 

 

 

X

9

Kendi alanında geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir.

X

 

 

 

 

10

Bireysel ve profesyonel etik ve sosyal sorumluluk kavramlarını anlar, bu kavramların sosyal ve profesyonel hayattaki uygulamalarını değerlendirebilir, bireyin bu ilkelere uygun davranmasının içinde bulunduğu topluma değer katmak için ne derece önemi olduğunu anladığını gösterebilir.

 

 

 

 

X

11

Kurumsal sürdürülebilirlik için kalite yönetiminin, iş sağlığı ve güvenliğinin, kurumsal sosyal sorumluluğun, profesyonel ve kültürel saygının ve kurumsal etik prensiplerinin önemini anladığını gösterebilir

 

 

 

 

X

12

Küresel ve toplumsal çerçevedeki temel işletme çözümlerinin özellikle yönetim ve finans sorunlarına katkılarını değerlendirebilir.

 

 

 

 

X

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati)

16

3

48

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

16

3

48

Ara Sınav

1

3

3

Kısa Sınav

2

6

12

Ödev

1

3

3

Final

1

10

10

Toplam İş Yükü

 

 

124

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

4.96

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5

 
Hiçbiri