Bu dersin amacı, güncel yönetim paradigmaları çerçevesinde aile şirketlerinin uzun ömürlü olmalarını sağlayacak bilgi, birikim ve donanımı öğrencilere aktarmaktır.
Konular arasında, bunlarla sınırlı olmamakla birlikte , aile şirketlerinin güçlü ve zayıf yönleri, aile şirketlerinde kurumsallaşma, aile şirketi çatışmalarını yönetme, halefiyet yönetimi, aile anayasası hazırlama, profesyonelleşme, stratejik planlama yer alır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenim Çıktısı |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Vaka yöntemi (hem yazılı hem sözlü sunum) ve sınıf projeleri ve tartışma yoluyla sözlü ve yazılı iletişim becerilerinin geliştirilmesi. |
1,12 |
1,2,3,4 |
A,C |
2) Eleştirel / Analitik becerileri, tavsiyelerin sistematik olarak geliştirilmesinin yanı sıra, etkili aile şirketleri yönetiminde yer alan birçok gereksinimin belirlenmesi ve analiz edilmesi. |
2,20 |
1,2,3 |
A,C |
3) Aile şirketlerinin refahını etkileyen hem yerel hem de küresel güçlerin analiz edilmesi. |
5 |
|
|
4) Aile şirketlerinin sürdürülebilirliğine olumlu etki eden faktörlerin belirlenmesi. |
7,20 |
1,2,3,4 |
A,C |
5) Öğrencilerin aile şirketlerinin Türkiye ve küresel ekonomilerdeki rollerini anlamalarını sağlamak. |
10,13 |
1,2,3,4 |
A,C |
6) Öğrencilere, aile şirketlerinin performansını ve sürdürülebilirliğini iyileştirmek için gerekli faktörleri tanıtmak. |
1,2,20 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Konular |
Ön Hazırlık |
|
Aile işletmeleri yönetiminde temel kavramlar ve prensipler |
|
|
Dünya’ da ve Türkiye’ de aile işletmeleri türleri |
|
|
Aile işletmelerinde yönetim |
|
|
Aile İşletmelerinde çatışma ve yönetimi |
|
|
Aile şirketlerinde kuşak farkları |
|
|
Kardeşlerin Düellosu Adidas Puma’ ya Karşı (Film Gösterimi) |
|
|
ARA SINAV |
|
|
Aile şirketlerinde profesyonelleşme |
|
|
Aile şirketlerinde kurumsallaşma ve etkileri |
|
|
Aile anayasası hazırlanması |
|
|
Aile konseyi ve aile meclisi |
|
|
Aile şirketlerinde büyümenin yönetilmesi |
|
|
Aile şirketlerinde uluslararasılaşması |
|
|
Vaka Çalışmaları |
|
|
Vaka Çalışmaları |
|
|
Final Sınavı |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Skriptler ve vaka çalışmaları |
|
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
70 |
Kısa Sınav |
1 |
10 |
Ödev |
1 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Uluslararası İşletme Yönetimi temel bilgilerini, kuramsal ve uygulamalı olarak, özellikle küresel ölçekte faaliyet gösteren işletmelerin problemlerini belirleme, modelleme ve çözüm yolları getirmede kullanabilir. |
|
|
|
|
X |
|
2 |
Kendi alanında hangi bilgiyi nerede bulacağını bilir, bağımsız araştırma ve çalışma yapabilir, araştırdığı konu ile ilgili kapsamlı bir rapor hazırlayabilir. |
|
|
|
|
X |
|
3 |
Uluslararası İşletme Yönetimi bilgilerini diğer alanlardan gelen bilgilerle ilişkilendirebilir, bütünleştirerek yorumlayabilir, yeni bilgiler oluşturabilir ve disiplinlerarası etkileşimi anladığını gösterebilir |
|
|
|
|
X |
|
4 |
Kurum veya örgüt için hedef ve amaç belirleyebilir, bunlara yönelik veya performans iyileştirici proje tasarımı ve planlaması yapabilir. |
|
|
|
|
X |
|
5 |
Kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin ve sürekli öğrenmenin önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
X |
|
6 |
Hızla değişen küresel koşullarda, profesyonel hayatta başarılı olmak için esnek düşünebilmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
X |
|
7 |
Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, alanındaki veya başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak ve açık ve net bir şekilde Türkçe ve Almanca olarak ifade edebilir, sunabilir, paylaşabilir. |
|
|
|
|
X |
|
8 |
Kültürler ve bireyler arasındaki farklılıkları değerlendirebilir, bu farklılıklara saygı gösterilmesinin önemini anladığını gösterebilir, farklı kültürlerden bireylerin oluşturduğu sosyal veya profesyonel ortamlarda gerekli saygı ve empatiyi göstererek iletişim kurabilir, bu ortamlarda takım çalışmalarına yürütücü veya takım üyesi olarak katkıda bulunabilir |
|
|
|
X |
|
|
9 |
Kendi alanında geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
|
|
X |
|
|
|
10 |
Bireysel ve profesyonel etik ve sosyal sorumluluk kavramlarını anlar, bu kavramların sosyal ve profesyonel hayattaki uygulamalarını değerlendirebilir, bireyin bu ilkelere uygun davranmasının içinde bulunduğu topluma değer katmak için ne derece önemi olduğunu anladığını gösterebilir. |
|
|
X |
|
|
|
11 |
Kurumsal sürdürülebilirlik için kalite yönetiminin, iş sağlığı ve güvenliğinin, kurumsal sosyal sorumluluğun, profesyonel ve kültürel saygının ve kurumsal etik prensiplerinin önemini anladığını gösterebilir |
|
|
X |
|
|
|
12 |
Küresel ve toplumsal çerçevedeki temel işletme çözümlerinin özellikle yönetim ve finans sorunlarına katkılarını değerlendirebilir. |
|
|
|
|
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
2 |
6 |
12 |
Ödev |
1 |
3 |
3 |
Final |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
124 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4.96 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |