Bu dersin amacı öğrencilerin örgütsel davranış teorileri hakkında kavramsal bir anlayış geliştirmesine yardımcı olmak ve bu fikirleri ve teorileri uygulamaya koyma becerilerini sağlamaktır.
Konular arasında, bunlarla sınırlı olmamakla birlikte iş yerinde davranış, kişilik, kurumsal aidiyet, örgütsel vatandaşlık, motivasyon, takım dinamikleri gibi konular yer alır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenim Çıktısı |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Örgütsel davranışı kavrayabilme ve anlayabilme |
1,12 |
1,2,3,4 |
A,C |
2) Örgütsel davranışın bireyler, gruplar ve kuruluşlar üzerindeki katkılarını anlayabilmek ve uygulama becerilerini geliştirmek |
2,20 |
1,2,3 |
A,C |
3) Kendini ifade edebilmek, etkili iletişim becerilerine sahip olabilmek |
5 |
|
|
4) Örgütsel davranışla ilgili konularda yorum yapabilmek ve tartışma yapabilmek |
7,20 |
1,2,3,4 |
A,C |
5) Organizasyonlarda insan kaynaklı sorunlara çözüm bulabilme |
10,13 |
1,2,3 |
A,C |
6) Ekip üyesi olarak gerekli bir rolü üstlenebilme becerisine sahip olmak |
1,2,20 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Konular |
Ön Hazırlık |
|
Örgütsel Davranışa Giriş |
|
|
Bireysel Davranışın psikolojik yönü, algılama, öğrenme, tutumlar, kişilik |
|
|
Organizasyonlarda İletişim |
|
|
Etkili Sunum ve İletişim |
|
|
Organizasyonlarda Grup ve Ekip (Takım) Çalışmaları |
|
|
Dikey Limit (Film Gösterimi) |
|
|
ARA SINAV |
|
|
Çalışma Ortamında Motivasyon |
|
|
Organizasyonlarda Yöneticilik, Liderlik ve Liderlik Yaklaşımları |
|
|
Liderlik Yaklaşımları |
|
|
Liderlik Yaklaşımları |
|
|
Örgüt Kültürü ve İlgili Yaklaşımlar |
|
|
Organizasyonlarda Stres ve Stres Yönetimi |
|
|
Organizasyonlarda Çatışma ve Çatışma Yönetimi |
|
|
Das Experiment (Film Gösterimi) |
|
|
Final Sınavı |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Robbins, S. P., Judge, T. A. Çeviri Erdem, İ. (2013). Örgütsel Davranış. Pearson- Nobel Yayınları. |
Diğer Kaynaklar |
Richard J. Gerrig ve Philip Zimbardo. Psikoloji ve Yaşam Nobel Yayınları-Çeviri Dr. Gamze Sert. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Skriptler ve film gösterimleri |
|
Ev Ödevleri |
|
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
70 |
Kısa Sınav |
1 |
10 |
Ödev |
1 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Uluslararası İşletme Yönetimi temel bilgilerini, kuramsal ve uygulamalı olarak, özellikle küresel ölçekte faaliyet gösteren işletmelerin problemlerini belirleme, modelleme ve çözüm yolları getirmede kullanabilir. |
|
|
|
|
X |
|
2 |
Kendi alanında hangi bilgiyi nerede bulacağını bilir, bağımsız araştırma ve çalışma yapabilir, araştırdığı konu ile ilgili kapsamlı bir rapor hazırlayabilir. |
|
|
|
|
X |
|
3 |
Uluslararası İşletme Yönetimi bilgilerini diğer alanlardan gelen bilgilerle ilişkilendirebilir, bütünleştirerek yorumlayabilir, yeni bilgiler oluşturabilir ve disiplinlerarası etkileşimi anladığını gösterebilir |
|
|
|
|
X |
|
4 |
Kurum veya örgüt için hedef ve amaç belirleyebilir, bunlara yönelik veya performans iyileştirici proje tasarımı ve planlaması yapabilir. |
|
|
|
|
X |
|
5 |
Kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin ve sürekli öğrenmenin önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
X |
|
6 |
Hızla değişen küresel koşullarda, profesyonel hayatta başarılı olmak için esnek düşünebilmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
X |
|
7 |
Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, alanındaki veya başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak ve açık ve net bir şekilde Türkçe ve Almanca olarak ifade edebilir, sunabilir, paylaşabilir. |
|
|
|
|
X |
|
8 |
Kültürler ve bireyler arasındaki farklılıkları değerlendirebilir, bu farklılıklara saygı gösterilmesinin önemini anladığını gösterebilir, farklı kültürlerden bireylerin oluşturduğu sosyal veya profesyonel ortamlarda gerekli saygı ve empatiyi göstererek iletişim kurabilir, bu ortamlarda takım çalışmalarına yürütücü veya takım üyesi olarak katkıda bulunabilir |
|
|
|
|
X |
|
9 |
Kendi alanında geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
X |
|
|
|
|
|
10 |
Bireysel ve profesyonel etik ve sosyal sorumluluk kavramlarını anlar, bu kavramların sosyal ve profesyonel hayattaki uygulamalarını değerlendirebilir, bireyin bu ilkelere uygun davranmasının içinde bulunduğu topluma değer katmak için ne derece önemi olduğunu anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
X |
|
11 |
Kurumsal sürdürülebilirlik için kalite yönetiminin, iş sağlığı ve güvenliğinin, kurumsal sosyal sorumluluğun, profesyonel ve kültürel saygının ve kurumsal etik prensiplerinin önemini anladığını gösterebilir |
|
|
|
|
X |
|
12 |
Küresel ve toplumsal çerçevedeki temel işletme çözümlerinin özellikle yönetim ve finans sorunlarına katkılarını değerlendirebilir. |
|
|
|
|
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
2 |
6 |
12 |
Ödev |
1 |
3 |
3 |
Final |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
124 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4.96 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |