Bu dersin amacı öğrencileri marka yönetiminin içerdiği konseptler, analizler, ve aktiviteler hakkında bilgilendirmek ve sorunları farketmek, çözmek konusunda uygulama olanağı sağlamaktır. Bu sebepele ders şirketlerin marka yönetimi konusunda karşılaştığı ana konuları kapsamaktadır. Marka yönetiminde strateji oluştururken kullanılan terminoloji, dikkate alınan hususların üzerinden geçilmesinin yanında öğrencilere gerekli olan teoriler, modeller hakkında bilgi verilmekte ve bu bilgileri uygulayacakları bir ortam sağlanmaktadır.
Dersin konuları Marka Değeri, Reklam, Ürün Geliştirme, Dağıtım, Fiyatlandırma, Ticaret ve Tüketici Promosyonları, Konumlandırma, Farklılaştırma, Marka Karlılığı, Tüketici Trendleri, Pazarlama Planı, Yaratıcı Strateji Özeti vb dir.