Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
MAN 346
Ders Tipi: 
Seçmeli
Uygulama Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
Almanca
Dersin Amacı: 

 

Dijital dönüşüm, organizasyonlarda dijital bir zihniyete ihtiyaç duymaktadır. Bu bakış açısına sahip olunması gereken dijital liderlik özelliklerinin önemini anlatmak, uygulama örneklerinden yararlanmak ve dijital yol haritasında dijital liderliğin önemini ve zorluklarını kavramak

 

 
Dersin İçeriği: 

Dijital liderliğin bütünsel bakışının teorik ve uygulama odaklı öğretilmesi

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

1) Dijital dönüşümün çok boyutluluğunu kavrama

2) Dijital dönüşümün yönetiminde başarı faktörlerini anlama

3) Dijital liderliğin stratejik, kültürel, iletişimsel, teknolojik ve veri bazındaki rolünü anlama

4) Dijital liderlik uygulama örnekleri konusunda bilgi sahibi olma

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş: Dijital dönüşümün temel kavramları, güncel gelişmeler

 

2

VUCA dünyasının beklentileri, şirketler için yeni meydan okumalar, şirket örnekleri

 

3

Dijital rekabet edebilirlik - Dijital dönüşümün boyutları

 

4

Dijital dönüşümde dijital zihniyet

 

5

Dijital dönüşümde: strateji, kültür, iletişim, teknoloji ve verinin önemi

 

6

Dijital dönüşümde: strateji, kültür, iletişim, teknoloji ve verinin önemi

 

7

ARA SINAV

 

8

Dijital liderliğin dijital çağda önemi

 

9

Dijital liderliğin zorlukları

 

10

Dijital yol haritasında dijital liderliğe bütünsel bakış

 

11

Dijital dönüşüm stratejilerinin oluşturulması ve uygulanmasında dijital liderliğin önemi

 

12

Dijital dönüşümün başarısında dijital liderlik ile yönetilen kültürel dönüşüm

 

13

Dijital liderlik ile dijital iş modelleri ve uygulama örnekleri

 

14

Grup sunumları ve tartışmalar: Gruplar tarafından araştırılan başarılı – başarısız dijital dönüşüm uygulamaları – Dijital liderlik bakış açısından

 

15

Grup sunumları ve tartışmalar: Gruplar tarafından geliştirilen dijital dönüşüm uygulamaları – Dijital liderlik bakış açısından

 

16

FİNAL SINAV

 

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

 

 Dersin sunumları, makaleler, araştırma raporları ve e-kitap paylaşımı

 

Ödevler

Daha önce belirlenmiş konular doğrultusunda bireysel araştırma yapılarak her öğrenci ev ödevini teslim edecektir. Ayrıca belirlenmiş konu bazında grup olarak araştırma ve sunum yapılacaktır.

Sınavlar

Ara sınav – Final

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Bireysel Ev Ödevi 1 10
Grup Çalışması 1 20
Final Sınav 1 40
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

   
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI  
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi  
1 2 3 4 5  
1 Uluslararası İşletme Yönetimi temel bilgilerini, kuramsal ve uygulamalı olarak, özellikle küresel ölçekte faaliyet gösteren işletmelerin problemlerini belirleme, modelleme ve çözüm yolları getirmede kullanabilir.             4    
2 Uluslararası İşletme Yönetimi ile ilgili çağdaş kavram, teori ve modelleri, alan bilgisini sürekli geliştirmek için gerekli kaynaklara nasıl ulaşacağını ve alanının tarihsel gelişimini bilir, alanı ile ilgili konularda problem çözmek, analiz ve araştırma yapmak için alana özgü araştırma yöntemlerini kullanabilir.         4  
3 Uluslararası İşletme Yönetimini çevreleyen hukuki, siyasi, ekonomik, sosyal ve psikolojik konularda uluslararası boyutta temel bilgiye sahip olduğunu gösterebilir.          2  
4 Kendi alanında hangi bilgiyi nerede bulacağını bilir, bağımsız araştırma ve çalışma yapabilir, araştırdığı konu ile ilgili kapsamlı bir rapor hazırlayabilir.         4  
5 Uluslararası İşletme Yönetimi bilgilerini diğer alanlardan gelen bilgilerle ilişkilendirebilir, bütünleştirerek yorumlayabilir, yeni bilgiler oluşturabilir ve disiplinlerarası etkileşimi anladığını gösterebilir         5  
6 Uluslararası İşletme Yönetimi ile ilgili proje veya uygulamalı çalışmalarda yürütücü veya takım üyesi olarak üzerine düşen sorumlulukları yerine getirebilir.         5  
7 Kurum veya örgüt için hedef ve amaç belirleyebilir, bunlara yönelik veya performans iyileştirici proje tasarımı ve planlaması yapabilir.         5  
8 Uluslararası İşletme Yönetimi’nde edindiği bilgileri eleştirel olarak değerlendirebilir, sahip olduğu bilginin yeterliliğini ve öğrenme  gereksinimlerini tespit edebilir, eksikliklerini gidermek için öğrenmesini yönlendirebilir.         4  
9 Kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin ve sürekli  öğrenmenin önemini anladığını gösterebilir.         4  
10 Hızla değişen küresel koşullarda, profesyonel hayatta başarılı olmak için esnek düşünebilmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir.         4  
11 Uluslararası kurumsal düzeyde, etkin, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde Almanca bilgisine sahip olduğunu gösterebilir         3  
12 Kendi alanındaki küresel dinamikleri anlayabilecek, takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde Almanca bilgisine sahip olduğunu gösterebilir.         4  
13 Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, alanındaki veya başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak ve açık ve net bir şekilde Türkçe ve Almanca olarak ifade edebilir, sunabilir, paylaşabilir.         4  
14 Kültürler ve bireyler arasındaki farklılıkları değerlendirebilir, bu farklılıklara saygı gösterilmesinin önemini anladığını gösterebilir,  farklı kültürlerden bireylerin oluşturduğu sosyal veya profesyonel ortamlarda gerekli saygı ve empatiyi göstererek iletişim kurabilir, bu ortamlarda takım çalışmalarına yürütücü veya takım üyesi olarak katkıda bulunabilir         5  
15 Kendi alanında geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir.         3  
16 Bireysel ve profesyonel etik kavramları anlar, bu kavramların sosyal ve profesyonel hayattaki uygulamlarını değerlendirebilir, bireyin bu ilkelere uygun davranmasının içinde bulunduğu topluma değer katmak için ne derece önemi olduğunu anladığını gösterebilir.         4  
17 Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini anladığını gösterebilir.         4  
18 Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir.         4  
19 Kurumsal sürdürülebilirlik için kalite yönetiminin, iş sağlığı ve güvenliğinin, kurumsal sosyal sorumluluğun, profesyonel ve kültürel saygının ve kurumsal etik prensiplerinin önemini anladığını gösterebilir

 

        4  
20 Küresel ve toplumsal çerçevedeki temel işletme çözümlerinin özellikle yönetim ve finans sorunlarına katkılarını değerlendirebilir.         4  
                 

 

 

 

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 6 6
Grup Çalışması 1 8 8
Ödev 1 4 4
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     124
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4.96
Dersin AKTS Kredisi     5

 

Hiçbiri